PostNL dubbele inklaringskosten?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
nbuffing
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2024 11:34

PostNL dubbele inklaringskosten?

Ongelezen bericht door nbuffing »

Ik heb in februari voor een bestelling uit Engeland twee inklaringskosten verzoeken gekregen en betaald, nadat de pakketten binnen kwamen bleek dit te gaan om een bestelling die in twee pakketten is verstuurd.
Ik heb toen een verzoek bij PostNL ingeschoten om het extra geld over het tweede pakket terug te krijgen.
3 maanden later heb ik nog niets gehoord van PostNL, dus ik heb contact opgenomen met de klantenservice.
PostNL geeft aan: inklaringkosten moeten betaald worden over iedere barcode, dus over ieder pakket in een zending.
Dit resulteert dus in dat bij een bestelling de waarde vermenigvuldigd word met het aantal pakketten in de zending en dat je ook nog eens 12 euro inklaringskosten betaald per pakket.

Wanneer je dus bijvoorbeeld een bestelling doet van 250 euro en deze in 3 pakketten word verstuurd zal postNL je BTW laten betalen over een totaal bedrag van 750 euro plus 3x 12 euro inklaringkosten.

Is dat hoe het hoort te werken? Had de verzender de value moeten verdelen over individuele pakketten? Ik weet nu niet of PostNL hier virtueel geld voor de overheid aan het genereren is of dat de verzender een fout heeft gemaakt.
De pakketten waren netjes gemarkeerd als 1 of 2 en 2 of 2, maar op ieder pakket stond de totale waarde van de bestelling.

BL2
Berichten: 4868
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: PostNL dubbele inklaringskosten?

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat is duidelijk een fout van de verzender.
Post.nl rekend per pakket de waarde welke erop staat. Die gaan niet elk pakket open maken.
En vanzelfsprekend de inklaringskosten daarbij, dat is altijd per pakket.

Plaats reactie