LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MarkyM
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:49

Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door MarkyM »

In vergelijking met andere aanbieders biedt Speedlinq een snel abonnement aan tegen een lage prijs. Speedlinq komt dan ook als voordelig naar voren bij diverse prijsvergelijkingssites.

Ik ben in mei 2005 abonnee geworden en heb onlangs mijn abonnement beëindigd.

Het is op zich geen slecht idee: Speedlinq biedt een uitgekleed product zonder allerlei (gratis) extra's en is hierdoor in staat tegen een lage prijs
een snelle verbinding aan te bieden. Voor een helpdesk betaal je daarom ook wat meer dan bij andere providers...

Omdat ik genoeg verstand heb van computers, dacht ik deze helpdesk en andere extra's toch niet nodig te hebben en zo een voordelig internet abonnement te hebben.

Helaas werkt het in de praktijk wat anders. Hierbij mijn ervaringen:

Positief

Kwaliteit verbinding
De verbinding is stabiel, betrouwbaar en snel (in Amsterdam tenminste..)

Actiekorting

De actiekortingen e.d. zijn na insturen van de actievoucher volgens afspraak teruggestort.

Negatief


Modem

- Mijn eerste modem was al snel kapot. Speedlinq wil deze alleen vervangen nadat je eerst diverse malen met de helpdesk hebt gebeld. Men laat je dan eerst uitzoeken of het een instellingen of softwarematig probleem is, terwijl ik dat zelf al had gedaan en had geconstateerd dat het een hardware probleem was. Kosten helpdesk: circa €40 en 4 uur vrije tijd

- Tweede modem ging ook kapot. Deze maar bij de fabrikant omgeruild.
Kosten verzending: €circa 7 en 2 uur vrije tijd.

- Derde modem ook kapot. Hier maar bij gelaten en mijn oude USB gebruikt.

Helpdesk
- Speedlinq is niet te bereiken per e-mail. Alleen via de formulieren op de website, die vaak te weinig ruimte hebben om je probleem te beschrijven en waar men vaak niet op reageert. Je bent hierdoor vaak toch aangewezen op de dure helpdesk.

- Als er per e-mail wordt geantwoord op je formulier, kan je niet reply-en. Communicatie verloopt zo erg moeilijk omdat je niet kan verwijzen naar eerdere correspondentie.

Verlenging
- Je kan als abonnee geen gebruik maken van het geldende actie-aanbod. Dit is alleen voor nieuwe abonnnees. Er bestaan weliswaar "verlengingsaanbiedingen" voor bestaande abonnees, maar dat is weinig aantrekkelijk. Veel andere providers bieden deze mogelijkheid wel, zodat je ook op lange termijn kan meeliften om bewegingen in de markt. om van lage prijzen te profiteren moet je dus overstappen.

- Omdat mijn abonnement in mei 2005 is ingegaan, kan ik per eind juni opzeggen of verlengen. Speedlinq zag dit anders en wilde pas verlengen na eind augustus. Pas na veel telefoontjes en correspondentie gaf men toe ongelijk te hebben. Kosten: circa €5

Opzeggen
- Heb mijn abonnement uiteindelijk per eind juni beëindigd. Wederom beweerde Speedlinq dat mijn abonnement pas per eind augustus beëindigd kon worden. De helpdesk bleef hier ook bij. Pas na diverse formulieren en een aangetekende brief kreeg ik een reactie met bevestiging van mijn gelijk (=beëindiging per eind juni) Kosten aangetekende brief en helpdesk: circa €15

Automatische incasso

- Vanwege aanvankelijke onenigheid over de einddatum van het abonnement heb ik een rode kaart gestuurd en mijn incasso ingetrokken. SPEEDLINQ RESPECTEERT GEEN RODE KAART en blijft tot op heden doorgaan met het incasseren van mijn abonnementsgeld.

- Nadat ik de automatische incasso gestorneerd had, werd ik in gebreke gesteld, terwijl ik inmiddels een schriftelijke bevestiging had van de einddatum van mijn abonnement per eind juni. Ik heb hierover nog diverse formulieren ingevuld/verstuurd, maar krijg in het geel geen reactie.

Balans: €67 en circa 12 uur vrije tijd. Ga je voor €5 per maand meer naar een ander aanbieder, bespaart je dat een hoop ellende!

Tip: zit sinds kort bij Tiscali en die hebben hun administratie tot nu toe perfect geregeld en communiceren correct en op tijd. Verbinding wat minder stabiel.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Weer zo'n eentje die ingegaan is op de te mooi lijkende aanbieding van best-adsl.nl ? Zo lokken ze al jaren klanten met succes... zelf zit ik al jaren bij Chello zonder problemen en als ik zou switchen wordt het dus geen speedlinq...

