LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Ezeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2013 20:53

Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Ezeltjes »

Aangezien er meerdere topics zijn over dit onderwerp leek het me verstandig ze te verzamelen, omdat het om bijna hetzelfde spelletje gaat.

Ik heb zelf enkele jaren geleden voor een van deze firmas gewerkt en kan 100% garanderen dat alle info die ik hier zal geven juist is.

Het gaat om 3 firma's: Gloeckle, Boessche en Peters en 2 loterijen: NKL en SKL.
NKLen SKL zijn Duitse Staatsloterijen die 100% gereguleerd verlopen en waarbij ongeveer 40% van het geinde geld effectief wordt uitgekeerd. De overige 60% gaat naar de Duitse deelstaten.

Boessche, Peters en Gloeckle zijn de firmas die deze loten verkopen in Nederland. Er zijn nog tientallen andere Loterie-Einnahmen (Günther, Faber,...), maar die zijn zelden of nooit in Nederland actief.

Gloeckle verkoopt SKL
Peters verkoopt NKL
Boessche verkoopt beide

De enige manier waarop ze Nederlandse klanten werven is via een Callcenter in Nederland. Alle drie werkten toen ik er nog werkte met exact hetzelfde callcenter. De gesprekken lopen identiek, met uitzondering van het feit dat 1 of 2 maal per gesprek de naam van het bedrijf wordt vermeld. Om welk bedrijf het gaat staat altijd in de brieven die je krijgt na een bestelling.

Of de werving via het callcenter volledig illegaal is of in een grijze zone ligt weet ik zelf niet. Daar is blijkbaar nogal wat discussie over, maar aan de topics te zien gebeurt het nog steeds. Vooral vlak voor de start van een nieuwe loterij (april en mei, oktober en november voor SKL) en (februari, maart, augustus en september voor de NKL) wordt er veel opgebeld. Meespelen bij een Duitse loterij mag sowieso, enkel reclame maken in Nederland is mogelijk niet helemaal oke.

Er zijn altijd opnames van het einde van het gesprek waarin alles herhaald wordt. Kan natuurlijk zijn dat ze voor het bandje soms iets heel anders zeggen, daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur. Er zijn zeker en vast leugens verteld geweest. Ze gaan de loterij natuurlijk altijd beter voorstellen dan ie is. Zowel de Agenten als het Bedrijf krijgen natuurlijk geld per gewonnen klant. Zo werken callcenters nu eenmaal. Wees niet dom, en besef dat er bij een loterij altijd 100 verliezers zijn per winnaar, of dat nu bij een Duitse of Nederlandse loterij is, maakt niet uit.

Opzeggen is heel eenvoudig en kan telefonisch, per brief of per email:
Alle gegevens zijn ook online te vinden.

- Peters NKL:
- Boessche NKL:
- Boessche SKL:
- Gloeckle SKL:

Als je niet wil dat ze je weer opbellen, moet je dat ook zeggen, anders wordt je voor de volgende loterij natuurlijk weer door het callcenter opgebeld.

Afboekingen terughalen doen ze ook niet moeilijk over, enkel als ze al prijzen hebben overgemaakt doen ze moeilijk.

Eventueel kunnen ook nog eerdere afboekingen teruggehaald worden, want officieel moeten ze daarvoor een handtekening hebben. Maar ook hier is er een grijze zone. Niet elke bank doet dit en wellicht enkel in schrijnende gevallen. Bij dit alles moeten ze gewoon de wet volgen, waar ik ook niet alle details van ken, maar er is zeker veel over op internet te vinden.

Ik kan met honderd procent zekerheid zeggen dat ook in Nederland mensen al hoog gewonnen hebben. Minstens 100.000 euro zeker. 5000 euro heel regelmatig. Dat is natuurlijk logisch want het gaat om duizenden klanten.

Zelf heb ik nooit meegedaan. De kans dat je veel wint is bij alle loterijen klein. Ik heb nooit aan een loterij meegedaan en zal het wellicht ook nooit doen.

Ik kijk af en toe even in het topic en beantwoord graag vragen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 nov 2013 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd door de Moderator

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door dhc »

nutteloze posting die riekt naar spam. Wegwezen hier!

Ezeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2013 20:53

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Ezeltjes »

Huh??? Heb een uur nodig gehad om het bij elkaar te schrijven...
Laatst gewijzigd door Ezeltjes op 19 nov 2013 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door dhc »

Zonde van je tijd, morgen is je topic weg, en terecht!

Ezeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2013 20:53

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Ezeltjes »

Maar waarom dan?

Ezeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2013 20:53

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Ezeltjes »

Ik begrijp niet hoe je zoiets kunt zeggen....
Mijn werkgever zou me hebben ontslagen voor dit soort informatie.
Alles wat ik daar geschreven heb is 100% goed bedoeld en om mensen die zijn opgelicht de juiste tips te geven... De loterijen halen toch geen enkel voordeel uit deze post, waarom zou dit dan spam zijn???

