LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beginnen met MLM.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
pekelvlees
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:50

Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door pekelvlees »

Ik wil graag snel rijk worden met MLM want ik vind het niet meer leuk om te werken.
Met welk MLM bedrijf kan ik zo snel mogelijk rijk worden?
Suggesties zijn welkom.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik wil graag snel rijk worden met MLM want ik vind het niet meer leuk om te werken.
Met welk MLM bedrijf kan ik zo snel mogelijk rijk worden?
Suggesties zijn welkom
Met geen enkel (MLM) bedrijf kun je snel rijk worden.
Trek daar maar een paar jaar voor uit.

bij ider MLM bedrijf moet je ook werken voor je centen. En asl je geen arbied wilt verrrichten moet je de Sociale dienst of UWV eens proberen.

En Ja.........Er zijn Losers die vertellen dat je snel rijk kunt worden met MLM. Maar dat zijn ook losers!

Alex van Breemen
www.e-nergetix.be

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door joopataa »

Voor de twijfelaars om met MLM te beginnen hier de reden waarom niet.

http://merchantsofdeception.com/dutch.html

Zegt genoeg volgens mij. Bedankt espana!

Joopat :D

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Voor de twijfelaars om met MLM te beginnen hier de reden waarom niet.

http://merchantsofdeception.com/dutch.html

Zegt genoeg volgens mij. Bedankt espana!

Joopat
Geweldig Jurrien (Waarom nu eigenlijk een andere naam aangenomen?)

Je hebt iets gevonden wat betrekking heeft op AMWAY!!

Heeft het nu dan ook meteen betrekking op ALLE MLM organisaties?

Het is het zelfde als ik de fraude die bij ABN is gepleegd NU ook laatgelden voor alle andere banken!

Maar ja, in de ogen van vele is dat niet hetzelfde!

Groet,

Alex van Breemen

"You may be disappointed if you fail, but you are doomed if you don't try." - Beverly Sills

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door joopataa »

Waarom ik een andere naam moest nemen is bij de tros bekent en is voor jou niet nodig om te weten. Dit gaat dan over amway , maar het mlm-principe is gelijk. Dus waarom zou het niet voor andere dingen werken die volgens het o zo mooie ( niet heus ) mlm gaan ? Doe verder voor mij geen moeite, je hebt laten blijken zeer onsportief te zijn.

Joopata

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Dus waarom zou het niet voor andere dingen werken die volgens het o zo mooie ( niet heus ) mlm gaan ?
Dus alle banken frauderen?

Alle oliemaatschappijen liegen over hun olievoorraad?

Alle postbedrijven hebben net als de TNT groep de belastingfraude gepleegd?

enz.

Wie is onsportief, Jurrien...?

Iemand die zeurt over een handtekening onder aan een posting is pas onsportief.

Iemand die alles over 1 kam scheert is pas onsportief!

Dus wees sportief en haal die kleppen van je ogen en zie eens hoe dom je doet!

Groet en nog veel plezier met Carnaval!

Als je het viert tenminste!

Alex van Breemen
Onafhankelijk Energetix Consulent

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door joopataa »

Leuk om te merken dat jij jezelf nog steeds afreageert op mij. Maar jij was degene die toch vertelde dat je gewoon de handtekening mocht gebruiken? Of nu ineens niet meer. Weet je. ik reageer op jou niet meer omdat je een rancuneus magneetventje bent! En laat iedereen zelf maar oordelen over die link.
http://merchantsofdeception.com/dutch.html
Deze dan nog even speciaal omdat je zo aandringt.

Joopat :D

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Joopata(jurrien)

Dat ik haatdragend ben is jouwn aanname. Niet meer en niet minder.

Wie begon over onsportief gedrag?

Nou. Wie?

Doordat jij niet reageert op de andere vragen mbt die Fraudes enz. mag ik en ook andere concluderen dat ik gelijk heb en dat jij dus alles over 1 kam scheert?

JA, anders had je daar al repliek opgegeven.

Veel plezier met je hetse. Ik hoop dat je daar succes in zult hebben.

Alex van Breemen

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 sep 2007 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Steeds weer die MLM-stukjes!
Volgens mij worden dit soort diskussie's heel bewust weer opgerakeld door hen die belang hebben bij MLM.
Schei daar toch eens mee uit!