MarkyM
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:49

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door MarkyM »

Over UPC weet ik ook nog wel wat leuke verhalen... Probeer daar uberhaupt eens klant te worden.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door Bink007 »

Die hele internetbranche kan volgens mij wel wat aanvullende regelgeving gebruiken. Zelf heb ik bij Het Net gezeten en dat geheel tot volle ontevredenheid. Feit is dat ik lange tijd niets te klagen heb gehad en de problemen begonnen dan ook pas toen ik de lachwekkende helpdesk van Het Net o.a. nodig had. De verhalen zal ik je besparen want die kun je elders nalezen. Nu zit ik bij xs4all wat een zusteronderneming van Het Net is. Het lijkt dat het er daar iets beter aan toegaat, terwijl dit allebei dochters zijn van KPN. Ik ben er ook van overtuigd dat het bedrijfsppolitiek is om zoveel mogelijk sub BV'tjes op te richten opdat het geheel lekker ondoorzichtig is. Stapt men boos op naar de concurrent, dan komt de winst vaak toch uiteindelijk in hetzelfde potje terecht omdat het geheel in een aantal gevallen toch bij dezelfde maatschappij uitkomt, zoals in mijn geval bij de KPN. Dochters van KPN die ik ken zijn bijvoorbeeld, Het Net, Freeler, Planet, xs4all en wie het verder weet, mag het aanvullen.

johnvisser
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007 19:47

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door johnvisser »

problemen met speedlinq en dat hebben veel mensen
hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling.goedkope internet abonement dat plotseling heel duur is geworden

consumentenautoriteit : nieuw in nederland dit is de OPTA voor de consument

voor alle geschillen klachten met speedlinq
kunt u schrijven naar


consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam


deze mensen zijn er voor u
klachten en tips van de consument zijn van groot belang
meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet
en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ik zit al zo'n 4 jaar bij Speedlinq met mijn allereerste modem en ik vind ze helemaal top. In 4 jaar tijd is de verbinding 2 keer down geweest.

Wat inderdaad wel vreselijk irritant is is dat ze via email onbereikbaar zijn en dat alles via die formuliertjes moet. Ik probeer nu een snelheidswijziging aan te vragen maar als ik het formulier invul dan bestaat de nieuwe snelheid niet???????? Terwijl ze er wel mee adverteren.

Misschien dat een speedlinq medewerker dit leest.

Kunt u aub uw formuliertjes repareren zodat ze ook werken!!!

it4art
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:37

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door it4art »

Het is jammer. Vroeger bestond er een formulier op de Speedlinq-site, waar je zelf iets mocht verzinnen. Je kon dan een vraag stellen. Er was zelfs een mailadres: [email protected]
Helaas is dat niet meer.

'Per 1 november 2004 is Speedlinq gestopt met de technische e-mail helpdesk.
Uw e-mail kan niet meer in behandeling worden genomen.'

Als je een probleem hebt, bijv. omdat er een formulier niet werkt (en dat komt best vaak voor dan moet je bellen. 'telefonische helpdesk 0900-7733354 (EUR 0,70 p/m)'

Kortom: goedkoop=duurkoop

AndriesLouw
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 22:25

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door AndriesLouw »

Vreem dat er mensen zijn die zoveel problemen hebben met Speedlinq, wij maken nu al meer dan 2 jaar gebruik van Speedlinq, en hebben nog geen enkel probleem gehad, of ook maar 1 keer de helpdesk hoeven bellen. Na 2 weken werkte bij ons alles al, en dat zonder speciale handelingen te verichten.

Voor technische hulp zou je ook terecht kunnen bij:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1182100/0

it4art
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:37

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door it4art »

Beste Andries,

Hoe doe je dat dan? Als je internet het niet meer doet? :)
Ik vind het ook een beetje vreemd dat je voor support afhankelijk bent van hulpvaardige mede-internetters.

Groeten

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door Detlef »

Vreem dat er mensen zijn die zoveel problemen hebben met Speedlinq, wij maken nu al meer dan 2 jaar gebruik van Speedlinq, en hebben nog geen enkel probleem gehad, of ook maar 1 keer de helpdesk hoeven bellen. Na 2 weken werkte bij ons alles al, en dat zonder speciale handelingen te verichten.
Tja als je alle onderwerpen had gelezen.....
90 % gaat over het niet leveren van modems, verbindingen op tijd afspraken niet nakomen e.d.....
dan kan je 100 jaar op tweakers zitten maar dan wordt toch echt je modem of je abonnement niet aangepast....
En heel goed dat bij jou alles wel werkt proficiat..

Bij mij ging dat ze het abonnement niet hebben afgesloten op de juiste datum en dus gewoon een jaar (onterecht) abonnements geld hadden afgeschreven.
Op tweakers gekeken (nee geintje)
De rechter heeft netjes verteld dat speedlinq het niet bij het juiste eind had.

Hier zat overigens bijna twee jaar tussen .

TamaH
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2006 11:33

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door TamaH »

Wij hebben , na een perfecte start, nu al weer bijna een maand lang problemen met speedlinqbellen.
Internet werkt perfect, bellen is knudde.

En we zijn juist van KPN internetplusbellen overgestapt vanwege de problemen..... :?

Speedlinq is trouwens overgenomen door KPN, misschien vandaar de recente problemen ?? :lol:

We gaan ze nu sommeren een deel van het abi-geld terug e betalen.

Misschien inderdaad eens een onderwerp voor Kassa??

olaf1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:47

Re: Speedlinq - "bezint eer ge begint"

Ongelezen bericht door olaf1979 »

Niet normaal.

Zou bijna zelf zo'n bedrijf opstarten

Gesloten