LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net - stelletje oplichters

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door four-eyes »

Dit onderwerp is al eerder ter sprake gekomen. Ik zat bij Freeler en ben onlangs tegen mijn zin in overgenomen door Het Net. Al snel bleek dat ik bij Het Net niet dezelfde dienstverlening hoefde te verwachten die ik bij Freeler kreeg. Ik heb mijn abonnement - na heel veel geharrewar - opgezegd. Alleen had ik bij Freeler een jaarabonnement dat vooruit betaald moest worden. Dit abonnement loopt/liep tot 24 februari 2006. In mijn opzeggingsbrief heb ik dan ook het restant van het abonnementsgeld teruggevraagd. Dit kreeg ik als antwoord van Het Net:

"... Aangezien dit een jaarabonnement betreft, welke op uw verzoek is afgesloten, hopen wij dat u begrijpt dat wij dus niet ingaan en volgens onze algemene voorwaarden hoeven in te gaan op uw verzoek tot restitutie."

Wat zijn dit voor praktijken? Je reinste oplichterij en diefstal. Dus als ik jullie was zou ik 3 x uitkijken voordat ik een abonnement bij Het Net nam.

Natuurlijk laat ik het hier niet bij. Ik heb de juridische afdeling van de Consumentenbond ingeschakeld. Ook zal ik Radar benaderen, want het begint de spuigaten uit te lopen met al die overnames en de onverkwikkelijke zaken die daar het gevolg van zijn.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door four-eyes »

Niet te geloven! Vandaag kreeg ik een mail van Het Net met de belofte dat het geld dat ze me schuldig zijn deze maand nog zullen overmaken. Dat valt me reuze mee. Dus mijn qualificatie 'oplichters' trek ik bij deze in.
Feit blijft natuurlijk dat de helpdesk volkomen incompetent is. De een zegt dit en de ander zegt dat.
Gisteren kreeg ik nog te horen dat ik naar mijn centen kon fluiten.
En al die overnames dat deugt natuurlijk ook niet.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door hoffie »

wat wil je nou eigenlijk???????

eigenlijk heb je geen enkele reden om op te zeggen en je krijgt toch je geld terug

snap je eigenlijk wel hoe het werkt???????????????


en mevrouw is ook nog gelijk ff economie expert door te zeggen dat overnames niet kloppen.....


BRRRRRRRRRR wat dacht van een hutje op de hei??????????????

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door four-eyes »

Weet JIJ eigenlijk wel waar het over gaat?
Sinds wanneer moet ik slikken dat de ene provider mij zo maar ongevraagd overdraagt aan een andere?
Mijn contract werd wel degelijk gewijzigd. Ineens kreeg ik geen toegang meer tot de FTP-server, wat wel het geval was toen ik nog bij Freeler zat.
Waarom zou ik dat moeten accepteren?
Dus ik heb het enige juiste gedaan en dat is opzeggen die handel en de rest van mijn geld terugvragen.
Nou, blijkbaar wist Het Net verdomde goed dat ik gelijk had. Anders hadden ze me nooit het geld teruggegeven, wat vandaag op de rekening stond trouwens. Maar daarom hoef ik ze nog niet aardig te vinden. Ben jij trouwens ook niet. Waarom maak je je zo kwaad eigenlijk?

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door Lahan »

gaat weer ff nergens over, je hebt een contract en dat zit je gewoon uit, daarna doe je wat je wil...

zoek voor de volledigheid eens het woord oplichters op in een woordenboek en een wettenboek, je zal versteld staan van wat de betekenis van het woord oplichting is...

Talletje
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 okt 2005 21:11

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door Talletje »

Op het moment dat een bedrijf de algemene voorwaarden wijzigd ( wat waarschijnlijk ook hier is gebeurd aangezien het ook een naamswijziging betreft ) kan een klant altijd kosteloos opzeggen..

Probeer dat regeltje maar eens te laten vallen daar, wellicht dat het helpt ;)

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door Bink007 »

U heeft ons verzocht om restitutie van abonnementsgeld
vanwege een storing in de verbinding.Natuurlijk vinden wij
het vervelend om te horen dat u hinder heeft ondervonden
van een storing. Toch kunnen wij u geen restitutie geven
van abonnementsgeld. In onze Algemene Voorwaarden staat dat
wij uitdrukkelijk niet garanderen dat altijd gebruik kan
worden gemaakt van de dienst. Ook garanderen wij niet dat
het dataverkeer altijd goed kan worden afgewikkeld. U kunt
de Algemene Voorwaarden nalezen op onze website:
$url_bepalingen_algemenevoorwaardenWij gaan ervan uit dat
de problemen inmiddels zijn opgelost en stellen alles in
het werk om problemen in de toekomst te voorkomen.

Dit was dus een reactie van het net op een door mij geuite klacht. Oftewel kort samengevat. Al is onze service nog zo belabberd, volgens de voorwaarden van Het Net zijn ze voor niets aansprakelijk!

Ik vraag me in alle redelijkheid af in hoeverre zoiets stand houd wanneer een rechter hier uitspraak over zou moeten doen. Echter ik ga er verder geen energie meer in steken daar ik inmiddels mijn abonnenment ook heb opgezegd waar ze overigens, naar mijn bescheiden mening, ook niet echt van onder de indruk waren. Waarschijnlijk gaat de nieuwe provider xs4all worden maar daar heb ik nog tot april de tijd voor om daar over na te denken.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door ?? »

@ Bink: hoe lang was die storing dan?

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Het Net - stelletje oplichters

Ongelezen bericht door Bink007 »

Ik moet je zeggen dat ik eigenlijk nooit last heb gehad van een storing. Mijn klacht ging dan ook met name over het niet bereikbaar zijn van de helpdesk welke ik in eerste instantie enkel voor informatie nodig had voor het omzetten van mijn abonnement. Het Net heeft dit voor zichzelf vertaald als zou er sprake zijn geweest van een storing.

Waar ik definitief de bekende schijt van heb gekregen was dat ik met contacten via de mail constant antwoorden kreeg op niet gestelde vragen.

Gesloten