LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BelaVita Slim-pastilles

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Gerty Berentsen

BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gerty Berentsen »

Ik hen in oktober 2003 van de Firma Bela Vita 100 afslank tab. gekregen en of ik ook maar even de rek. van € 55,00 wil betalen.
Ik weet wel wat ik met tab. moet doen maar als je ze niet besteld hebt wat moet ik er dan mee.
Ik krijg 1 maand later een aanmaning of ik maar even wil betalen.
Ik netjes een brief gestuurd naar Bela Vita in Maaseik Belgie met de vraag of ze mij even zouden willen bellen om eens een gesprek met mij te willen hebben, maar u raad het al geen telefoontje van Bela Vita maar een derde maning en of ik nu wel efev zou willen betalen anders gaat het niet naar een incassobureau maar gelijk naar de rechter.
Moet dit bedrijf wel serieus genomen worden of ?????.
Met vriendelijke groet Gerty Berentsen.
P.s. zijn er nog meer mensen die Bela Vita kennen en zoja wat doen jullie hiermee.

CindyBles
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2004 17:51

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door CindyBles »

Wij hebben ook problemen met Bela Vita.
Ik heb in eerste instantie wel een setje afslankpillen besteld. Slank 707. In de folder stond "GEGARANDEERD IN 7 DAGEN, 7 KG AFVALLEN ANDERS UW GELD TERUG". Nou ik had me precies aan alle voorschriften gehouden maar was geen 7 kg (1 kg maar) afgevallen.
Ik heb dus meteen een brief geschreven naar hun postbus in Susteren, Er is verder helemaal niets bekent over Bela Vita, alleen een postbus in Susteren en in Maaseik. VREEMDE ZAAK !!

Enkele dagen later ontvang ik een doosje met daarin weer hetzelfde setje om 7 kg af te vallen. Daarbij zat ook een rekening. Ik heb alle verpakkingen gesloten gelaten en afgewacht of ik een aanmaning zou krijgen. En jawel hoor. Toen heb ik een brief geschreven, in het doosje gedaan en met de rekening en aanmaning erin teruggestuurd.

En vorige week ontving ik weer (voor de 3e keer dus) hetzelfde pakketje, met weer een rekening. Ik heb weer een brief geschreven, in het doosje gedaan en teruggestuurd.

Komt vandaag de postbode aan de deur met datzelfde pakketje. Bela Vita had het geweigerd omdat WIJ de verzendkosten moesten betalen!!! Nou mooi niet dus. De postbode heeft het weer meegenomen. Nu wachten we weer af.

Ondertussen eis ik dus nog steeds mijn geld van de 1e keer terug. ik hoop dat iemand er achter kan komen of er een vestigingsadres met telefoonnummer o.i.d. bestaat. Of een KvK nummer. Nu is er helemaal niets waar we terecht kunnen. Alleen 2 vage postbusadressen.

Ik ben het beu maar ik hou vol, dat weet ik zeker. :x

e.oostland

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door e.oostland »

Mijn vader heeft ook problemen met ze.
Heeft al 2x een aanmaning gehad.
2x terug gestuurd, nu afwachten op de volgende aanmaning.
Hij heeft de politie gebeld, wat hij moest doen.
"Niks van aantrekken"zeiden ze, "Gaat vanzelf wel weer over."
Heb gehoort dat het ook in het prog "Kassa"van de vara is geweest.
Zelf niet gezien, jammer genoeg.
Kan iemand mij zeggen, wat je moest doen om dit getreiter op te laten houden??

met vr gr...e.oostland

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

Zo ook hier. Kreeg ongevraagd een pakketje. Deze toen wel aangenomen omdat ik niet wist van wie het was. Toen ik de zending opende zat er een flesje artisjokken olie in en een rekening van ruim 50 euro. Heb de doos weer gesloten en netjes terug gestuurd met de mededeling retour afzender. Nog geen drie dagen later het pakket weer terug met de mededeling dat Bela Vita het pakket weigerde aan te nemen. Ik heb het pakket geweigerd en de postbode zei dat het in het depot gelegd zou worden. (postbode vertelde overigens dat dit een zeer agressieve vorm van verkopen is en dat ie er nog eentje hier in de buurt moest afleveren!!!)
Ik denk nog heel droog dat ik er nu wel vanaf ben, mis dus!!!
Krijg ik net een aanmaning met extra kosten. Het bedrag van 53,90 moet meteen betaald worden. Daar begin ik dus niet aan, ik heb nergens om gevraagd.
Ik heb van het retour zenden van het pakket gelukkig een papiertje gevraagd bij het postkantoor en dat samen met een briefje waarin staat dat als ze nog een keer mij post sturen ik de media ga opzoeken!!!
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, wie is al verder opgeschoten met dit bedrijf?
Want verder dan een postbus nummer in Maaseik en een postcode met nummer kom ik niet.

