Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
nietbezorgdnl
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2024 14:03

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door nietbezorgdnl »

Erthanax schreef:
06 mei 2024 10:24
nietbezorgdnl schreef:
06 mei 2024 09:47
(…) Niet alle vonnissen worden op rechtspraak gepubliceerd. Dat hebben wij gemeld. U begrijpt dat een partij als ARAG en React niet voor niets met ons samenwerken. U insinueert dat wij niet doorpakken. Wij raden u aan dat niet te doen. Dat is niet waar. Dat doen we namelijk wel. Met incasso, dagvaardingen en rechtszaken (meerdere dus). (…)
De vonnissen die u hebt gehaald en die niet door de Rechtspraak worden gepubliceerd, kunt u toch ook zelf anonimiseren en publiceren? Desnoods alleen als lijst met instantie, datum uitspraak, zaaknummer en inhoudsindicatie?

En waarin bestaat die samenwerking met ARAG en React dan precies? Betalen zij u om brieven te sturen, zodat ze zelf niets hoeven te doen?

Wat is precies de meerwaarde van incasso? Tot voor kort kon iedereen een incassobureau beginnen. Hoe dan ook heeft een incassobureau geen bijzondere bevoegdheden.

Een dagvaarding schrijven en betekenen kan helpen iemand over de streep te trekken en een oplossing te bieden. Maar daar zijn wel kosten mee gemoeid. Als het product alsnog geleverd wordt, berekent u geen kosten aan de consument, schrijft u. Waar komen die kosten dan terecht? Niet bij de webwinkel, want die heeft immers geleverd.

Als er een rechtszaak volgt, is de kostenvergoeding volgens mij nooit kostendekkend. Wie past dan het verschil bij? Wat u doet lijkt wel liefdewerk oud papier.

Een malle sneer naar de kosten en werkzaamheden van een gerechtsdeurwaarder vind ik ongepast. Het maakt uw verhaal bepaald niet sterker.
Hoi,
we gaan een aantal vonnissen laten publiceren op rechtspraak.nl. Dat kan via het portal dus dat zal er binnenkort opstaan. Dank voor die suggestie.
De meerwaarde van incasso is voornamelijk voor de webshop. Als deze niet in de redelijke termijn het oplost voor de klant kan deze in de incassofase alleen extra incassokosten verwachten. Dat is in de meeste gevallen 40 euro. Dat is een wettelijk vastgesteld bedrag. Als er een dagvaarding aan te pas komt of een rechtszaak lopen de kosten iets verder op. Daar zit het voordeel om in de minnelijke fase het probleem op te lossen.
U heeft gelijk over de kosten van een dagvaarding. Die komen voor de verliezer of als de webshop toch betaalt voordat het gerechtelijk wordt. Wij begrijpen niet uw punt met "Waar komen die kosten dan terecht? Niet bij de webwinkel, want die heeft immers geleverd. ". Dit traject wordt alleen gestart als een webshop dus niet levert. Als de webshop het in de e-mailfase (ingebrekestelling) oplost betaalt de webshop helemaal geen extra kosten.

Als er een rechtszaak komt zijn de kosten, over het algemeen, voor de partij die in het ongelijk wordt gesteld. Dus als NietBezorgd.nl blijft winnen kan dat uit. Dan moet er natuurlijk ook nog verhaald worden als de webshop niet betaald. Ook daar is een financieel risico.
Uw laatste punt over een "malle sneer naar de kosten van een gerechtsdeurwaarder" zien wij niet maar wij hopen op uw andere punten een beknopt en informatief antwoord gegeven te hebben.

Nijogeth
Berichten: 10078
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

nietbezorgdnl schreef:
06 mei 2024 14:40
Er is gewoon een partij die netjes de ingebrekestelling doet en het financieel risico pakt voor klanten die geen deurwaarder kunnen veroorloven.
Dit vind ik persoonlijk dus best kwalijk. Stel nu voor dat die klanten (het is dus een verdienmodel), die niet zoveel te spenderen hebben en dat financiële risico niet kunnen lopen, hun geld terug krijgen. Dan moeten ze dus alsnog 20% betalen. Het kost ze dus altijd geld, wat ze dus al niet zoveel hebben, behalve als het bedrijf daadwerkelijk levert (dit zal waarschijnlijk het minste voorkomen van alle scenario's).

alfatrion
Berichten: 21931
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

nietbezorgdnl schreef:
06 mei 2024 09:51
Hoi,
Als een consument het zelf op kan lossen heeft dat de voorkeur. Er zijn inderdaad gratis brieven te vinden. Praktisch alle zaken die wij krijgen gaan gepaard met lange mailthreads en voorbeeldbrieven. Een webshop luistert echter beter naar NietBezorgd.nl of een verzekeraar omdat zij weten dat wij doorpakken. Wij maken het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Wij verwijzen overigens ook mensen vaak naar hun paymentprovider zoals Creditcard, Apple Pay en in gevallen PayPal. Niet iedereen is op de hoogte dat zij daarmee ook 100% terug kunnen krijgen.
O ja, dan rekenen we uiteraard ook geen kosten. Wij rekenen alleen de 20% van het bedrag dat is teruggestort.
Ik zie deze reacties als een PR stunt. Wat ik mede aangaf is dat ik jullie niet voor jullie client incassokosten vorderen en naar ik meen te zien geen deugdelijk incassotraject voeren. Het lijkt erop dat de service bestaat uit 1 ingebrekestelling,1 aanmaning en als klanten heel veel geluk hebben een gerechtelijke procedure.
nietbezorgdnl schreef:
06 mei 2024 13:19
De meerwaarde van incasso is voornamelijk voor de webshop. Als deze niet in de redelijke termijn het oplost voor de klant kan deze in de incassofase alleen extra incassokosten verwachten. Dat is in de meeste gevallen 40 euro. Dat is een wettelijk vastgesteld bedrag. Als er een dagvaarding aan te pas komt of een rechtszaak lopen de kosten iets verder op. Daar zit het voordeel om in de minnelijke fase het probleem op te lossen.
Namens consumenten kan er prima een minnelijk traject worden opgezet en hiervoor kunnen kosten worden doorberekend aan de schuldenaar.
nietbezorgdnl schreef:
06 mei 2024 13:19
Als er een rechtszaak komt zijn de kosten, over het algemeen, voor de partij die in het ongelijk wordt gesteld. Dus als NietBezorgd.nl blijft winnen kan dat uit. Dan moet er natuurlijk ook nog verhaald worden als de webshop niet betaald. Ook daar is een financieel risico.
Risico = kans x impact. De kans dat een webshop niet betaald na vonnis is lager dan de kans dat een consument niet betaald na vonnis.

kwolters
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2024 11:12

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door kwolters »

vandaag hebben wij officiele aangifte gedaan van de zaak, en Wonen Interieur direct hiervan op de hoogte gesteld.

Opvallend genoeg ontvingen wij direct een mail, dit keer geen standaard computergestuurd bericht.
Erg merkwaardig deze mail:



Advies om de valse aangifte in te trekken

Anders zullen wij de procedure volgen en kan het nog 10 weken duren.



Mocht u deze wel intrekken vandaag dan volgt de betaling maandag

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Woneninterieur

www.woneninterieur.nl

Richpanel Mogelijk gemaakt door Richpanel

Thijs124
Berichten: 802
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ga hiermee aangifte doen van afpersing!

Wat een boevenbende!

Nijogeth
Berichten: 10078
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eerst betalen, dan intrekken. Wat een rare manier van zaken doen.

Lady1234
Berichten: 27222
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is werkelijk dieptreurig en schandelijk met dat bedrijf,

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mei 2024 14:00
Het is werkelijk dieptreurig en schandelijk met dat bedrijf,
Dit gedrag is echt van kwaad tot erger ja. Zonde.

ZeerPrivé
Berichten: 5553
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kwolters schreef:
07 mei 2024 09:54
vandaag hebben wij officiele aangifte gedaan van de zaak, en Wonen Interieur direct hiervan op de hoogte gesteld.

Opvallend genoeg ontvingen wij direct een mail, dit keer geen standaard computergestuurd bericht.
Erg merkwaardig deze mail:



Advies om de valse aangifte in te trekken

Anders zullen wij de procedure volgen en kan het nog 10 weken duren.

Mocht u deze wel intrekken vandaag dan volgt de betaling maandag

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Woneninterieur

www.woneninterieur.nl
Zou een korte reactie terug sturen: eerst het geld op mijn rekening, dan trek ik mijn aangifte in. Met onvriendelijke groeten,

witte angora
Berichten: 30919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 mei 2024 15:21
Zou een korte reactie terug sturen: eerst het geld op mijn rekening, dan trek ik mijn aangifte in. Met onvriendelijke groeten,
'Tekenend met de achting die u toekomt'.

Thijs124
Berichten: 802
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

(ver). achting

Jimboor
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2024 09:21

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jimboor »

Ook ik ben er met open ogen ingetuind bij woneninterieur. Op 21 november 2023 een tafel besteld en 2 dagen later de order geannuleerd. Annulering werd bevestigd door het bedrijf met de opmerking dat binnen 2 weken de betaling zou worden teruggestort. Na talloze mailtjes, inschakeling van een incassobureau en verschillende beloftes tot terugbetaling heb ik nu na bijna 6 maanden nog niets terug ontvangen. Het is voor mij een raadsel dat een dergelijk bedrijf daarmee weg kan komen. Toen ik aankondigde aangifte bij de politie te doen kreeg ik een uitermate intimiderend bericht van woneninterieur dat het om een valse aangifte zou gaan. Als ik daarvan afzagen werd mij 100% gegarandeerd dat na 2 dagen absoluut het bedrag op mijn rekening zou staan. Uiteraard bleek dit de zoveelste valse belofte. Blijft mij niets anders over dan nu werkelijk aangifte te gaan doen. Of heeft iemand een betere ervaring om geld van dit bedrijf terug te krijgen?

-sanne-xx
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2024 16:15

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door -sanne-xx »

"IN DE VAL GELOPEN VAN WONENINTERIEUR!!"

Ik weet niet wat ik hier allemaal lees op deze site over de webwinkel woneninterieur. Kotsmisselijk word ik ervan aangezien wij hier dus ook met open ogen ingetrapt zijn.

Op 28 maart 2024 hebben wij een bestelling van een kast geplaatst bij woneninterieur (ordernummer #5860).
De levertijd stond op 2-3 weken maar ondertussen zitten we al op week 6. Eind van de 3e week heb ik wel een mail gestuurd en toen ontving ik een mail terug dat de definitieve aankomstdatum begin mei zou zijn. Ondertussen zijn we dus begin mei en nog altijd niets gehoord. Op mails en telefoontjes word niet meer gereageerd en als ik de berichten op dit forum lees ben ik bang dat we kunnen fluiten naar onze bestelling.

Vandaag weer een mail gestuurd maar geen reactie.
Oh en wat een toeval, tijdens het schrijven van dit bericht krijg ik een reactie dat ze goed nieuws hebben en de levertijd nu medio mei is. Weer opgeschoven dus. Heb gereageerd dat we ons geld terug willen en als dit niet gebeurd we aangifte gaan doen en juridische stappen gaan ondernemen. Onze advocaat is al ingelicht. Ben benieuwd of en wanneer we reactie krijgen.

