LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo vernietigd je E-mail adress

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Marc01 »

verwijderd door acteur
Laatst gewijzigd door Marc01 op 05 jun 2013 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door grun »

Marc01 schreef:LETOP!Ziggo heeft een nieuw treiter speeltje uitgevonden om als ex-klant (en dat zal ik zeker blijven ook!) je Email adres te vernietigen.Ook je webmail box is niet meer bereikbaar. Dus zorg dat je een eigen account heb die geheel onafhankelijk werkt van je internet provider zoals Ziggo. Ik vraag me af of het juridisch aan te pakken is dat een internet provider e-mail post mag blokkeren, c.q vernietigen. Das het zelfde als je verhuist en de post wordt door de nieuwe bewoners in de prullenbak gedumpt. Asociaal dus. En in strijd met het briefgeheim.
Dus, samenvattend, u bent geen klant (meer) van ziggo maar wilt wel gebruik maken van hun diensten? Als u verhuist c.q. van provider verandert bent u zelf verantwoordelijk om uw relaties daarover te informeren. Daarover lees ik helemaal niks, het is uitsluitend de schuld van een ander. En het briefgeheim wordt imho niet overtreden zolang de ander de post ongeopend weggooit.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is lastig dat zeker maar je had het kunnen weten en op tijd de contactpersonen kunnen inlichten. Het is algemeen bekend dat je bij opzegging je e mail en alle aliassen kwijt raakt, dat is geen treiteren van de provider maar die wil ruimte op de mailservers vrijmaken voor de nieuwe klant. Je openings topic raakt dus kant nog wal.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Marc01 schreef:LETOP!

Ziggo heeft een nieuw treiter speeltje uitgevonden om als ex-klant (en dat zal ik zeker blijven ook!) je Email adres te vernietigen.

Ook je webmail box is niet meer bereikbaar.

Dus zorg dat je een eigen account heb die geheel onafhankelijk werkt van je internet provider zoals Ziggo

Ik vraag me af of het juridisch aan te pakken is dat een internet provider e-mail post mag blokkeren, c.q vernietigen. Das het zelfde als je verhuist en de post wordt door de nieuwe bewoners in de prullenbak gedumpt. Asociaal dus. En in strijd met het briefgeheim. Wat als ik het wel heb heeft nu tegenwoordig een email ook die status.

De post kan zorgen dat een brief naar het nieuwe adres wordt gestuurd, die service zouden internet providers ook (verplicht) moeten hebben.

Dan is het ook nog zo dat ik het e-mail adres heb van Casema. Al 10 jaren. Die pleuren ze maar gewoon weg.

Ten 3de is er een Merk naam in het email adres verwerkt die gedeponeerd is bij een merken bureau (®)

Een medewerker vertelde mij dat in na 3 maanden nog dat adres bewaard blijft mocht ik terug willen. Wat gebeurt er met die emails??? Waarom krijgt een afzender geen bericht dat het email adres niet meer gebruikt wordt?

Kortom Zorg dat als je Ziggo klant bent en je bent van plan hun diensten op te zeggen je kopieën hebt van alles wat belangrijk is!


Eerst 10 jaar hun zakken vullen voor iets wat nog geen € 0,50 per maand kost, wel € 19,95 berekenen. En hun klanten na 10 a 12 jaar de stront in laten zakken.

Daarbij komt dat het contract op 25ste afliep, en de TV en internet nog in de lucht waren, maar je email box blokkeren ze.

Heer raar dat Ziggo bedrijf.
De koude douche voor deze rare actie.
Hier treft Ziggo absoluut geen blaam. Jij gaat weg en je bent geen klant meer. Hoop dat je wel een kopie van je emails hebt..........

