LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WIN4YOU

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Rmvandongen Dongen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2015 12:47

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Rmvandongen Dongen »

Win4you ik ben hier ook ingestonken .ik heb mijn bank de rekening laten blokkeren.
twee jaar lang heeft deze man mijn geld gepikt .
Ben er achter gekomen waar deze man alleen woont,

[persoonsgegevens verwijderd]

Deze man zegt dat hij het niet is maar uit gegevens moet hij het wel zijn.
Eenmanszaak
De andere. Telefoonnr 's zijn allemaal nep dus deze moet het zijn .
Waarom is hier geen wet voor om dit normaal te kunnen aanpakken.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2015 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd, ongefundeerd.

corina38
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2016 17:32

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door corina38 »

Vadaag werd ik gebeld door een medewerkster van win4you, of ik even 75 euro over wilde maken binnen 14 dagen want die had ik nog niet betaald. Ik speel volgens mw. schijnbaar mee sinds april 2014, kan zijn dat ik toen ben benaderd , en 1 maand heb meegespeeld maar zeker niet langer omdat ik dat niet kan betalen maar er is geen telefoonnummer of iets dergelijks te vinden van hun . Ik gaf aan dat ik het even na wilde kijken , maar dat mocht niet van mw. ik moest dat bedrag binnen 14 dagen betalen of anders werd het uit handen gegeven, ik zeg ow gaan jullie zo te werk dat is netjes me gaan bedreigen met een deurwaarder, en ik kan mijn lidmaatschap pas stoppen als ik dat betaald heb heel raar :evil: dus ik zeg geef het dan maar uit handen want het is te zot voor woorden dat ze mij zo te woord staan. ik wacht wel af wat er gaat gebeuren ik ga niet betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2016 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

LodenLoekie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2016 12:36

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door LodenLoekie »

Ja, ze zijn weer actief: wij ook onlangs gebeld, met afgeschermd nummer. Volgens onze info bij Consumentenbond en ING : sinds 1 febr.2014 is de wet "Koop op afstand" gewijzigd: 1.telefonische overeenkomst alleen is NIET juridisch bindend, 2. vereist is: het sturen van een bevestigingsbrief, met uiteraard daarin met WELK BEDRIJF je de overeenkomst hebt, uiteraard met adres en tel.nr. en daarbij heeft de verzender "bewijsplicht van bezorging" van de brief, dus:"aangetekend" Mail kan ook, want die is ook traceerbaar. 3. dan:sinds die wet 14 dagen bedenktijd, kans om bevestigingsbrief te retourneren met handtekening of mail sturen. Tot die tijd mag niets afgeschreven worden.

Maar...als een bedrijf:a. geen brief of mail stuurt, b. geen postadres vermeld zodat je aangetekend de overeenkomst alsnog kunt annuleren,c. met een afgeschermd tel. nummer belt, dus onbereikbaar wilt zijn, dan verhindert dat bedrijf je consumentenrecht (recht op bedenktijd). De overeenkomst is dan dus niet wederzijds dus niet bindend want je hebt niet SAMEN een overeenkomst.

LodenLoekie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2016 12:36

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door LodenLoekie »

Na juridische info: de wet "Kopen op Afstand " is per 13 juni 2014 gewijzigd: vanaf die datum:14 dagen bedenktijd en verkoper verplicht tot het : "schriftelijkheidsvereiste" : de koper moet schriftelijk (ondertekend) of per e-mail een bevestiging terug hebben kunnen sturen.
Geen adres of e-mail ontvangen en ook niet te vinden van een bedrijf? Geen K.v.K registratie onder die naam? Dan is er denkelijk geen bedrijf, dus ook niets op te zeggen.

addydeij
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2016 12:50

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door addydeij »