Gr. Jolanda

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

Advies:

Altijd terugsturen, bij de tweede keer aangetekend terugsturen en rechtsbijstand inschakelen om het verder op te nemen.

Gerty Berentsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2004 20:50

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gerty Berentsen »

Geachte allemaal.
Het is nu september 2004 en heb nu al een jaar lang een doos met 100 tab. staan.
Ik durf er niet in te kijken of ze al afgevallen zijn maar.......
Na de derde aanmanning heb ik niks meer vernomen van Bela Vita.
Nu maar hopen dat het met een losse flodder is afgelopen.
Groetjes Gerty.
P.s. allemaal. niks doen en dan gaat het gezwel vanzelf weg dus.
Lang leve de afslank tablet.
Nu nog Bela Vita.

BelaLisette

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door BelaLisette »

In juli kregen wij (via de buren) een pakje. Nieuwsgierig open gemaakt. Tot onze verbazing bleken er capsules in te zitten om het gezichtsvermogen te verbeteren en een rekening van €51,40. Verbazing alom! Wij hadden niks besteld en nooit van dit bedrijf gehoord. Nu inmiddels wel. Wij hebben een brief gestuurd met het verzoek om zelf het pakje bij ons op te komen halen. Retourneren kost geld en waren wij niet van plan dit te betalen. Als reactie kregen wij een herinnering met boete! Niet op gereageerd!
Toen wij in sept. terug kwamen van vakantie bleek er op het postkantoor weer een pakje te staan. Dit niet opgehaald natuurlijk. Twee weken later was er bij de buren weer een pakje afgegeven. Zat waarschijnlijk ook weer een doos pillen in want het rammelde behoorlijk. Dit is na veel telefoontjes over en weer opgehaald door tpg post. Met de buren afgesproken geen pakjes meer aan te nemen als wij niet thuis zijn. Ik raak geïrriteerd zo langzamerhand omdat ik nu zelfs de hele dag thuis moest zijn omdat dat pakje opgehaald zou worden. Ik voel me ook machteloos omdat je toch op de een of andere manier gedwongen wordt om te reageren. De enorme hoeveelheid reclamepost van dit bedrijf en tegenwoordig ook ineens andere bedrijfjes uit Weert, Susteren en Maaseik begint te lijken op ordinaire stalking.
Mijn vraag is of het mogenlijk is om helemaal niet meer te reageren en niks meer terug te sturen. Per slot van rekening vraag ik toch nergens om? Krijg je daar dan geen moeilijkheden mee? Uiteindelijk moeten zij dan eerst maar eens bewijzen dat wij iets besteld hebben. Wie weet hoe dit juridisch in elkaar zit?

gertyberentsen

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door gertyberentsen »

Hallo belaLisette.
Niks doen heb ik ook niet gedaan.
Ik heb nog steeds een doos van Bela Vita.
Laat hun nu maar komen.
Ik heb niks getekend en als jij dat ook niet heb gedaan laat ze maar contact met jou opnemen en jij niet meer met hun.
Groetjes Gerty Berentsen.

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

ik heb net de kvk gebeld en ze staan niet ingeschreven!
heb inmiddels ook al 2 aanmaningen gehad.
en zoals anderen wacht ik nog op mijn 4500,= euro!
:( volgens zeggen maar bekent gaan maken bij een of ander tv programma.
Magda Bos

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

Er is een wet als ik het goed heb. Als je niets heb besteld en iemand stuurt jou iets. Dan hoef je niet te reageren en ook niet betalen.
Via een kantonrechter kan je volgens mij de zaak winnen omdat ze geen handtekening van je hebben. En als ze het geld van je rekening afschrijven. gewoon terughalen via je je bank. Zeker als je geen automatisch incasso hebt afgegeven.

niezen

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door niezen »

Ik krijg steeds rekeningen van pakjes die ik helemaal niet heb besteld. Ik kan ze niet bellen het bedrijf zit ergens in België en dan nog al die vervelende reclame waar je mee dood gegooid wordt. Bijna elke dag wel weer wat anders, ik wordt hier echt ziek van. Wat kan ik hier nou toch aan doen. Ik heb niks bestld, ik wil niks bestellen en ik zal ook nooit iets bestellen van deze oplichters! Wat moet ik doen, wie weet het?