Het tekent wel het niveau en de werkmethodes van allerlei MLM verkopers.

Bah!!!

postie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2006 07:04

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door postie »

Vooral met mlm bedrijven is het zaak om zo vroeg mogelijk in te stappen in een bedrijf met een goede structuur, innoverende producten en een solide financiering.
Ik wil graag snel rijk worden met MLM want ik vind het niet meer leuk om te werken.
Met welk MLM bedrijf kan ik zo snel mogelijk rijk worden?
Suggesties zijn welkom.
Om terug te komen op de originele poster wil ik hierbij aangeven dat het zeker mogelijk is om binnen een paar maanden jezelf uit een baan te werken. Sure, je moet wel bereid zijn om ervoor te (net)werken, maar het resultaat is er dan ook naar.

Ikzelf ben zo'n twaalf weken geleden ingestapt in zo'n nieuw bedrijf en ik moet zeggen dat het de vruchten al begint af te werpen. Zo heb ik nu al 12 mensen in m'n downline gekregen waar ik letterlijk niets voor heb hoeven doen. Het groeit dus ongeveer met 1 nieuw contact per week. En da's fijn! :-)

We openen Europa in een paar maanden en het leuke is dat je een inkomen kunt verdienen terwijl je slaapt.

Niet zozeer om het bedrijf te promoten (ofschoon iedereen welkom is) maar mocht je meer willen weten hoe we dit hebben aangepakt en wat de strategieen op korte en lange termijn zijn, kun je me bereiken via e-mail.

Groeten,
marcel

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Alex van Energetix,

Ik ben het eigenlijk nooit met de heren hier eens, maar geen smoezen meer verzinnen......!

IK maak al reclame voor je, dus je kunt de website weg laten.... LOL

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Tostie,
Vooral met mlm bedrijven is het zaak om zo vroeg mogelijk in te stappen in een bedrijf met een goede structuur, innoverende producten en een solide financiering
.
Dus het wordt automatisch minder interessant voor diegene die jij er in werft..... en weer minder intereressant voor degene die hij weer werft..... en weer minder intereressant voor degene die hij weer werft..... en weer minder intereressant voor degene die hij weer werft..... ?

Vertel eens....
Na hoeveel keer is het HELEMAAL niet interessant meer om gewerfd te worden? :cry:

So sad to be it (the last one....)

mrtelecom

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Het is absolute onzin dat het voor degene die er het eerst in stapt het meest interessant is. Vaak moeten zij namelijk wel het pionierwerk doen. Ik kan je verzekeren dat de mensen die nu in mijn team starten het heel wat makkelijker hebben dan ik het destijds had en het word alleen maar makkelijker. Pas als we tegen de 450 miljoen klanten in Europa aan lopen zal je eindelijk gelijk krijgen.

En tja, als je van zo'n marktpenetratie uitgaat heb je dus duidelijk heel veel vertrouwen in ons concept en zou ik maar zorgen dat je zo snel mogelijk begint.

Ik zeg altijd dat als je geen 10 klanten kunt vinden dat je er niet aan beginnen moet. En sommigen doen dat dan ook inderdaad niet en daar ben ik zelf heel gelukkig mee.

postie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2006 07:04

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door postie »

Het is absolute onzin dat het voor degene die er het eerst in stapt het meest interessant is.
Misschien. Je hebt gelijk als je zo vlekkeloos mogelijk wilt instappen, maar zij die er als eerste bij zijn, profiteren toch echt van een 'legacy' positie. Ik bedoel dan een positie waarbij het niet meer uitmaakt of je de rest van je leven niemand meer bij de organisatie aanbrengt, je inkomen zal er altijd op vooruit blijven gaan puur omdat het gros van de mensen onder je zit.

Sure, als je twee jaar later binnenkomt krijg je mooie informatiepakketjes, en goede training cd's en een keur aan brochures, monsters, documenten en statistieken, maar de nieuwigheid van het bedrijf is er af en het zal een stuk lastiger zijn om leden te werven.

Het is bij ons overigens zeker mogelijk om mensen die lager in de organisatie zitten *meer* te laten verdienen dan de mensen boven je. Ik ben geen expert op mlm gebied, maar ik vind dit wel een fijne bijkomstigheid van ons compensatieplan.