Ik werd vanmorgen gebeld door een agressieve mevr. van win for you. Ik zou daar één abonnement hebben lopen van november. 2014. Ik moest € 74,00 betalen. En dan was ze coulant. Anders was het 370,00. Ik heb daar niks van ontvangen. Ze zei dat ze één bandopname had. Dus vroeg ik of ik die kreeg. Dat kon niet. Die zou ik bij de rechter wel horen. Als ik vroeg op welk rek.nr.ik moest storten,gaf ze geen antwoord. Dit ruikt erg naar oplichting. Wat kan ik doen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Guardian72 »

addydeij schreef:Ik werd vanmorgen gebeld door een agressieve mevr. van win for you. Ik zou daar één abonnement hebben lopen van november. 2014. Ik moest € 74,00 betalen. En dan was ze coulant. Anders was het 370,00. Ik heb daar niks van ontvangen. Ze zei dat ze één bandopname had. Dus vroeg ik of ik die kreeg. Dat kon niet. Die zou ik bij de rechter wel horen. Als ik vroeg op welk rek.nr.ik moest storten,gaf ze geen antwoord. Dit ruikt erg naar oplichting. Wat kan ik doen?
Negeren.
Wie eist, bewijst - en als zij zeggen dat ze een opname hebben, maar die weigeren te overhandigen zegt dat genoeg.
Doe verder NIETS telefonisch met deze club, maar alleen nog schriftelijk.

boekh506
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2016 23:00

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door boekh506 »

ook ik ben er ingestonken. Ik kwam er achter en heb toen het geld kunnen storneren. Normaal gaat dat niet bij een loterij. Het feit dat het wel kon was voor al duidelijk dat dit een dievenbende was. Ik heb toen via internet het rekening nummer geblokkeerd. Vandaag werd ik gebeld en vorderde zij een bedrag van 124,95 euro.
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik dat niet ging betalen. Zij begon toen te dreigen met een incassobureau.
Toen ik daar negatief op reageerde zei ze ook nog dat zij het lidmaatschap stop hadden gezet in 2014 en nu komen zij er pas achter dat er nog een bedrag open zou staan. Dit is erg ongeloofwaardig. ik heb ze nogmaals duidelijk gemaakt dat ik niet ga betalen.
ik ben werkelijk benieuwd of zij daadwerkelijk een incassobureau in gaan schakelen.
Zoals ik net al las mogen er geen telefonische bevestigingen afgegeven worden voor een automatische incasso. Mijn eerste afschrijving door hun was in augustus. Van dit bedrijf is helemaal niets te vinden op internet, ook bij de kamer van koophandel, waar ze ingeschreven zouden moeten zijn is niets te vinden.
Maar goed dit is een heel verhaal, hoe kom ik van die lui af?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Guardian72 »

boekh506 schreef: Maar goed dit is een heel verhaal, hoe kom ik van die lui af?
1) lees alle tips in dit en soortgelijke topics
2) geef niet toe.
3) doe niets meer met die gasten per telefoon - alleen schriftelijke communicatie accepteren.
4) maar een dossier aan (ook als ze bellen, wie, wanneer, onderwerp etc.) Noemen ze geen naam, of alleen bedrijfsnaam? Ophangen!
5) als ze maar door blijven gaan - dan aangifte doen. Bedreiging (al die telefoontjes kunnen als bedreigend worden ervaren), en / of afpersing / oplichting. Zal misschien niet (direct) helpen - maar als meerderen dit doen gaat er ergens vanzelf een belletje rinkelen.
6) als ze op je mobiele telefoon bellen : blokker dat nummer (of neem van die anonieme telefoontjes niet meer aan)

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door John52 »

Ik heb dit vorig jaar geregeld voor een kennis. De bank heeft alle incassobedragen netjes teruggestort en een stop op de incasso gezet. Eerst
verweerde ze zich met de noemer kansspel en dat zij het bedrag niet konden storneren. Aangegeven dat win4you geen getekende machtiging had hetgeen wettelijk verplicht is, dus ook een regel waar de bank zich aan moet houden. Bij de bank gevraagd of win4you een incassomachtiging had, maar die was er niet. Toen was het snel geregeld. Je moet wel zelf wat voorwerk doen.
Win4you staat blijkbaar niet ingeschreven in de KvK en valt het onder:
Administration Services Group Europe Limited, Roermond. Naar dit bedrijf hebben wij ook de rode kaart (stopzetting machtiging) gestuurd. Daarna niets meer van gehoord.

Gesloten