LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeders......?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

Hoe is het mogelijk, dat in een democratisch (????) land als het onze,waar het Kabinet al 2 keer is gestruikeld over hun eigen-wijsheid (!?), helaas meer lijkt op een dictatuur.
Als alleenstaande moeder van bijna 62 met nog 2 kinderen thuis, vanwege hun studie, word ik verplicht te gaan solliciteren. Je wordt vierkant uitgelachen of hoort helemaal niets op je sollicitatiebrief.
Maar onze regering vergeet hierbij, dat deze moeder ook nog eens het huishouden moet doen, wassen, strijken, schoonmaken ver- of herstellen van diverse zaken etc. Ook de boodschappen moeten in huis zijn, er moet toch ook gegeten worden. (koken)
Mijn kinderen kan ik niet naar een opvang sturen, daar zijn ze te oud voor. Stofzuigen, als ze aan hun studie bezig zijn, is erg storend.
Omdat ik kostwinner ben, mijn man is vertrokken naar een ander, komt alles op mij neer.
Mijn inkomen is nu, ik loop in de ZW, € 186,10 per week netto, dat is inclusief vakantiegeld!!!. De uitkeringen worden zo laag gehouden, om de mensen te "stimuleren", volgens de regering. Daar word je letterlijk en figuurlijk ziek van.
Maar ook de jonge gezinnen; kindje krijgen en na 3 maanden; kindje dumpen in de kinderstalling! Het gezin als hoeksteen van de maatschappij?? Zo'n kind kent straks zijn ouders niet meer. Het kind wordt opgevoed door anderen, maar met welke normen en waarden?? Na zo'n dag mag het logeren bij de ouders om de volgende morgen weer vroeg worden gedumpt in de kinderstalling. Hoe kan zo'n kleintje zich hechten aan de ouders als ze die alleen maar zien als ze uit bed komen of er weer ingaan?? Moeten we niet een dringend beroep doen op deze regering deze waanzin te herstellen, want moeders wérken voor hun gezin, zonder een 8 urige werkdag, ze beginnen
's morgens vroeg tot ze 's avonds gaat slapen.
Bovendien wordt ze er niet voor betaald!
Deze regering zou meer respect moeten hebben voor deze vrouwen.

[/i]
Laatst gewijzigd door Martina M.M. op 08 sep 2006 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Och och wat hebben we het zwaar zeg. Als de kinderen te oud zijn voor de opvang kunnen ze ook meehelpen in het huishouden. Verdeel de taken en je hebt meer tijd voor jezelf.

Mensen stimuleren om te werken is niet verkeerd, maar ik geef toe dat mensen van 62 niet snel meer aan de bak zullen komen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door tienepien »

Soliciteren op je 62 is idd niet erg kansrijk. Maar waar zou je de grens dan moeten leggen.

Daarnaast denk ik dat je kinderen wanneer ze thuis wonen en studeren ook thuis maar eens de handjes uit de mouwen moeten steken. Hoe oud zijn ze? Minstens in de twintig denk ik? Als je dan nog alles door je moeder laat doen...
Ik weet niet of je kinderen een bijbaantje hebben? Maar misschien kun je ze kostgeld laten betalen? Ik bedoel, ze wonen thuis, krijgen hun eten elke dag etc., daar mag op je twintigste best wat tegenover staan.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door tienepien »

Soliciteren op je 62 is idd niet erg kansrijk. Maar waar zou je de grens dan moeten leggen.

Daarnaast denk ik dat je kinderen wanneer ze thuis wonen en studeren ook thuis maar eens de handjes uit de mouwen moeten steken. Hoe oud zijn ze? Minstens in de twintig denk ik? Als je dan nog alles door je moeder laat doen...
Ik weet niet of je kinderen een bijbaantje hebben? Maar misschien kun je ze kostgeld laten betalen? Ik bedoel, ze wonen thuis, krijgen hun eten elke dag etc., daar mag op je twintigste best wat tegenover staan.

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

:shock:Dilbert. U bent vast een man, die misschien nog niet zo oud is, met minder ervaring.
Probeer maar eens voor 3 personen rond te komen met het geld. Daar moet ik echt wel alles van betalen, gas,licht,water,verzekeringen huur etc.
Als vrouw, al wordt het nooit zo bekeken, werk je vaak meer dan menig man, zeker als er kinderen zijn.
Iets meer realiteitszin opbouwen en verder kijken dan zult u zien dat de armoede in ons land enorm toeneemt. Jammer dat menigeen dat niet wil zien. Mijn kinderen helpen zeker wel mee, maar hebben een zware taak aan hun studie, universitair en hoge school. Willen zij er goed doorheen komen, hebben ze tijd nodig hun studie goed af te ronden.
Mijn wens is, dat zij er straks niet zo voor staan als ik op dit moment.
Laatst gewijzigd door Martina M.M. op 08 sep 2006 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