Groeten,
marcel

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

Postie,
Ik bedoel dan een positie waarbij het niet meer uitmaakt of je de rest van je leven niemand meer bij de organisatie aanbrengt, je inkomen zal er altijd op vooruit blijven gaan puur omdat het gros van de mensen onder je zit.
Denk dat je weinig snapt van mlm of bij de verkeerde bent ingestapt! :)

So be it

Takketrolletje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:38

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Takketrolletje »

We zijn inmiddels bijna 5 maanden verder en jij wilde snel rijk worden met MLM. Is dit al gelukt?! :lol: .

Ik zie dat iedereen hier al een paar maanden aan het bekvechten is met elkaar over MLM, zo te zien tussen MLM-er(s) en tegenstanders van MLM.

Ik wil je graag een ervaringsverhaal vertellen, met de bedoeling je te waarschuwen. Mijn moeder is een soort MLM-verslaafde. Telkens weer stapt ze in een ander MLM-programma, omdat ze daar al jaren heilig in gelooft. Vervolgens valt ze iedereen die haar liefheeft en mag ermee lastig, waardoor die mensen zich inmiddels van haar afgekeerd hebben. Sommige ooms en tantes hebben geld verloren, nadat ze op haar aanraden in zo'n programma gestapt zijn en nemen haar dat kwalijk. Het probleem is namelijk dat zij haar vertrouwden en zich nu belazerd voelen. Als ik het gedrag van mijn moeder bekijk en MLM-ers om haar heen, die je bijna met intimiderende dwang willen meezuigen in hun MLM-programma's, dan is er duidelijk sprake van ernstige tunnelvisie met betrekking tot hun programma of het product dat ze willen slijten. Ze willen geen kritiek horen op hun verkoopmethoden of de manier waarop ze over hun product praten. Ik heb al zoveel leugens van die mensen gehoord. Van dit geneest kanker, dit geneest alle ziekten die er op de wereld bestaan. Met dit programma ben je over 3 jaar miljonair. Zelfs nadat bij een programma de oprichter er met het geld vandaar is gegaan, blijven die mensen heilig geloven in MLM. Op naar het volgende programma dan maar weer. Oh ja, en iedereen die geen MLM doet is niet wijs, volgens hen. Ik ook niet volgens deze wijsneuzen, want ik steek al mijn vrije tijd in het behalen van een master. Dat vinden ze belachelijk.

Elke keer als ik mijn moeder spreek, heeft ze niks te melden. Ze zegt niet dat ze me gemist heeft of blij is me te spreken of dat ze trots is dat ik in mijn vrije tijd mijn master aan het halen ben. Nee, het enige wat ze wil is mij weer een of andere deelname, positie, distributeursschap of wat dan ook aansmeren. In haar downline, zodat ze aan mij geld kan verdienen. Ze vind het onzin dat ik studeer, want als ik MLM zou doen is dat niet nodig. En niet alleen zij kraamt dit soort onzin uit, dat doen al die MLM-vrienden ook. Als ze weer te horen krijgt dat ik echt niet geïnteresseerd ben in zo'n programma, heeft ze geen tijd meer voor mij. Ze moet dan snel haar tijd gaan besteden aan die mensen die ze probeert om te praten om mee te doen aan zo'n programma.

Dit verhaal is niet uniek, er zijn wereldwijd al talloze mensen failliet gegaan door het soort gedrag zoals wat ik hier beschreef. Om nog maar te zwijgen over echtscheidingen en vriendschappen die kapot gaan.

Dus: BEGIN ER NIET AAN, AUB.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Takketrolletje,

Ik denk dat je moeder meer bezig is met piramidespelletjes dan met mlm.
De dingen die je vertelt zijn vreemd in mlm.
Zeer zeker moet ze, of jij, je beklag doen bij het moederbedrijf.
(Over de centenkwestie....., niet over dat jij niet genoeg aandacht krijgt!)

Succes, So be it

manuia
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2006 10:15

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door manuia »

hallo Takketrolletje,

jammer dat je relatie met je moeder zo loopt.

ik heb gelukkig een totaal omgekeerde ervaring. Ik werk ook samen met mijn moeder in een netwerkmarketingorganisatie (eigenlijk access marketing) Wij werken heel leuk en succesvol samen en het heeft ons meer vrienden en kennissen opgeleverd ipv dan dat we vrienden hebben verloren.

