LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rozeb004
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:41

Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door rozeb004 »

PLANET/KPN reageert niet maar stuurt wel facturen

Help mij alstublieft?
Ik heb mij in juni 2006 aangemeld bij Speedlinq om mijn ADSL- verbinding over te nemen van PLANET/KPN.
Nadat Speedlinq contact heeft gehad met PLANET/KPN over de overname van de lijn en de goedkeuring daarover, heb ik direct op 17 augustus 2006 een opzegbrief gestuurd aan zowel PLANET als KPN, betreft de overname van ADSL. De KPN tevens voor opzegging van mijn telefoon per 01-10-2006 en PLANET voor opzegging van mijn abonnement per 31-10-2006.

Door verwerkingsachterstanden bij KPN met de post (telefonisch bevestigd) moest ik 1 maand extra betalen voor mijn telefoonabonnement, maar inmiddels is de ADSL-lijn overgegaan en mijn telefoonabonnement afgesloten.

PLANET echter, weet van geen ophouden en blijft gewoon facturen sturen. Als ik daar op reageer, dat ik vanaf 31-10-2006 geen lid meer ben, dan geven ze daarop geen antwoord. Ik zit tevens nog op antwoord te wachten op mijn bezwaarmail van 4 oktober 2006. Ze hadden mijn uitgeschreven per 31-10-2007 (!) in plaats van 2006. Helemaal geen antwoord meer.
Vervolgens brieven gaan sturen via de TNT-post, maar daarop ook geen enkel antwoord.
Daarom heb in bij mijn bank de automatische incasso laten blokkeren, hetgeen weer resulteerde in een aanmaning van PLANET, alleen was die verstuurd door de grote broer KPN. Deze heb ik handmatig volledig betaald, omdat die ging over de periode eind oktober tm begin november. Ik krijg dus nog geld terug van PLANET over de eerste helft van november.

In de aanmaning staan natuurlijk dreigementen vermeld van boetes, die mijn worden opgelegd, als ik niet betaal. Op de aanmaning heb ik ook weer schriftelijk gereageerd naar de afzender KPN met mijn hele verhaal, maar ook daarop heb ik een stilzwijgen gekregen. Ze negeren al mijn berichten, zowel emails, als TNT-post en willen gewoon doorgaan met het plunderen van mijn bankrekening. Ik wordt hier – letterlijk - doodziek van en krijg inmiddels slapeloze nachten van dit doodzwijgen.

Nu mijn hulpvraag:

Kunt u mij adviseren, wat te doen? Berichten hebben geen zin, want ik krijg toch geen antwoord. Telefoneren heeft eveneens geen zin, omdat ik al flink wat eurootjes heb verbeld, zonder ook maar 1 persoon aan de lijn te krijgen. Al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek; een ogenblik geduld alstublieft.

Ik vermoed zonder meer, dat ik zo rond 25 november a.s. gewoon weer een factuur in mijn emailbox krijg. Deze kunnen ze wegens de blokkade niet automatisch incasseren en dat resulteert wederom in een aanmaning van de KPN………..enzovoort.

Kan ik elke post van PLANET/KPN ongeopend terugsturen? Dan staat waarschijnlijk binnenkort de deurwaarder bij mij aan de deur.

Van alle communicatie heb ik natuurlijk bewijsstukken, maar wil u daar nu nog niet mee lastig vallen.

Help mij alstublieft? Ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Ze zwijgen als het graf en dat doet erg pijn.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door ?? »

De opzegging is aangetekend opgestuurd? In dat geval sta je nl vrij sterk...

poweredge
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 00:20

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door poweredge »

Ga langs een lokale Primafoon, zeg dat je een IMK-melding wilt doen en dan staat het officieel geregistreerd bij KPN. Deze afdeling werkt erg goed bij het vinden van een oplossing voor dit probleem.