Tienepien,

Ja mijn kinderen hebben een baan, kopen daarvoor hun eigen kleding, schoenen en persoonlijke verzorgingsartikelen (shampoo, etc.)
maar ook schoolboeken en die zijn erg duur. Bovendien geven zij
uit zichzelf, een bijdrage in het onderhoud.
De oudste krijgt na oktober geen bijdrage in de studie meer. Na 4 jaren is dat over. maar moet nog minimaal 2 jaren studeren. Dat geld wat er verdiend wordt, wordt dan ook goed besteed.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door kiz »

Martina, wat mij betreft heb je absoluut een punt. Het werk dat vrouwen in huis en t.a.v. de kinderen verzetten wordt gewaardeerd noch beloond door de maatschappij; het hebben van een gezin en huishouden "telt" in deze maatschappij niet als arbeid, laat staan als "betaalde arbeid", het levert geen werkervaring op en het telt niet mee in je arbeidsverleden.
Vervolgens kun je het als vrouw feitelijk nooit goed doen: heb je wél betaald werk dan worden je kinderen in de opvang groot, heb je geen betaald werk dan participeer je niet en lever je geen bijdrage aan de maatschappij. En werk je parttime dan ben je vooral lastig.

En sollicitatieplicht op je 62e is op z'n zachtst gezegd bezopen als je weet dat geen werkgever op een 62-jarige zit te wachten...

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Definitie van de perfecte werknemer: 16 jaar, minimaal universitaire opleiding en 10 jaar werkervaring tegen het minimumjeugdloon.......

Boven de 23 vinden veel werkgevers je als potentiele werknemer al "te oud"; laat staan boven de 40 of iemand die tegen de aow-grens aan zit.

Helaas is dat de harde realiteit, alleen is onze overheid daar blind voor.
"Ze" weten het wel, maar nemen geen effectieve maatregelen in de praktijk tegen leeftijdsdiscriminatie. Coulance tonen aangaande sollicitatieplicht wegens het ontbreken van genoemde effectieve maatregelen tegen genoemde leeftijdsdiscriminatie is natuurlijk ten allen tijde uit den boze... (Ik zou dat "burgertje pesten" willen noemen.)

(tegenstrijdigheden in politieke keuzes zien we helaas te vaak.)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Iets meer realiteitszin opbouwen en verder kijken dan zult u zien dat de armoede in ons land enorm toeneemt. Jammer dat menigeen dat niet wil zien
Dat kun je ook niet zien, simpelweg omdat het niet zo is. In de huidige verzorgingsstaat is er niemand, maar dan ook echt niemand die armoede hoeft te leiden. Als je dat wel doet is het een gevolg van verkeerde keuzes of je eigen keuze in het leven.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik dacht, dat de discussie over al dan niet werkende moeders hier al eens was geweest.

Wat niet wegneemt, dat er weer even aandacht aan besteed mag worden.

Ik ben het helemaal met Martina M.M. en kiz eens. Maar dat maak je mensen als Dilbert, toch niet wijs.

In zijn ogen hebben we het allemaal goed, net als hij. Maargoed! :?

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

:shock:
Beste Dilbert29,

Ik zou u willen aanraden, iets meer precies te kijken naar de mensen met een laag inkomen. U zou ook bij het CBS kunnen proberen na te gaan hoeveel mensen er onder de armoede grens leven. Dat is niet mis.
Als u een modaal inkomen heeft, kun je er goed van leven, maar moet ook dan voorzichtig zijn.
Helaas durven veel mensen niet te erkennen hoe weinig ze krijgen c.q. verdienen. En een vakantie zit er helemaal niet in.
Ik heb gewerkt vanaf mijn 16de jaar en toen ik getrouwd was en kinderen kreeg, bleef ik werken, thuis. Nee geen huishoudelijk werk, maar betaald werk. Dozen plakken! Maar ik verdiende ermee en kon zo bijdragen aan het gezin.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ben student, ik kan ook niet zeggen dat ik bakken met geld tot mijn beschikking heb. Toevallig heb ik een vriendin met een baan en een leuk inkomen en op dit moment geen kinderen, dus we kunnen het aardig redden.

Dat G7 het heeft over "mensen" als Dilbert zegt al weer genoeg, ik heb nergens beweerd dat ik schatrijk ben, ik beweer alleen dat ik kan rondkomen van wat ik heb. En dat zou in principe iedereen moeten kunnen aangezien we in dit land grenzen hebben die bepalen hoeveel je nodig hebt om te leven en daarvoor krijg je een uitkering of een loon. Simpel zat....

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door kiz »

En dat zou in principe iedereen moeten kunnen aangezien we in dit land grenzen hebben die bepalen hoeveel je nodig hebt om te leven en daarvoor krijg je een uitkering of een loon. Simpel zat....
als dat zo zou zijn Dilbert, waarom bestaat er dan zoiets als Bijzondere Bijstand? of kwijtschelding van b.v. gemeentelijke belastingen? Overigens, dergelijke regelingen gelden (in de meeste gemeenten) niet alleen voor b.v. bijstandsgerechtigden, maar óók voor mensen met een inkomen tot ca. 110% van het geldende sociaal minimum. Lijkt me de ultieme erkenning van het feit dat het sociaal minimum onvoldoende is om sommige kosten op te vangen!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies de reden waarom we dit soort regelingen zouden moeten afschaffen, ze zijn gewoon overbodig.