Ik ben het met je eens dat er helaas veel bedrijven gebruik pretenderen te maken van het marketingprincipe van MLM, terwijl ze dit feitelijk niet werkelijk doen, maar een verkapt piramidespel zijn gestart...MAAR er zijn echt een aantal wel hele goede en eerlijke netwerkmarketingbedrijven en deze zullen je nooit beloven dat je slapend, snel rijk zult worden.
Zoals in elk bedrijf, zul je moeten werken om geld te verdienen en zullen er producten moeten worden afgezet om inkomsten te genereren.

Het is dus vooral een kwestie van het juiste (=eerlijk en goed) product te vinden, de juiste firma daarbij te vinden (geen illegale bedrijven en valse beloften) en zelf een positieve inzet te hebben. De mensen waar je mee samenwerkt kies je vervolgens zelf uit...dat is mijn ervaring en ik ben zeer blij met de keuze die ik 3 jaar geleden gemaakt heb.

Ik hoop voor jou en je moeder dat zij of stopt met MLM (kennelijk is het niet haar ding) of in aanraking met de juiste mensen, het voor haar juiste product en bedrijf komt....

Veel succes in jullie relatie in ieder geval!

en misschien een tip voor je moeder:
als iemand geen belangstelling heeft en dat signaal is echt niet zo moeilijk op te pikken dan moet je die persoon met rust laten: respecteer dat iemand geen belangstelling heeft! Op deze manier hou je het voorzelf jezelf leuk en behoud je je vrienden en kennissen.

groetjes

Takketrolletje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:38

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Takketrolletje »

Ja inderdaad, manuia, jammer van de relatie met mijn moeder, maar daar geef ik MLM niet de schuld van hoor. Uiteindelijk is ze er zelf bij en zelf verantwoordelijk voor haar gedrag. Ik ben blij dat je gelukkig bent met je leven als MLM-er, het is je van harte gegund, dat meen ik echt. Hihi, en bedankt voor die tip voor mijn moeder, maar ik denk niet dat dat overkomt hoor. Die heeft zo'n bord voor haar kop, haar hele leven al gehad, dus ik denk niet dat het ooit nog over gaat :P :lol: :D :) .

En ja, er zullen best MLM-bedrijven zijn waar men op een leuke manier met klanten en distributeurs en licentiehouders omgaat. En dat je dan gelukkig kunt zijn met je leven als MLM-er.
Doordat ik veel MLM-ers in mijn omgeving heb, heeft men mij al geprobeerd voor vele MLM bedrijven te winnen, zoals Herbalife, ACN, Amway, Noni, 2XO en nog een hele rits anderen.
Allemaal uiteenlopende producten, maar de manier waarop mensen mij benaderden en steeds onder druk zetten is mij zo tegen gaan staan, dat ik geen interesse heb voor MLM.
Als iemand die ik al tig keer te kennen heb gegeven dat ik echt NIET geinteresseerd ben, mij toch gaat bellen en op mijn voicemail inspreekt: je MOET komen dit is zo FANTASTISCH dan rijzen mij de haren te berge en denk ik: ik MOET niks en laat me in @@@grrr@@@ met rust! Je hoort een jaar niks van ze en dan gaan ze je bellen voor zoiets. Maar goed, in ieder geval is het ook niet mijn ding :P.
Ik vind sommige producten van MLM bedrijven echt goed, zoals Herbalife bijvoorbeeld, maar helaas krijgen ze een slechte naam door de manier waarop distributeurs te werk gaan bij het binnenhalen van nieuwe distributeurs en klanten. Dat is echt erg jammer.
Wat mij toch het meeste stoorde en boos maakte is dat zij constant beweren dat iedereen succesvol kan zijn met hun programma en als het je niet lukt, het je eigen schuld is. Nou ben ik zelf vrij nuchter en laat ik me zoiets niet aanpraten, maar ik kan me voorstellen dat mensen zich misschien wel een mislukkeling gaan voelen om dat het hun niet gelukt is. En ik denk toch echt dat niet iedereen in de wieg gelegd is om verkoper te zijn. Volgens mij moeten die mensen selectiever zijn in wie zij opnemen in hun team en niet zomaar lukraak zoveel mogelijk mensen inschrijven.

In ieder geval manuia, bedankt voor je reactie en succes!

Groetjes

Gesloten