Neem wel alle relevante documenten mee, omdat deze in kopie doorgefaxt moeten worden naar de IMK-afdeling.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

rozeb004
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:41

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door rozeb004 »

Nee, niet aangetekend verzonden, want je kunt ook via email opzeggen.
Op 17 aug 2006 heb ik eerst de brief van de KPN verzonden vanuit Sprang-Capelle.
Later die dag, vond ik, dat ik PLANET ook wel op kon zeggen en die brief van gelijke strekking is later op de bus gedaan in Waalwijk.
Zou er iemand geloven, dat 2 brieven naar verschillende ondernemingen en gepost op 2 verschillende locaties, BEIDE niet aankomen?
Maar mijn vraag was eigenlijk: Wat kan ik nu nog doen? Of gewoon maar afwachten en de aanmaningen negeren?

poweredge
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 00:20

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door poweredge »

Nooit de aanmaningen negeren. Neem even die moeite om de IMK-melding te doen. KPN is verplicht hier wat mee te doen en het fijne hiervan is dat ook Planet en HetNet hier onder vallen. Er zijn 108 primafoons in Nederland en die kunnen je allemaal hierbij helpen (is verplicht)

rozeb004
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:41

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door rozeb004 »

Ik ben mijn emailscommunicatie al aan het uitprinten en ook de TNT-post brieven. Bedankt. Ik wist niet van IMK-meldingen af.

poweredge
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 00:20

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door poweredge »

slimme zet! Ga je voordeel uithalen. Hou rekening met een doorlooptijd van een paar dagen.

pvdfeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:11

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door pvdfeer »

Ik zit dus met exact het zelfde probleem
Heb op 22-9 brief gezonden dat ze mijn account per 26-11-2006 aangetekend en wel incl handtekening retour, welke ik op 25-9 retour had.

Daarna heb ik tot 4-11 geen enkele reactie meer van planet.nl
vernomen, ik heb zelf nog anderhalf uur met ze gebeld zonder ook maar een levend persoon aan de telefoon te hebben gehad.

Nu heb ik op 4-11 een bericht van ze gehad dat ze het zonde vinden dat ik bij hun weg ga bla blad, met als informatie dat mijn account per 26-11-2007 gaan opzeggen, ik heb hier direct actie op ondernomen dat ik het met die datum niet eens ben.

Vandaag 6-11-2006 heb ik er een reactie opgehad en nu gaan ze het volgende doen: In geval van opzegging zal uiteraard de datum van ontvangst van uw e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van uw opzegging gelden.

Daarvan breekt mijn klomp totaal aangezien ik aangetekend heb opgezegd per brief.

Er kan nog een telefoontje van hun kant komen. Maar voor me eigen veiligheid kwa kosten, ga ik nadat ze deze maand 200611 hebben geincasseerd een aangetekende rode kaart toezenden dat ze niet meer geld van mijn bank mogen afschrijven.

Ik houd jullie op de hoogte, planet.nl ingewikkelder kunnen ze het niet maken.

Hoop voor TS dat het bij hem ook tot een goed eind komt.

Bewaar alle correspondentie, en print het ook uit.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Ook ik ben een van de velen die hun adsl-abonnement bij Planet Internet hebben opgezegd.Zie vele reacties bij heuvel4 van 2 november j.l. wat voor ellende je wel en niet meemaakt.
Ik heb een email van Planet op 13 oktober j.l.ontvangen dat het contract per 15.10.2007 wordt beeindigd. Ik ben het daar niet mee eens, en ik heb hun dit (met al mijn bewijsstukken) laten weten.
EN NATUURLIJK HOOR JE WEER NIETS VAN PLANET.

Het is een grof schandaal van Planet ! , maar je staat zo machteloos.

Wie o wie helpt ?

