Renewi sjoemelt met contracten!

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
NewPie
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:11

Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door NewPie »

Beste mensen ,

Ik ben heel lang klant van renewi, maar de service valt me heel erg tegen. Als ze niet komen is het normale zaak ter wereld, terwijl je hebt betaald. Je moet heel veel emailen en bellen , maar je krijgt dan bijvoorbeeld van de 10 keer dat ze niet komen , maar paar keer gecrediteerd en verder word je totaal genegeerd. Na zoveel jaren ben ik klaar met dit bedrijf en zie dat ik mijn contract in maart afloopt en precies drie maanden opzegtermijn.

Heel vroeger haalde gansewinkel mijn afval op maar in december 2010 had ik diensteverlening met gansewinkel opgezegd en overgestapt naar ICOVA, Icova is jaren later weer gefuseerd met het bedrijf Shanks onder de naam Renewi Icova.

Ik heb een mail gestuurd gestuurd om mijn contract op te zeggen en vroeg hier ook of ze mijn contract wil opsturen. Opzeggen hebben ze nog niet gereageerd, maar ze hebben mijn oude contract gestuurd van gansewinkel en zeggen dat het mijn contract is.

Hierbij vraag ik me af hoe ze aan mijn oude contract komen? Ik neem aan dat het bedrijf de gegevens van ex klanten niet langer mogen bewaren dan noodzakelijk is. Wil Renewi mij hiermee wijs maken dat ik nog lang niet mag oozeggen omdat het contract nog geldig is (stilzwijgend verlengd)?

Ik denk dat renewi alles doet om mij zo moeilijk te maken zodat ik het contract niet kan afzeggen. Misschien is een jurist nemen de enige oplossing, maar dan ik ben ik wel veel meer geld kwijt... wat een bedrijf!!

Kan iemand mij raad geven hoe ik het best kan aanpakken? Alvast heel erg bedankt!

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Logisch toch dat een fusiepartner (rechtsopvolger) over je contracten beschikt?

Ik snap geen biet van je conclusie dat er gesjoemeld zou worden, je verhaal bevat daarvoor geen onderbouwing.

NewPie
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:11

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door NewPie »

Beste Moneyman,

Het contract van ganzewinkel is in dec 2010 beëindigd, daar heb ik ook bewijs voor. Ik had toen nieuwe contract gemaakt met ICOVA. Mijn vraag is waarom ze mij de oude contract sturen en niet mijn nieuwe contract?

NewPie
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:11

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door NewPie »

Het uitgangspunt van De Algemene verordening gegevensbescherming is dat u persoonsgegevens niet langer mag bewaren dan noodzakelijk is. Een beëindigd overeenkomst van 2010 denk ik niet dat het noodzakelijk is om 12 jaar te bewaren! En dan nog beweren dat het nog geldig is ...!!!

kuklos
Berichten: 9863
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door kuklos »

NewPie schreef:
21 dec 2022 20:52
Icova is jaren later weer gefuseerd met het bedrijf Shanks onder de naam Renewi Icova.
Juist Van gansewinkel is gefuseerd met Shanks om Renewi te vormen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renewi#History
In September 2016, the company reached an agreement to buy the Dutch recycling firm Van Gansewinkel Groep BV for €432 million[9] as part of a merger that, upon completion on 28 February 2017, created to newly rebranded Renewi plc.
Doch Icova is ook overgenomen door Renewi:
https://nl.wikipedia.org/wiki/ICOVA
In 2000 werd Icova overgenomen door het op de Londense beurs genoteerde Shanks.
Doch als jij de term "ik heb een contract met ze" gebruikt ben je in principe geen consument, maar een zakelijke klant.


De verdachtmaking dat ze sjoemelen lees ik ook niet in je post, enkel dat ze je een vorig contract hebben opgestuurd. Hoe heb je naar hun toe gereageerd toen je dit kreeg i.p.v. het contact dat je hebt afgesloten met Icova?

NewPie
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:11

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door NewPie »

"Hoe heb je naar hun toe gereageerd toen je dit kreeg i.p.v. het contact dat je hebt afgesloten met Icova?"

Ik heb nog niet gereageerd op hun email, daarom vraag hier advies hoe ik het beste kan benaderen. Het is totaal onzin wat ze zeggen dat er nieuwe aanpassingen gemaakt op dit contract. Het contract is totaal beëindigd en ik was overgestapt naar Icova.


Beste relatie,
Hierbij ontvangt u een kopie van het lopend contract met Renewi Nederland B.V. In de jaren zijn er enkele aanpassingen gemaakt op dit contract, waardoor er nu een container staat van 660 liter met twee ledigingen per week (dinsdag, vrijdag), maar de termijnen op het oorspronkelijke contract worden nog steeds aangehouden.

kuklos
Berichten: 9863
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door kuklos »

NewPie schreef:
21 dec 2022 22:55
Ik heb nog niet gereageerd op hun email, daarom vraag hier advies hoe ik het beste kan benaderen.
Het advies is heel simpel, vermeld de feiten.

Maar bovenal, beperk je tot de feiten. Geen emoties en geen beschuldigingen of iets dergelijks, geen woorden als sjoemelen, totale onzin. Gewoon de pure feiten.

NewPie
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:11

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door NewPie »

Okey , bedankt!

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
22 dec 2022 00:52
Maar bovenal, beperk je tot de feiten. Geen emoties en geen beschuldigingen of iets dergelijks, geen woorden als sjoemelen, totale onzin. Gewoon de pure feiten.
Precies dat. Blijf wel bij complotten, maar stel gewoon de simpele vraag die je hebt. Moeilijker is het niet toch?

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Renewi sjoemelt met contracten!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Je moet wel nu meteen een bevestiging vragen van je opzegging.

Plaats reactie