LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan die komkommers geseald in plastic.

Het is gewoon een schande.

stofzuigertje

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens de Voedsel en waren autoriteit moet voorverpakte etenswaren een THT datum opdruk hebben, maar laat die op de condoom die sommige komkommers hebben juist die ontbreken... nog nooit een plastic gezien met datum.... en nog K** te verwijderen ook.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door reggie2 »

job45 schreef:

Volgens Jumbo NIET!!!

Vanochtend nog gezien......losse tomaten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:En dan die komkommers geseald in plastic.

Het is gewoon een schande.
Is toch ideaal voor de houdbaarheid?

job45
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2016 14:39

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door job45 »

reggie2 schreef:
job45 schreef:

Volgens Jumbo NIET!!!

Vanochtend nog gezien......losse tomaten.
2 dagen geleden leverde Jumbo,volgens Jumbo zelf,zie mijn aanhef GEEN losse tomaten onverpakt,wel onverpakte trostomaten

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

job45 schreef:
reggie2 schreef:
job45 schreef: Volgens Jumbo NIET!!!
Vanochtend nog gezien......losse tomaten.
2 dagen geleden leverde Jumbo,volgens Jumbo zelf,zie mijn aanhef GEEN losse tomaten onverpakt,wel onverpakte trostomaten
Je kunt natuurlijk stug vol blijven houden, maar feit is dat die dingen gewoon in de winkel liggen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Berteman »

Er is niemand die je verplicht je boodschappen bij de Jumbo te doen. Dus als je je zo stoort aan de verpakte tomaten, dan koop je die toch ergens anders? Op de markt bijvoorbeeld.

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wil o.a. de beste tomaten en komkommers voor de wereld. Zolang ik een eventuele kunststof verpakking verantwoord afvoer, komt het niet in zee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier bij de Jumbo liggen alleen trostomaten los. De gewone tomaten liggen per 6 stuks verpakt. Ik kom er net vandaan .
Op de markt is alles wel los verkrijgbaar en vaak kwalitatief beter ook nog. ( ook komkommers zonder plastic " condoom " :wink: )

De overdaad aan plastic verpakkingen stoort mij ook , maar hier verzamel ik al het plastic en dat wordt 1x 14 dagen opgehaald.
Ik doe mn best , maar de vernietiging vd aarde kan ik ook niet voorkomen of tegenhouden :(

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hoe het zit met de plasticberg, volgens u ook door Jumbo op deze manier in stand gehouden? Weet u dat er ook recyclebare plastics bestaan? Misschien maakt Jumbo bij het verpakken van hun tomaten wel van dit soort plastics gebruik. Mogelijk dat Jumbo hier goed vooronderzoek naar heeft gedaan en passen zij dit soort plastics toe. Misschien wilt u, als u dan echt overal een probleem van probeert te maken, dit voor ons ook even bij Jumbo navragen. Wij zijn benieuwd naar het antwoord.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb niet echt een oordeel over plastic/geen plastic, maar de voorverpakte appels liggen wel altijd op schaaltjes waarbij je de onderkant niet kunt zien. De bovenkant ziet er prachtig uit, maar als er een beurs plekje op zo'n appel zit, is dat altijd aan de onderkant, heel vreemd. Maak die schaaltjes dan transparant, zou je denken.

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Mijn“ Jumbo heeft gewoon losse tomaten en ook losse appels. En ander fruit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:“Mijn“ Jumbo heeft gewoon losse tomaten en ook losse appels. En ander fruit.
Zo zie je maar, het verschilt dus ook gewoon per filiaal.

jonis
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door jonis »

job45 schreef:
reggie2 schreef:
job45 schreef:

Volgens Jumbo NIET!!!

Vanochtend nog gezien......losse tomaten.
2 dagen geleden leverde Jumbo,volgens Jumbo zelf,zie mijn aanhef GEEN losse tomaten onverpakt,wel onverpakte trostomaten
Wat is het verschil eigenlijk; losse tomaat of trostomaat. :wink:

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het zijn dezelfde tomaten, maar van losse tomaten kun je een willekeurig aantal kopen, van trostomaten - - verrassing! - - alleen een "tros". Dat zijn er meestal zes.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door grun »

Erthanax schreef:Het zijn dezelfde tomaten, maar van losse tomaten kun je een willekeurig aantal kopen, van trostomaten - - verrassing! - - alleen een "tros". Dat zijn er meestal zes.
Waarom zou je dat kopen? Een tros lijkt me per definitie zwaarder en dus duurder dan zes losse tomaten. Het takje waar de tomaten aan zitten, eet je niet op neem ik aan.

Erthanax
Berichten: 9746
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sterker nog: de prijs per kilo is voor trostomaten ook nog eens hoger, terwijl het echt om dezelfde tomaten gaat.
Het is een kwestie van slimme marketing, "inspelen op een stukje kwaliteitsbeleving door de consument".

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik mis wat in dit verhaal , je koopt losse tomaten ,weegt ze op de weegschaal en dan . Leg je ze dan los in het karretje ,of pak je dan een zakje die naast de weegschaal hangt.

Ik zie het verschil niet .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door moederslink »

:P Misschien plakt de ts op elke tomaat een prijsstickertje en gebruikt ie geen plastic zakje? :?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Erthanax schreef:Sterker nog: de prijs per kilo is voor trostomaten ook nog eens hoger, terwijl het echt om dezelfde tomaten gaat.
Het is een kwestie van slimme marketing, "inspelen op een stukje kwaliteitsbeleving door de consument".
Niet helemaal waar. Er is wel degelijk een verschil tussen tomaten in de supermarkt; o.a. op gebied van oorsprong, ras, en versheid.
Doorgaans hebben de in Nederland geteelde trostomaten die ik (los) bij Lidl koop meer smaak dan die kleinere losse tomaatjes. Ook zijn ze groter, een iets ander soort. Er is per supermarkt ook een wezelijk verschil in kwaliteit. Beter zijn biologische "ouderwets" geteelde tomaten. Die zien er ook anders uit dan in de supermarkt en hebben dus echt veel meer smaak.

job45 schreef:Even voor de voorstemmers van plastic,de wereld is aan het vergaan van plastic(wereldzeeen!!)dus waar mogelijk minderen met die troep.Nog even en we gaan doperwten per stuk verpakken in plastic.
En alle fruit MOET je altijd wassen voor gebruik,pesticiden resten,vieze handen,etc etc
Ja, dat is allemaal leuk en aardig. Er wordt onnodig veel plastic zakjes en verpakkingen gebruikt, maar er zijn ook winkels waar je gewoon je eigen jute of anderssoortige zakken kunt vullen met biologisch geteelde producten. Wassen moet je de producten eigenlijk sowieso, dat is waar, mar dat betekent niet dat je bij Jumbo (supermarkt met behoorlijk **** kwaliteit aan groente en fruit) je groente en fruit moet kopen.

Als je het milieu zo belangrijk vindt, ga dan naar een bio boer met zijn eigen boerenwinkel. Scheelt gelijk in de CO2 voetafdruk van je voedsel en is goedkoper dan biologisch in de supermarkt. Moet je eigenlijk ook biologisch geproduceerd vlees gaan halen, want ook dat is stukken beter voor het milieu. Er is vast wel een alternatief te vinden op fietsafstand.

Verder zie ik niet waar je je zo druk om maakt. Je hebt toch een keus door daar niet te kopen? En anders neem je maar onverpakte trostomaten mee.

Gesloten