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

8) Hallo Dilbert,
Als je studeert, weet je hoeveel geld daarmee gemoeid is. Ik heb, zoals eerder vermeld, 2 kinderen die studeren. Ze werken erbij, doen hun taken in huis en zorgen over het algemeen voor hun eigen kleding.
Zoals je net hebt vermeld, studeer je zelf. Misschien ook een baantje ernaast. Maar als dat het enige inkomen zou zijn, zou je ook elke eurocent moeten omdraaien. Jij bent in de gelukkige omstandigheid dat je vriendin kennelijk een goede baan heeft en een behoorlijk inkomen. Geen kinderen. Waar praat je dan over, je hebt blijkbaar geen idee wat het allemaal kost. Er is geen enkele maatschappij die je gratis danwel met korting gas, electra of water levert.
Ik wil niet parasiteren, als ik zou kunnen zou ik, heel graag, een baan hebben, maar zoals gezegd; te oud! Bovendien krijg ik zelfs geen kans op de arbeidsmarkt. Ik heb ook nooit kunnen studeren, maar erg veel geleerd van het leven, dat is nog steeds de beste studie die je in de werkelijkheid zet.
Maar droom maar fijn in je bestaan, ik hoop dat je slaagt in het leven en dat je nooit in de omstandigheden beland waarin ik zit.
Je hoeft daarbij dan niet aan mij en mijn kinderen te denken.
Ken je die reclame nog? Wie is die man die het vlees snijdt op zondag??
Was jij dat dan, misschien?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door gerland »

Er zijn heel veel 62-jarigen die gewoon een baan hebben...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

Tuurlijk! En die werken daar misschien wel al jaren. Maar voor iemand die nu 62 is (en volgens mij is dat al vanaf dat je 40 bent) is het lastig om werk te vinden. Je bent dan te oud en te duur en misschien denken ze wel dat om je ouder bent ook vaker ziek bent.

Wat al eerder geschreven is, je moet het liefst jong zijn en hoog opgeleid en dan ook nog jarenlange ervaring. Maar ja...dat is natuurlijk onmogelijk.

Toolboy

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat hier een discussie over tot stand komt?
Het is gewoon van de zotte dat een 60 plusser een sollicitatie plicht heeft.
Gaat helemaal nergens over staat alleen maar op een papiertje dat het zo moet,en in dit land zijn wij koploper met regeltjes ondanks dat deze niet realistisch zijn.
Dan krijg je van zelf regeltjes lezers die nog niet met 2 beentjes in het leven staan die vervolgens hun mening vellen :wink:

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

:( Hallo Bailey en Toolboy,
Eigenlijk loopt deze discussie uit op een punt waarvoor deze regering in zou moeten grijpen. Als het zo nog jaren doorgaat, het graaibeleid bedoel ik, zijn wij in NL nog voor het jaar 2050 een arm ontwikkelingsgebied.
Zet maar eens op een rijtje wat je aan belasting dubbel betaald.
1. je salaris is al belast, dus betaal je ervoor.
2. Als je een auto, motor of brommer hebt, betaal je dubbele belasting,
want accijns en BTW zijn beiden belasting.(benzine)
3. Koop schoenen, toch wel belangrijk, 19% a.u.b.Maar zijn volgens de
regering geen levensbehoefte??
4.Je water is in feite ook dubbel belast, bedrijf plus waterschappen.
5. Zo kun je bijna tot het oneindige doorgaan.

Zet daar dan ook de regering eens bij (30%) verhoging over €130.000,00 plus vergoedingen??? Krijgen jullie ook 2 jaren wachtgeld als je baan vervalt????
Op mijn uitkeringsstrook stond een verhoging van, let op, 0,68%, maar geen cent erbij.
De regering preekt "normen en waarden", sorry????? Hoeveel heb je daarvan gezien?? Vast hun eigen normen, waardeloos!
Het gaat mij erom dat het fatsoen maar weer eens moet opgepoetst worden, dan komen normen en waarden vanzelf.

Denk heel goed na over je stem die je in november aanstaande mag uitbrengen.
Kijk daarbij niet naar het partijprogram maar naar de personen erachter.
Zo'n partijprogramma is niets meer dan een reclame uiting van een grootgrutter. Er wordt vanalles beloofd, maar er komt nog steeds niets van terecht. Succes!

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

[Toevallig heb ik een vriendin met een baan en een leuk inkomen en op dit moment geen kinderen, dus we kunnen het aardig redden. ]

Voor Dilbert,
Tot bijna 3 jaren geleden had ons gezin een goed inkomen. Tot mijn man een(jongere) vrouw ontmoette en wegging.Dan val je als een baksteen terug, van ruim modaal tot bijstandsniveau! Hij wenst niet voor mij te betalen, voor de kinderen doet hij dat wel.
Ik vraag me af welke studierichting je doet en hoelang je er nog mee bezig bent. En staat de 29 achter je naam voor je leeftijd?
:? [/u]
Laatst gewijzigd door Martina M.M. op 08 sep 2006 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten