LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout in bank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Eval
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:18

Fout in bank

Ongelezen bericht door Eval »

Vandaag heb ik mijn nieuwe banken ontvangen. Ik was al helemaal blij want de levertijd van 10-12 weken bleek maar 4 weken te zijn zodat ik mijn banken optijd zou hebben voor mijn verhuizing!

Maar blijkbaar was dit te mooi om waar te zijn. Na een middag wachten kwamen de bezorgers dan eindelijk met mijn 3-zits en loveseat. Zag er goed uit totdat ik de verpakking eraf ging halen. Beide banken hebben maar 1 armleuning i.p.v. 2 en aan de zijkanten zitten dan dingen waarmee je ze in elkaar zou kunnen klikken. Dit was dus niet de bedoeling omdat ik 2 aparte banken wil.
Ik heb meteen de klantenservice gebeld en daar is me toegezegd dat e.e.a. afgehandeld en gecorrigeerd zal worden. Dit krijg ik schriftelijk bevestigd. Ze konden me alleen niet vertellen hoelang alles zal gaan duren.

Nu werd mij verteld dat ik de banken die ik nu heb gekregen gewoon kan gebruiken totdat de juiste geleverd worden. En dan komt nu mijn vraag........is het verstandig om dit te doen? Of moet ik ze gewoon weer laten ophalen en zeggen dat ik zsm de juiste wil? En wat zou ik dan als termijn kunnen stellen voor de levertijd.

Nou ik weet dat dit eigenlijk meer een forum is om de ervaringen te delen maar misschien dat iemand me toch kan helpen......?!

famke_80
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:40

Re: Fout in bank

Ongelezen bericht door famke_80 »

Volgens de wet ben je verplicht om goed voor de ontvangen banken te 'zorgen' tot je de nieuwe hebt gehad. Stel er gebeurt iets met de banken... Heb je toch een probleem. Ik zou ze goed verpakken en zo weinig mogelijk gebruiken

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fout in bank

Ongelezen bericht door crazyme »

Zoals het bedrijf al aangaf mag u de foute banken gebruiken. Bij normaal gebruik is er altijd een risico op een vlekje, anders is de bank niet te gebruiken....

Wanneer u meer zekerheid wilt kunt u even een briefje sturen waarin u bevestigd dat u de banken normaal mag gebruiken en dat het bedrijf het risico op een mogelijk vlekje daarmee accepteert.

Beowulf
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:07

Re: Fout in bank

Ongelezen bericht door Beowulf »

En bij welke winkel was dit??

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Fout in bank

Ongelezen bericht door topery »

U heeft de klantenservice gebeld en men heeft u verteld....
Dat zou ik in ieder geval schriftelijk bevestigen!

Als het helemaal fout loopt heeft u misschien wel helemaal niet gebeld of hebben zij niets gezegd.

Op papier zetten!!!!!!

Eval
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:18

Re: Fout in bank

Ongelezen bericht door Eval »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb vandaag een schriftelijke bevestiging van de winkel ontvangen van mijn telefoontje naar hun. Ze hebben het doorgespeeld naar de leverancier en bellen me zodra ze meer weten.
Er staat alleen niet in dat ik de bank in de tussentijd mag gebruiken.
Ik ga ze morgen in ieder geval weer even bellen hoe het nou zit (je kan er denk maar beter bovenop zitten) en dan zal ik hun ook een brief schrijven met de gemaakte afspraken!

veronica
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2005 11:43

Re: Fout in bank

Ongelezen bericht door veronica »

Beste Eva,

ik heb een bank gekocht bij Trendhopper en heb tot 2 keer toe een beschadigd exemplaar binnengekregen, echt schandalig. Ik heb na 9 maanden nog steeds geen goede bank ontvangen. Het liefst zou ik mijn geld terug willen en nooit meer iets bij Trendhopper kopen- maar dat willen ze natuurlijk niet.
Ik ga dit nu doorspelen aan de CBW en de consumentenbond en hoop van hun een duidelijk antwoord te krijgen. Jou vraag zal ik ook meenemen.
Ik houd je op de hoogte,
groetjes!

Gesloten