LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net laat je stikken,

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sjors41
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2005 19:29

Het Net laat je stikken,

Ongelezen bericht door Sjors41 »

Een 57 jarige zwaar gehandicapte kennis van mij vroeg begin september 2005 een ADSL abonnement aan bij HetNet. In verband met omzetting van ISDN naar analoog duurde het tot 29 september 2005 voor hij een goed werkende internetverbinding had bij HetNet. De vreugde was van korte duur want op 5 oktober 2005 ging de monitor op zwart en was er geen verbinding meer. Gebeld met de helpdesk. Ja, er is een storing die zo spoedig mogelijk verholpen zal worden. U heeft bij de aanmelding een onjuist IP-adres gekregen en dit wordt z.s.m. verholpen, was de reactie aan de andere kant. Om een lang verhaal kort te houden: Deze ernstig invalide man heeft tot op de dag van vandaag 10 november 2005 (meer dan 5 weken) nog geen internetverbinding. Wel krijgt hij elke keer, al 5 weken, een mededeling van HetNet op het scherm met de tekst dat er een storing is: Foutcode 2026. Deze fout zal binnen 24 uur automatisch worden hersteld.

Op zijn bellen ( €0.45 p.m.) en mijn mailen met de helpdesk van HetNet kwamen reeds alle beschikbare standaard antwoorden voorbij. Vorige week vrijdag (04-11)kwam een antwoord op mijn mail van 25 oktober binnen met de mededeling dat de internetverbinding was hersteld. Mooi niet dus. Het "slachtoffer" denkt nu dat men bij HetNet geen gehandicapten als abonnee wil hebben.
Van de zijde van HetNet werd alleen medegedeeld dat betrokkene een onjuist IP-adres had gekregen. Verder werd niets verteld over het hoe, waarom en hoe lang dit zal duren. Ondertussen is HetNet al een stuk rijker geworden door het telkens bellen naar de helpdesk waarbij het ook is voorgekomen dat de verbinding spontaan verbroken werd.

Een eerlijk antwoord geven op vragen hebben ze bij HetNet nog nooit van gehoord geloof ik.

Ik heb in mijn eerste e-mail aan de helpdesk ook duidelijk kenbaar gemaakt dat dit "slachtoffer" door zijn ernstige handicap grotendeels aan huis en haard gebonden is en zich zeer verheugd had op een ADSL aansluiting. Het mocht helaas niet baten.

Ik vind dit een hufterig gedrag van HetNet en heb er geen goed woord voor over.

:oops: :oops:

mosoog
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 13:42

Re: Het Net laat je stikken,

Ongelezen bericht door mosoog »

Wat een onzin!

Het feit dat het 5 weken niet gewerkt heeft is inderdaad belachelijk.
En ook de afhandeling van de klacht is absurd.maar het feit dat u stelt dat hetnet geen gehandicapten zou willen hebben is zo mogelijk nog belachelijker. alsmede dat u verwacht dat een gehandicapt persoon een voorrangspositie zou moeten genieten bij het oplossen van problemen.

Verder hoop ik dat alles inmiddels opgelost is.
Succes verder.

Sjors41
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2005 19:29

Re: Het Net laat je stikken,

Ongelezen bericht door Sjors41 »

Vandaag kreeg ik voor de zoveelste maal een mail van de helpdesk van HetNet met onderstaand antwoord:
--------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar onze afdeling klachtenbehandeling.

Wij doen onze uiterste best uw klacht zo zorvuldig mogelijk te behandelen. Hiervoor hebben we echter wel meer tijd nodig dan u normaal bij de behandeling van uw vragen van ons gewend bent.

We streven er naar u binnen 10 werkdagen een antwoord te sturen.
--------------------------------------------------------------------

Ik stel niet dat Hetnet geen gehandicapten als abonnee wil hebben, nee
het "slachtoffer" begint te denken dat dat zo is omdat het meer dan 5 weken moet duren voordat hij een verbinding heeft. Ikzelf vind dat men er wel een beetje rekening mee kan houden. Een valide persoon kan nog wel eens weggaan.
Nog eens 10 dagen er bij en dan zit hij 7 weken zonder internet. Alle dagen patience en/of klaverjassen op de pc begint begint snel te vervelen.

Gesloten