HELP ME!

Bram

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Bram.

Als je alles boven heb gelezen zal je een raad hebben opgepakt en dat is niks doen.

Groetjes Gerty.

brave036

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door brave036 »

Ons is hetzelfde overkomen, pakje ontvangen medio mei 2004, terug gestuurd via het postkantoor, aanmaningen en dreigbrieven ontvangen tot medio augustus 2004, daarna niets meer gehoord, tot 4 april 2005 nu krijgen wij een aanmaning van Inkasso Unie met het verzoek te betalen, wij hebben een brief met uitleg en het bewijs van de retour zending op het postkantooropgestuurd en nu maar afwachten wat er verder gaat gebeuren, een tip bewaar je bewijzen goed want als je denkt er vanaf te zijn, begint het weer over nieuw. Ik snap ook Inkasso Unie niet dat zij met dit malefiede bedrijf in zee gaan. Groeten Lenie

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

ja hallo heb een maand geleden een doos van bela vita gekregen met capsules voor vijftig plussers, ben zelf 25. heb het pakket geweigerd en de postbode heeft het mee terug genomen, nou kreeg ik vandaag een aanmaning, ik moest nog 53 euro betalen, maar dat pakket hebben ze allang terug, wat moet ik nou hiermee, er staat geen telefoonnummer bij wat je zou kunnen bellen en op internet kan ik ook niks vinden.

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn ouders hebben ook een pakketje van deze firma (oplichters ) gehad zonder daar overigens om gevraagd te hebben.
Netjes teruggestuurd, want wat als je niet besteld hebt waarom sturen ze je het dan.
De aanmaningen volgen, inmiddels heb ik de afhandeling op me genomen want mijn ouders zijn daar niet zo in thuis, zijn al wat ouder ,
Maar na het sturen van de door hen gewenste informatie, o.a. het verzendbericht, komt er opeens een brief dat ze geen contract met de post hebben voor de retoer zendingen. Ga het maar ophalen en stuur het maar terug met voldoende frankering was het voorstel, wij betalen de kosten wel terug.
Ze denken daar zeker dat ik op mijn achterhoofd ben gevallen, ze bekijken het maar, heb ze netjes laten weten dat de kous voor mij af was en dat ze beter wat anders met hun tijd konden gaan doen.
Nu een maand later komt er een brief van CASH INKASSO ja de juridcsche afdeling nug wel.
Direct betalen anders komt de deurwaarder, nou laat maar komen, heb netjes alle bewijzen bewaard dus maak me daar geen zorgen over.

Ik denk dat jullie allemaal ook maar eens naar de data op de brieven moeten kijken vandaag 15-4 een brief gehad die op 19-04 gemaakt is,
de post wordt steeds sneller, al voor dat de brief geschreven is heb je hem in de bus.
En dan nog iets een proffcioneel bedrijf heeft een klantendienst met een telefoonnummer, maar bij Bela Vita en CAS INKASSO hebben ze dat nog niet, trouwens beide bedrijven zitten op het zelfde adres, ook niet erg slim, maar ja daar waren we het allemaal al over eens.
Bela Vita en CASH INKASSO :evil: :evil:

herbert

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door herbert »

om duidelijk te zijn hironder de tekst van mijn brief aan bela vita
na 2de aanmaning.

Hiermede maak ik u opmerkzaam op reeds eerder gevoerde corcpondentie waarin ik er op wees dat ik eenmaal besteld en eenmaal betaald heb
Ik heb ondertussen 3 onbestelde zendingen pillen ontvangen.
Twee daarvan heb ik geretourneerd onder vermelding dat ik niets besteld heb en dus niets wens te ontvangen (44km).Tevens deelde ik u mee dat ik verdere zendingen niet meer terug stuur
U derde niet bestelde zending ligt hier ongeopend. U kunt hem komen ophalen

Ik betaal de door u onbestelde gezonden pillen beslist niet
Zo nodig zal ik jur. hulp bij de consumentenbond of een consumenten programma zoeken.Mocht dat niet voldoende zijn dan zal ik mijn advakaat inschakelen Vanzelfsprekend kunt u dan een eis tot schadevegoeding verwachten
met vr. gr.


