LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rick32
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2005 17:43

Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door Rick32 »

Ik wil graag over op ADSL en dacht aan Het Net Instapsurfen.

Als ik dat rechtstreeks via Het Net doe, krijg ik 6 maanden korting en geldt er geen datalimiet. Ik heb bij Het Net geinformeerd en zij zeggen dat er na die 6 maanden wel een datalimiet geldt van 250 MB. Iets wat ik overigens niet direct ergens makkelijk kan vinden.
Bij The Phonehouse krijg ik 12 maanden korting. Ook hun heb ik benaderd hoe het na die aktieperiode zit met de datalimiet. Zij zeggen dat er ook na dat jaar géén datalimiet geldt?!?!

Kan dat? Dat de aktieperiode verschilt kan ik me voorstellen, maar dat na die periode de tussenpersoon een andere of eigenlijk GEEN limiet garandeert?

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door topery »

Instapsurfen van Hetnet kost na die 6 maanden 19,95 per maand met een datalimiet van 250 mb, voor mensen die niet veel downloaden, maar meer surfen en e-mailen.

Als het tarief bij Phonehouse na die 12 maanden ook 19,95 per maand is, zijn zij goedkoper.

Rick32
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2005 17:43

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door Rick32 »

Ik begrijp alleen niet dat Het Net aangeeft dat er NA hun aktieperiode van 6 maanden WEL een datalimiet geldt en dat The Phonehouse aangeeft dat er na hun periode nog steeds GEEN datalimiet geldt.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door topery »

Dat moet een foutje zijn van the phonehouse (of een tekort aan juiste informatie)

Ik heb zelf instap surfen van Hetnet sinds 15 maanden, direct bij hen afgenomen en ik heb gewoon een datalimiet, wat genoeg moet zijn als je alleen surft en mailt.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door ronald g »

Vraagsteller heeft ook gepost op kassa. Dus dubbel post maar voor een paar centen meer kun je ook veel meer. Een data limiet van 250mb is toch niet meer van deze tijd, Vooral nu steeds meer bedrijven de mogenlijk bieden vragen en klachten via internet af te handelen. ook als de pc al aangesloten is op internet wordt er al data verbruikt omdat er steeds pakketten verzonden worden om te verifieeren dat er nog steeds een verbinding is.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door rhodi »

over het algemeen is een datalimiet van 250 mb veel te weinig. Een keer een fototje o.i.d. binnenhalen en je zit er zo over heen. En 19,95 pm is zeker niet goedkoop te noemen met zo n kleine limiet.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door ronald g »

Deze abbo`zijn gemaakt om gebruikers over de streep te halen. Iedereen weet dat je er niets mee kan en dan automatisch overstapt. Met weer een korting maar wat je dan niet weet is dat het abbò weer een jaar doorloopt. Het zit tussen de oren want je wilt toch meer en sneller. en dan is het ik heb je.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door maybe »

ik begrijp niet waarom mensen nog steeds ADSl met limiet nemen.

Voor 19,95 heb je een limiet van 250 mb en een snelheid van 800 kb. Voor 23,95 heb je bij wanadoo geen limiet en een snelheid van 20480 kb.

Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze.

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door angel1978 »

mmm. Als dat abo bij Wanadoo met een Livebox is, dan zou ik 't idd ook wel weten 8)
Ander alternatief: Direct ADSL -> 21,95 met een goede snelheid en geen limiet.... wel zit je zonder extra's ( website, popmail, etc.. ) maar de meesten hebben dit elders en gebruiken dit toch niet

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door maybe »

Ja dat abonnement van wanadoo is met een livebox.

Neem er voor 6 euro per maand telefonie bij. Kun je met de telefoon ook nog eens onbeperkt gratis bellen naar alle vaste nummers in nederland. Kun je ook nog je KPN terugzetten naar budget. Scheelt nog eens 10 euro per maand.

leeuwenkuil
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 11:33

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door leeuwenkuil »

Hetnet Instap Surfen kent geen datalimiet als je vanaf 25 juli 2005 een nieuwe ADSL abonnee bent geworden (dus ook niet na de 6 mnd actieperiode).

Zie hiervoor hetnet help bij ADSL/facturering antwoord-ID 1382:
Letterlijk: "Het meerverbruik voor data: Instap Surfen: 250MB per maand, tenzij u vanaf 25 juli 2005 een nieuwe ADSL abonnee bent geworden. Bij overschrijding van de datalimiet € 1,00 per 100 MB, berekend per MB.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het lijkt mij ook prachtig om via een andere provider een abbo af te sluiten met internet en telefoon er bij in,

Voor de prijs hoef je het niet te laten, en dan kan het vaste net van KPN opduvelen, véél te duur zou je zeggen,

Helaas!, boven in Nederland is de KPN die hier voor ADSL en de vaste telefonie degenie die hier de scepter zwaait,

Hier geen interessante ADSL abbo's, anders had ik nu voor de helft van het huidige abbonnements kosten die ik nu heb, een twee keer zo snelle verbinding gehad!, :?

Alleen kabelinternet is dan nog wel interessant, hier is wel telefonie bij in, alleen er zijn vreselijk veel problemen met dit pakket, zodoende dat het nog niet interessant is om hier mee in zee te gaan.

Andere keuze is hier dus niet, en dat is jammer, :(

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door maybe »

ja het is inderdaad kl*te als dat soort providers niet beschikbaar zijn. Dan is inderdaad KPN nog steeds de enige.

Van die datalimiet bij Hetnet wist ik niet dat die weg was. Dan is het op zich best een leuke aanbieder als er niks anders mogelijk is.

_msytikal_
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2005 12:09

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door _msytikal_ »

Helaas, de actievoorwaardenop de site van HetNet zijn wat ongelukkig. Alle klanten die adsl instapsurfen aanvragen volgens de actie op de site, en die voor die actie in aanmerking komen, hebben helemaal geen datalimiet, ook niet na 6 maanden :)

GH2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2005 13:39

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door GH2 »

SOLCON is een heel goede provider
Wel een datalimiet (100Gb per maand), maar daar kom je eigenlijk nooit in de buurt laat staan er overheen.

Draadloos modem.
Geen abonnementsgeld voor de digitale telefonie; lage belkosten.

Zeer goede helpdesk en stabiele verbindingen.

bjornk
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2005 10:40

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door bjornk »

Tipje: Stuur een mail aan [email protected] met de vraag of zij de datalimiet willen verwijderen. Vermeld in de mail je klantnummer.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Het Net Instapsurfen: datalimiet of niet?

Ongelezen bericht door Inter »

Het is natuurlijk weer idioot dat een eerdere klant ,het zelf moet gaan doen om weer iets kunnen krijgen wat er eerst niet was.

Ik heb dat zelf ook mee gemaakt met Versatel om een prijs van €19.95 te kunnnen krijgen voor mijn Family abonnement.
Maar verder overigens geen problemen .

Gesloten