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ezeltjes schreef:Ik begrijp niet hoe je zoiets kunt zeggen....
Mijn werkgever zou me hebben ontslagen voor dit soort informatie.
Alles wat ik daar geschreven heb is 100% goed bedoeld en om mensen die zijn opgelicht de juiste tips te geven... De loterijen halen toch geen enkel voordeel uit deze post, waarom zou dit dan spam zijn???
Omdat @dhc denkt dat je reclame maakt voor die loterijen (oa links plaatsen).

impex
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 16:04

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door impex »

Hallo,
Vandaag 80 euro afgeschreven door "Boesche". Nooit van gehoord en zeker geen opdracht voor gegeven.
Ze hebben mij vast gebeld en zonder toestemming een afschrijving gedaan, ik doe nergens aan mee via de telefoon. P. Scheepers

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door dhc »

Dus?

gauner80
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2014 19:03

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door gauner80 »

Onlangs ook bij ons een afschrijving (62,95)via automatische incasso van Boesche SKL!

Omdat noch mijn vrouw noch ik ooit eerder van deze firma gehoord hebben ben ik eens gaan Googelen en kwam onmiddellijk uit bij de site van Tros Radar. Omdat hier soortgelijke verhalen over dubieuze automatische incasso's van deze firma te lezen waren heb ik de afschrijving gestorneerd en de betreffende tegenrekening geblokkeerd voor evt. toekomstige afschrijvingen!

Eerstvolgende werkdag mijn bank gebeld met de vraag hoe het kan dat een bedrijf zonder onze schriftelijke toestemming zomaar kan afschrijven. Hierop kreeg ik het antwoord dat dit wel degelijk mogelijk is...... (Redelijk verontrustend antwoord!!! )
Ook de betreffende bank had eerder soortgelijke meldingen van klanten gehad maar zou pas serieuze stappen kunnen ondernemen als er, liefst van zoveel mogelijk mensen, aangifte van fraude zou worden gedaan bij de Politie!

Zo gezegd zo gedaan!
Volgens de Politie was er al eerder aangifte van fraude gedaan tegen Boesche SKL maar ook de Politie gaf aan dat hoe meer aangifte er wordt gedaan hoe sneller zij iets kunnen ondernemen tegen de, in mijn ogen, malafide praktijken van Boesche SKL.

Bij deze dus een oproep met klem!

Ook al gaat het vaak om redelijk kleine maar daarom ook relatief onopvallende bedragen:
Ga aangifte doen!

mrE14
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2014 13:15

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door mrE14 »

Goed punt @gauner80, aangifte zal ik ook gaan doen.

De mensen van de Staatliche Lotterie-Einnahme de GKL doen niets als je belt.
Ik ontvang post van iemand die waarschijnlijk op hetzelfde adres heeft gewoond.
Ze halen niets van mijn rekening af gelukkig, ze hebben die gegevens niet.
Maar van de gedupeerde wel, en die kan ik niet bereiken.

Acties die ik heb ondernomen om de "spam" te stoppen hebben tot nu toe niets uitgemaakt:

- Post retour afzender sturen heeft 0% effect. Ze blijven sturen.
- Bellen: Antwoorden van hun zijn:
1. Post retour sturen, dan stopt het vanzelf (niet dus, ze blijven sturen per airmail)
2. Schriftelijk een adreswijziging doorgeven (...)
3. Alleen de eigenaar zelf kan het opzeggen ...

Punt 3: aangezien die meneer ook zelf nooit reageert op brieven en telefoon, vrijwel onmogelijk.
Enige optie hierin is een keer persoonlijk langsgaan en de kwestie a-personne voorleggen.
Hij is waarschijnlijk zelf slachtoffer van deze SCAM en wil er niets mee te maken hebben (terecht).

Mijn huidige actie is nummer 2.
Momenteel is een grote enveloppe met ruim 10 brieven onderweg naar het hoofdkantoor
op adres:

Staatliche Lotterie-Einnahme de GKL
Friedrich-List-Platz 1
04103 Leipzig Duitsland

Radertje4
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2014 20:07

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Radertje4 »

Ook ik heb afgelopen tijd een envelop ontvangen van de Duitse loterij Boesche skl, alsof we lid waren geworden van deze loterij. Ook met de melding dat we 62 euro moesten betalen. Wij zijn hier wel aan gaan twijfelen dat t niet gewoon een spampost was. Vorige week geld afgeschreven, we moesten even over nadenken waar deze incasso van was. Het was ons geheel onbekend. Nu bij politie geweest, geen aangifte, maar een melding van kunnen maken. Er is namelijk een feit gepleegd in Duitsland, dus daar kan de politie niks mee.( misschien na heel veel meldingen) De bank laat niks zien qua machtiging. Volgens de bank is t tussen ons en t bedrijf! Bizar! Ze zeggen dat ze puur alleen administratie doen, waar gaat t heen met de controle over mijn privé gegevens! Wat nu te doen, heb nu ook post gehad dat incasso niet lukte en of ik dd acceptgiro wilde betalen??? Nou, ik betaal niks!