Stef123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:53

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Stef123 »

Oei, allemaal bekende verhalen hier.
Ben al een aantal jaren een tevreden gebruiker van Planet Internet. Helpdesk een keer nodig gehad, abonnementswijziging doorgevoerd. Nooit problemen. Echter vind ik de prijs nogal aan de hoge kant en dat is voor mij de voornaamste reden om over te stappen.
Eind september een aangetekende brief (met handtekening retour) verstuurd om mijn abo per begin januari op te zeggen. Tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Oei, eigenlijk jok ik nu een beetje, want ik heb wel een week geleden een telefoontje van Planet gekregen, of ik niet mijn ADSL wilde upgraden naar IPB. Toeval dat ze juist nu hiervoor bellen??? Situatie uitgelegd, maar de meneer ging niet over opzeggingen en kon daar niets over zeggen.
Heb er maar een mailtje of 2 aan gewaagd om iets te weten te komen, maar tot op heden nog niets wijzer geworden. Gelukkig heb ik ruim op tijd opgezegd, dus het kan nog altijd allemaal goed komen (blijf optimistisch) en anders binnenkort de IMK tip van poweredge eens proberen.
Alle goed ervaringen die ik de afgelopen jaren met Planet had, worden nu helaas weer teniet gedaan.

pvdfeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:11

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door pvdfeer »

Ik ga na de laatste afschrijving planet.nl
een aangetekende rode kaart naar hun toe zenden ;)
met een begeleidend schrijven met verzoek om reactie

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door flierefluit »

Ook ik heb problemen met planet, krijg nog geld van ze terug vanaf juni 2006, is nog steeds niet gebeurd ben in september bij planet weggegaan, maar ze blijven gewoon incasseren! Heb nu de rekening voor kpn planet geblokkeerd, maar moet nog wel geld terugkrijgen! Wat ik ook doe, er gebeurd niets! hoezo "koninklijke" KPN????blij dat ik er weg ben ![/b]

rozeb004
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:41

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door rozeb004 »

Ik heb het advies van poweredge opgevolgd en ben met alle kopieen naar de Primafoon in Waalwijk gegaan. Op mijn verzoek een IMK-melding te willen plaatsen, moet direct de manager er al aan te pas komen. Ik merkte, dat ze schrokken.
Na wat heen en weer gepraat bleef ik bij mijn standpunt dat ik de zaak beu was en persee een IMK-melding wilde plaatsen
Toen ging die manager bellen met PLANET. Welk nummer hij draaide, weet ik niet, maar hij gaf de hoorn aan mij over. Toen ik de planet-telefonist mijn klantnummer gaf, duurde het een tijdje voor hij weer antwoord gaf. Ze waren met mijn geval bezig en ik zou spoedig antwoord krijgen en mijn teveel betaalde geld terugkrijgen.
Dus aan de hand van alleen mijn klantnummer wist meneer precies waarvoor ik belde. Ik heb de Primafoonwinkel dus verlaten zonder een IMK-melding.
Wel had ik diezelfde dag nog 2 aangetekende brieven gestuurd naar KPN en PLANET voor 7,60 per stuk. Van PLANET heb ik inmiddels de handtekening retourkaart ontvangen, maar van KPN niet.
De naam van de ontvanger van PLANET is dhr/mevr. van Huffelen.
Verder geen enkele reactie van zowel KPN als PLANET.
Is het nou echt niet mogelijk om deze bedrijven aan te pakken?
Lijkt me inmiddels wel een hot item voor een van de volgende uitzendingen van RADAR.

mau
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 15:55

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door mau »

Wij zitten met het zelfde probleem.
Ze reageren inderdaad nergens op.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd en ook ge e-maild maar op de mail krijg ik een standaard bericht terug dat ik de meeste vragen terug kan vinden op hun site. op de brief heb ik helemaal geen reactie gehad.
Bij ons word ook iedere maand geld afgeschreven van Planet.
Aangezien we over zijn gestapt naar Het Net kan ik de rekening niet laten blokkeren want Het Net en Planet zijn beide van KPN en schrijven met het zelfde rekeningnummer af.
Heb contact opgenomen met de bank ,zij vertelde mij dat het voor hun geen probleem is om iedere maand het geld van Planet terug te boeken.
Dat is dan weer een geruststelling.
Ben benieuwd hoe lang dit duurt en/of er een deurwaarder komt.
Heb ook van alles bewijsstukken dus in het uiterste geval moet de rechter maar uitspraak doen.
Ik ga er ook niet meer over bellen met Planet want daar kom je toch niet verder mee en het kost je een hoop geld en je maakt je alleen maar kwaad aan de telefoon en hun reageren of ze van niets weten.
Het enigste wat ze doen is valse beloften.
Ik kan je alleen maar de tip geven om iedere maand het geincasseerde geld van planet terug te laten boeken.
Planet wil willens en wetens geen kant op.
Ik hoop dat er eens een keer aandacht aan word besteed in een uitzending van Radar op tv. want er zijn heel veel klachten over Planet