Het resultaat van boven staande brief EEN 3de AANMANING

Lijkt mij leuk we krijgen nu ee massa proces

Maximus
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2005 17:36

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Maximus »

Ik heb hetzelfde probleem. Maar dan met Ijzer- en vitamine C pillen. Ik weet niet goed meer wat ik met het eerste pakket gedaan heb, maar volgens mij had ik het teruggestuurd. Maar omdat ik het niet zeker wist en ook geen verzendbewijs verzendbewijs van het postkantoor kon vinden, heb ik de rekening van bijna 50 euro toch maar betaald. Maar in maart kreeg ik een tweede pakket, die ik snel teruggestuurd had. Die hebben ze geweigerd en zo is het bij onbestelbare stukken terecht gekomen, en toen ik het had getraceerd, kreeg ik het terug en moest ik de TPG Post een extra 13 euro betalen. Bovendien heb ik inmiddels een betalingsherrinnering gekregen. Maar een paar dagen geleden kreeg ik ook een derde pakket, met dezelfde pillen en rekening... Dus nu zit ik opgeschept met 2 dozen en ik weet niet wat ik precies moet doen. Ik ben van plan eerst een brief te schrijven, maar als ik alle berichten zo lees, hoef ik niet op een reactie van Bela Vita te rekenen. Dit moet toch ophouden, als er al zoveel mensen zijn die bedrogen worden, moet er actie worden ondernomen...

anita34

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door anita34 »

Ook mijn ouders worden helemaal gek van bella vita. Hoe ze te werk gaan is al meerdere malen hierboven kenbaar gemaakt dus dat zal ik achter wegen laten. Na meerdere bedreigingen met incasso en naar de kantonrechter te moeten, was vandaag de maat vol. we zijn naar het politie buro gegaan om aangifte te doen. Met al de bewaarde bewijzen van terugzendigen(aangetekend) een heel pakwerk dus, hebben we ons verhaal gedaan. Ze vonden het heel goed dat we gekomen zijn, hoe meer mensen aangifte doen, dan is er misschien iets aan te doen.
Maar omdat we pas de enige zijn hier in de buurt die dat gedaan hebben, was het enige wat ze konden doen een melding maken en ons verwijzen naar de wets winkel. We zijn er nog niet veel mee opgeschoten dus, maar we zijn zeker van plan om het hierbij niet te laten zitten. Was ook blij en ontzettend verrast dat ik hier zoveel kon lezen over lotgenoten, zodat we er niet alleen voor staan!
Dus RADER A.U.B help ons met dit enorme probleem van bella vita

alvast bedankt en iedereen veel sterkte met dit gevecht tegen die maffia praktijken

Gast

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door Gast »

Als iemand u iets ongevraagd opstuurt, iets waarvoor u niet getekend heeft, mag u het gewoon houden. Dat is wettelijk zo geregeld, heb ik bij een consumentenprogramma gezien, iets met een man die een modelbootje opgestuurd had gekregen, kon hij gewoon houden want hij had er niet om gevraagd en iemand heeft 'm dat eigenlijk gewoon kado gedaan. Je hoeft t ook niet terug te geven/sturen, dus lekker laten komen met de deurwaarder of rechtbank want ze kunnen u niks maken, Dat weten ze wel maar ze verwachten dat u uit angst gaat betalen. Lekker afwachten dus en de stapels aanmaningen opstapelen... die man heeft in ieder geval gewoon die modelboot (of was t wat anders )neergezet en verder niets betaald..

gast98

Re: BelaVita Slim-pastilles

Ongelezen bericht door gast98 »

Iemand vroeg of ze ingescheven stonden bij kvk. Ik heb het uitgezocht en ze staan dus wel ingescheven, in belgie wel te verstaan.
Ben wel achter een adres gekomen waar ze bij de kvk mee ingescheven staan.
Het is allemaal te vinden op de volgende website:

http://kbo-bce-ps.mineco.fgov.be

Gesloten