Hans van Rooden
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2015 10:33

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Hans van Rooden »

Tot mijn verbazing zag ik afschrijvingen van mijn rekeing van Boesche. Nog nooit van gehoord. Ik heb de laatste afboekingen kunnen blokkeren en ontvang nu post dat ik deelneem aan een loterij?? Nooit van gehoord en ook nooit aangemeld. heb, naar mijn weten ook nooit contact gehad. Ze blijven mij nu brieven sturen dat ik moet betalen????

Radertje4
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2014 20:07

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Radertje4 »

Ik heb nog 2 brieven erna ontvangen. Herinneringen dat ik niet betaald heb. De laatste stond wel in dat als ik nu niks deed, zij mij verwijderen uit t bestand! Nou, tot nu toe niks gehoord! Hopelijk blijft t zo. Ik heb ook geen contact met ze gezorgd!

Ezeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2013 20:53

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Ezeltjes »

Gewoon Incasso terughalen. Zonder handtekening kunnen ze je niets maken. Waarschijnlijk hebben ze je opgebeld en gezegd dat ze van de Nederlandse Staatsloterij waren.

Radertje4
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2014 20:07

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Radertje4 »

Zo makkelijk lijkt t, maar niet als er echt gevolgen zijn! Alleen de bank zien zich als administratieve handeling en tonen geen handtekening, ze gaan er vanuit dat t tussen jou en t bedrijf een afspraak is. Ook kan de politie niks want t bedrijf is in Duitsland en niet in Nederland! Strafbaar feit dus in t buitenland! Nog steeds geen last meer van, gelukkig!

cptsook
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 11:27

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door cptsook »

Hoe heet dat Nederlandse callcentre?

bertjeachterhoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2015 19:25

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door bertjeachterhoek »

Ander half week geleden is mijn moeder benaderd door de staatsloterij. Tegen moeder werd verteld dat recht had op teruggave van voor 2008, van de niet uitgekeerde prijzen. Mijn moeder werd lekker gemaakt met hoge bedragen, waar ze recht op zou hebben. Mij moeder heeft toen bankrekening geven waar ze de onkosten vergoeding (dit was verplicht) van € 80,00 af konden schrijven.
Wij (de kinderen) vond raar verhaal. Mijn moeder was van overtuigd dat het om de Nederlandse staatsloterij zou gaan. Wij hebben de Staatsloterij benadert en mijn moeder stond niet meer in hun systeem. Wij hebben ook Verliesloterij gebeld en deze vertelde dat ze nooit uit zich zelf mensen benaderen, moeder stond ook hier niet in systeem.
Wij hebben aan moeder gevraagd wat ze had doorgegeven aan de staatsloterij, kwamen we achter dat ze vermoedelijk ook haar bankpas nummer en pincode heeft prijs gegeven. Wij hebben gelijk alles laten geblokkeren. Afgelopen week kreeg mijn moeder post van de Duitse staatsloterij. Mijn moeder dacht dat het reclame was en wilde dit weggooien. Ik zag dit op tijd en heb haar gevraagd of ik even na mocht kijken. Wat bleek het was inderdaad post van de Duitse staatsloterij die is verzonden door Boesche. Na lezen van de stukken kwam ik snel achter dat dus een callcenter mijn moeder had gebeld in opdracht van vermoedelijke Boesche en die op een of andere manier moeder een lot had verkocht. Die avond een mail gestuurd naar Boesche en kreeg de volgende ochtend een nette mail terug dat de mail vandaag niet in behandeling werd genomen omdat de Nederlandse persoon niet aanwezig was. Raar want het werd in goed Nederlands geschreven.
Ik heb even een familielid in armen genomen die goed Duits spreekt en schrijft. Zij heeft een brief opgesteld en deze heb ik naar zelfde email terug gestuurt. Kreeg binnen half uur antwoord terug dat alle gegevens van mijn moeder wordt vernietigd en zij gelijk is uitgeschreven bij Boesche en Duitse staatsloterij.
Nu is natuurlijk afwachten of dat ook zo is, maar ga vanuit van wel. We houden haar bankrekening goed in gaten de komende tijd, en zullen bij afschrijving dit ook gelijk weer terug boeken.

hildeterry
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2015 09:47

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door hildeterry »

Hier juist hetzelfde. Ik ben in december opgebeld door een vriendelijke dame om mee te spelen met de staatsloterij. Ik zou 97% kans maken op het winnen van een groot bedrag. De gesprekken werden opgenomen,uiteindelijk vroeg ze mijn rekening. Ik heb een discussie gehad dit ik de zaak niet vertrouwde en weigerde mijn nr te geven. Uiteindelijk heb ik na enkele keren haar uitleg te moeten aanhoren mijn rekening doorgegeven. Hoe stom ook,maar tot hier toe is er niks af,algoed! Nu heb ik wat opzoekwerk gedaan en lees van NKL geen goede commentaren. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door dhc »

Echt ongelooflijk! Sommige mensen willen echt niet luisteren! Hoe moeilijk is het om een telefoongesprek te beëindigen? Gewoon hoorn erop, klaar!

Gesloten