rozeb004
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:41

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door rozeb004 »

INDERDAAD, MOCHT IEMAND VAN HET RADARTEAM DIT LEZEN, HELP DAN EEN REDELIJK GROOT DEEL VAN DE NEDERLANDSE BEVOLKING DEZE PRAKTIJKEN VAN PLANET/KPN TE STOPPEN?

pvdfeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:11

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door pvdfeer »

yup zou mooi zijn :lol:

Inge1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2004 12:42

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Inge1974 »

eh, naar aanleiding van jullie verhalen keek ik ook eens naar de beëindigingsdatum op mijn brief: 19 november 2007dus! en in de bevestigingsmail ook! En ik heb me net aangemeld bij een andere provider (Speedlinq), omdat ik eindelijk een bevestiging binnen had...
Als ik hier niet op zoek was gegaan naar ervaringen over Speedlinq, had ik dit dus mooi gemist.

pvdfeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:11

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door pvdfeer »

het komt er dus gewoon op neet dat planet.nl standaard bij hun einddatum administratie gewoon een jaar optellen

Ik heb overigens nog geen factuur over de maand november ontvangen

HSchipper
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:25

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door HSchipper »

Ik heb nu zo'n 2 maand geleden voor het eerst gebeld dat ik mijn email-only abonnement op wil zeggen, maar na 3 kwartier aan de lijn te hebben gewacht omdat er nog 'enkele' wachtenden voor mij zijn, heb ik opgehangen zonder iemand gesproken te hebben.
1 november heb ik weer een poging gewaagd, bijna een uur zonder succes wachten op een medewerker, maar weer de moed opgegeven. Toen zag ik de mogelijkheid om mijn abonnement per email op te zeggen en dit dus direct gedaan. Nog een bevestiging gehad en dat ze zsm. zouden antwoorden. Maar je raadt het al: geen antwoord tot op heden.
Mijn abonnement wordt per 1 december weer met een jaar verlengd en ik vrees dus sowieso al dat ik te laat mijn email verstuurd heb (1 dag te laat). Maar als ze nou die telefoon in september/oktober eens binnen 3 kwartier zouden beantwoorden had ik dus ruiim op tijd opgezegd.

Lijkt erop dat Planet's manier van klantenbinding gewoon het doodzwijgen van de klant is.

Ik schrok erg van de vele reacties die ik reeds her en der vind betreffende dit onderwerp en vrees dus ook voor het ergste.

Ik hoop dat Radar Planet eens aan de tand wil voelen, want het blijkt een groot probleem te zijn.

Stef123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:53

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Stef123 »

Dat laatste hoop ik ook. Niet alleen op dit forum, maar ook bij http://www.kieskeurig.nl/review/5A473EA ... 3D4D3F.htm vind je heel veel klachten over de onmogelijkheid om op te zeggen.
Bij een willekeurig ander product, bijv tijdschrift, is een opzegging binnen een week en als je pech hebt binnen 2 weken geregeld.
Ben inmiddels 7 weken verder sinds mijn aangetekende opzegbrief en ben ondanks 2 e-mails en een klacht nog niets opgeschoten...
Het vervelende is ook nog dat een gedeelte van het Planet abonnement door KPN gefactureerd wordt. Storneren van de Planet incasso zal niet zo'n probleem zijn, maar bij de KPN factuur zitten natuurlijk wel nog je telefoniekosten.

Gesloten