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door bprosman »

Lief naief zullen we maar zeggen. :wink:
Dus zorg dat je een eigen account heb die geheel onafhankelijk werkt van je internet provider zoals Ziggo
Als je zo bezorgt ben om je "briefgeheim" verdiep je eens een de kleine lettertjes van de "onafhankelijke" mailboxen zoals hotmail, gmail en verbaas je.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

geweldig lekker hoog van de toren blazen zeg, is toch logisch. Sommige providers kan je tegen betaling je email nog actief houden maar het is toch logisch als je opzegt je dit kwijt bent

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door bprosman »

Sommige providers kan je tegen betaling je email nog actief houden
En blijf je dus klant :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je een nieuwe provider krijgt, kun je dan via doorlinken, je mails die naar je oude emailadres gestuurd worden, op je nieuwe laten binnenkomen?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door ronald g »

Nee dat kan niet het e mail adres bestaat niet meer dus alle e mails gaan retour afzender.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Jolijn »

ronald g schreef:Nee dat kan niet het e mail adres bestaat niet meer dus alle e mails gaan retour afzender.
Oké, bedankt.
(was even in de war omdat het bij mij wel kan, maar dat is van een hetnet emailadres naar kpnmail gegaan)

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Marc01 »

Dus, samenvattend, u bent geen klant (meer) van ziggo
Klopt, zoals online, freeler, wanadoo, orange, daarvan heb ik gewoon hun webmail nog. Daarbij komt waarom is na einde contract nog wel de TV en IT in de "lucht"? Omdat dat in het weekend ligt? En daarbij komt dat ik niet eens vanaf KAN komen. En omdat ze de webmail wel houden is dat de reden voor hen te kiezen. Daarbij komt dat ik wel de hele maand betaald heb.
Dan komt jouw emailnaam ook weer vrij voor eventueel nieuwe klanten
Moeten ze proberen! :evil:

De naam is bij een merken bureau gedeponeerd. Daarnaast berust er een auteursrecht op. En die bestaat langer dan de naam Ziggo.

Het niet netjes is wat ze gedaan hebben. Komt nog bij dat ik met dat e-mail adres helemaal niks van Ziggo van doen heb. Die is toen nog bij Casema aangemaakt.

Maar ze moeten nog mijn modem nog ontvangen :twisted:

Maar duidelijk is wel dat de meest mensen dit niet weten, een webmail kun je vaak overal gratis krijgen. Alleen de pop3 en smtp werkt dan niet meer, das alles.
Als je een nieuwe provider krijgt, kun je dan via doorlinken, je mails die naar je oude emailadres gestuurd worden, op je nieuwe laten binnenkomen?
Was daar al weken mee bezig maar kan er nog geen adres bij maken.

Citaat:
Sommige providers kan je tegen betaling je email nog actief houden

En blijf je dus klant


Over me lijk! :evil:


vergelijk het met gewoon verhuizen. Dan kan je ook niet verwachten dat je post nog tig jaar doorgestuurd wordt naar een ander adres.
Vraag ik ook niet, de pop3 en smtp is uitgeschakeld, dat tot daar aan toe, maar om gelijk de webmail er af te knallen, daarvan hadden ze me op zijn mist ff op de hoogte kunnen brengen. :cry:
Voortaan even nadenken EN checken voordat je een provider op zegt.
Ja ben geen helderziende die de onderliggende strategieën van macht beluste bedrijven kan doorgronden. :?

Je openings topic raakt dus kant nog wal.
U werkt voor ziggo? Afdeling damage control? Want die zijn ook actief op dit soort forums. :x
provider maar die wil ruimte op de mailservers vrijmaken voor de nieuwe klant.
:? :?:

Dan kan je max 20mb in je box kwijt, en zeg nou zelf das wel ff wat anders dan in bellen met een ISDN kaartje van 2 x 58kb/sec. Das net zo redeneren dat een verzekering 1x € 0,10 moet overmaken en aan de ander kant per jaar € 10.000.000.000 winst maakt. Das een factor 1 miljard.