Pondes
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2024 21:32

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Pondes »

Ik had een kastje besteld maar geanuleerd 15-4-2024.en wil mij geld terug.het word mij steeds belooft.als ik weer een mail stuur.nu gezegt dat ik het aan ga geven,en hier een review schrijf en nu helemaal geen antwoord meer gekregen .mijn order nr.is 5989 .het bedrag is 314,20 euro en wil het terug het ias nu 8-5-2024

Kothman
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2024 08:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Kothman »

Ik heb in oktober 2023 een tafel besteld en betaald bij Woneninterieur. Ordernummer 4620. De levertijd zou 3 weken zijn. We zijn nu 7 maanden verder, ruim 60 mailtjes en een aantal telefoontjes. Elke keer wordt beloofd dat ik mijn geld binnen een week terug heb ( ik heb uiteindelijk de bestelling geannuleerd) maar tot nu toe geen cent ontvangen. Er wordt beloofd te betalen als ik geen klacht indien! Maar ook dit zijn loze beloftes. Ik voel me gewoon opgelicht.
Fiene

Jkerbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2024 08:39

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jkerbert »

10-11-23
Een bank besteld met een levertijd van 2 weken zoals aangegeven stond op de website. 10 januari na te horen hebben gekregen dat de bank niet leverbaar meer was de bestelling geannuleerd en contact gehad met de klantenservice en het geld zou binnen 4 dagen terug op de rekening staan.
Ondertussen is het 13-05-24 en heb ik nogsteeds geen geld terug ontvangen op mijn rekening. In de afgelopen maanden is er meer dan 180 keer heen en weer gemaild waarin de man constant blijft liegen over dat het geld overgemaakt zou zijn, dat hij geen oplichter is en dat het geld er aan komt.
Meerdere keren een revieuw geplaatst die direct worden gerapporteerd door woneninterieur. De bank die is besteld in november staat nogsteeds op de website als leverbaar terwijl dit dus niet waar is.
Bestelnummer 4812
Bedrag; 891 euro

Thijs124
Berichten: 802
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Never ending sound of fraude..

JohnnyB68
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2024 12:17

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door JohnnyB68 »

Half April een stoel besteld welke op voorraad zou staan, gemaild en eind van de maand zou de stoel geleverd worden.
Maar helaas, niets geleverd en nul reactie van de klantenservice na drie keer mailen ........

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Het blijft maar doorgaan en doorgaan.
Wat erg kwalijk was blijft nog steeds kwalijk.

RonaldvandenOord
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2024 15:25

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door RonaldvandenOord »

Met dit bedrijf beslist GEEN zaken doen.
Hij belooft van alles, maar komt zijn afspraken niet na. De levertijd op de site klopt niet en de bestelling wordt 3 keer uitgesteld. Meubel was zelfs niet meer te leveren door fabrikant. Na annulering krijg je bericht dat het goed komt, maar ik weet alleen niet wanneer. Op zaterdag 20 april een negatieve review gezet. Hij heeft toen gevraagd om de review te verwijderen, wat ik gedaan heb, en dan zal hij vrijdag 26 april het bedrag van € 539,10 overmaken. Staat zwart op wit op de mail. Geld niet ontvangen en weer review gezet en er weer afgehaald omdat hij opnieuw in 2 termijnen zal betalen. Nog een keer zwart op wit gekregen dat hij deze week maandag en donderdag zal betalen. Tot op heden nog niets ontvangen. Reageert nu ook niet meer op mails.
Ik zal melding doen bij Radar, politie, ACM en rechtsbijstandsverzekering. De laatste weken zijn er alleen maar slechte reviews. De positieve reviews maakt hijzelf, want er staat alleen maar een voornaam bij. Ik hoop dat uiteindelijk de site van Woneninterieur van het internet gehaald wordt, zodat niemand meer zijn geld kwijt is. Ook vreemd hij is nu één keer verhuisd van Rotterdam naar Breda.
Reactie 12 mei 20.30 uur: Onderstaande informatie van Woneninterieur is onjuist. Er is helemaal niets uitbetaald. Wel voortaan graag de juiste informatie verstrekken.

Datum van ervaring: 07 mei 2024

Bewerk
Antwoord van Woneninterieur

20 uur geleden
Deze order is al doorgezet voor uitbetaling.
Het bericht van de klant is dus niet juist en volledig onjuist

Woneninterieur heeft deze review gerapporteerd voor het bevatten van schadelijke of illegale inhoud. Toon meer

Plaats reactie