:idea: :arrow:
Feit blijft dat niet iedereen weet dat dit kan gebeuren. Dus backup je mail post!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door bprosman »

U werkt voor ziggo? Afdeling damage control? Want die zijn ook actief op dit soort forums.
Hahahaha, damage control voor een klant die er verbaasd van staat dat als hij zijn contract opzegt geen gebruik meer kan maken van de faciliteiten :lol: .
Ik denk dat je meer in aanmerking komt voor de "Darwin award" :wink:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door grun »

Marc01 schreef:De naam is bij een merken bureau gedeponeerd. Daarnaast berust er een auteursrecht op. En die bestaat langer dan de naam Ziggo.
Ik weet niet precies wat u bedoelt maar als het eindigt op @ziggo.nl lijkt het me niet van u, ongeacht wat voor merknaam er voor de @ staat.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door ronald g »

In de oudheid toen enkel internet beschikbaar was via een modem en je de de telefoontikken afrekende kreeg je een gratis e mail adres dit alles om de boel te promoten, de mijne bij toen nog zonnet is nog steeds actief. Wat je nu wil kan gewoon niet meer daar had je bij de overstap over na moeten denken. Alle verder aangehaalde punten in je laatste bericht zijn een uiting van onvermogen omdat je zelf eigenlijk wel weet dat je oerdom en nalatig bent geweest. Wil je toch doordrijven lever je het modem niet in, maar kom dan niet zeuren als intrum justitia bij je aanklopt.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door bprosman »

Overigens een @ziggo adres voor een merknaam dat je denkt te kunnen beschermen komt ook nogal amateuristisch over.
Inderdaad, registreer voor een tientje je domeinnaam, kun je je eigen mailserver hosten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Marc01 schreef:LETOP!

Ziggo heeft een nieuw treiter speeltje uitgevonden om als ex-klant (en dat zal ik zeker blijven ook!) je Email adres te vernietigen.

Ook je webmail box is niet meer bereikbaar.
Dus als klanten bij u op het werk een contract opzeggen blijft u die klanten wel diensten leveren? Kennelijk vindt u het normaal om iets te leveren aan niet bestaande klanten.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Geachte Marco01,

Wanneer u bij ziggo een internet abonnement afneemt heeft u de mogelijkheid om een mail adres aan te maken en uw webspace te activeren. Deze extra (gratis) diensten zitten gekoppeld aan het internet abonnement.

Wanneer u het abonnement voor het internet stop zet vervallen deze twee opties en zullen deze niet meer inzichtelijk zijn. Een mail adres wordt nog wel een aantal maanden in quarantaine gezet om eventuele fouten te kunnen verbeteren. Eventuele mails die nog in de accounts aanwezig zijn zullen wel worden verwijdert.
Onze algemene voorwaarden geven het volgende aan:

De levering van de Dienst internet die onder meer inhoudt: het verlenen van
toegang tot het Internet en informatiediensten, de mogelijkheid e-mail te
ontvangen en te versturen via een persoonlijk E-mailadres en de mogelijkheid
een Homepage te openen, dan wel andere Diensten die aan de Klant, binnen zijn
Abonnementsvorm, geleverd (kunnen) worden.

Zegt u dus internet op dan vervallen ook alle extra diensten.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Ziggo Alex webteam

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo vernietigd je E-mail adress

Ongelezen bericht door olaf79 »

grun schreef:
Marc01 schreef:De naam is bij een merken bureau gedeponeerd. Daarnaast berust er een auteursrecht op. En die bestaat langer dan de naam Ziggo.
Ik weet niet precies wat u bedoelt maar als het eindigt op @ziggo.nl lijkt het me niet van u, ongeacht wat voor merknaam er voor de @ staat.
Klopt. Daar is al tig keer een uitspraak over geweest.
Als u een merknaam heeft kunt u die merknaam registeren als domein. Aan elk domein kunt 1 of meerdere emailadressen koppelen. Deze emailadressen zijn dan inderdaad beschermd.
De veronderstelling van ts is gewoon fout: als je merknaam zo belangrijk is moet je je merknaam bij sidn registeren dan kan niemand meer die naam gebruiken op internet. Je merknaam als emailadres bij een ziggo abbo registeren is niet zo handig.

Gesloten