LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ejkoedijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:58

Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ejkoedijk »

Allereerst dank naar de radarlijn, heb hen gesproken over onderstaande, valt echter weinig aan te doen, dan zelf een procedure aan te spannen. Mijn idee is dat ik niet de enige ben met dit probleem vandaar deze oproep.

Wat is er gebeurd?
Ik ga over een paar maanden verhuizen en heb Planet Internet gevraagd wanneer ik mijn ADSL comfort abonnement dan dien op te zeggen.

Reactie planet:
Dit kan alleen per einde maart 2006 aangezien uw abonnement bij ons is ingegaan in de maand maart

Feiten:
Mijn abonnement (en hier heb ik schriftelijk bewijs van) is ingegaan juni 2001, dus in de maand juni. Planet Internet verlengt de abonnementen per jaar, dus dien ik per juni opgezegd te hebben.

Ik heb hen gevraagd mij per juni af te sluiten van dit jaar zodat ik niet zonder internet zit want ik gebruik het voor de zaak

Ik ben 2 weken geleden afgesloten van het internet zonder mijn verzoek, ik heb zelfs niet eens een brief geschreven. KPN geeft mijn aan dat ze op verzoek van Planet Internet hebben afgesloten.


Lang verhaal kortgemaakt:

* Wie heeft ervaring met Planet Internet dat ze je zomaar afsluiten (let wel: niet om geldende redenen zoals te laat betalen of niet betalen, maar op vergelijkende zaken)

* Indien ja, heb je zin om samen met mij het proces aan te spannen (ik claim Plant Internet op dit moment EUR 150 per dag aangezien ik nu iedere dag naar een hotel toe moet om via een hotspot mijn werk te doen), plan om dit te doen is week 1 van april. Het mag in Nederland namelijk niet zo zijn dat ze je gewoon afsnijden van het internet

Plaats een reactie op dit forum terug, ik krijg nl. een update wanneer er weer een reactie is geplaatst

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ?? »

1) Tussentijds wellicht iets gewijzigd aan het abo? Indien je een up- of downgrade uit hebt laten voeren, gaat er nl een nieuw jaarcontract in.

2) Hoe was je brief aan Planet Internet geformuleerd?

3) Als je EUR 150 per dag wil gaan claimen, think again. Dat soort bedragen krijg je niet op een consumentencontract.

ejkoedijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:58

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ejkoedijk »

Dag anoniempje:

Zoals in de tekst staat, er is geen brief geschreven, heb alleen aangegeven dat ik verhuisplannen heb ik juni.

Aangezien bij hen MAART in de administratie staat, is dat waarschijnlijk de reden geweest om zelf het initiatief te nemen mijn telefoontje als opzegging aan te nemen.

Via de telefoon is duidelijk aangegeven dat per JUNI mijn contract is ingegaan, dus dat is alles wat er is gezegd.

Op mijn 4 brieven, waarvan 1 aangetekend, is tot op heden (dus de laatste 2 weken) totaal niet gereageerd.

Op je tweede vraag antwoord:
Nee, ik heb in de tussentijd nooit een wijziging laten doorvoeren in mijn abonnement

Jouw derde vraag:
Daar zal de rechter denk ik over oordelen

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Hoi, mijn evaring met planet internet (en ik heb er een tijdje gewerkt) is dat ze met de juiste argumenten en misschien een beetje druk over het algemeen wel redelijk zullen zijn. Indien mogelijk zou ik als ik jou was de correspondentie via de telefoon laten gaan, schrijf daarbij duidelijk namen en gedane toezeggingen op.

Stap nogmaals telefonisch naar planet toe en leg ze het argument voor dat je abonnement per juni afloopt met daarbij de vraag waarom je bent afgesloten. Vertel daar ook duidelijk bij dat je die datum op papier hebt staan.

Vraag 1: Waarom ben ik afgesloten?
Vraag 2: Hoe kan het dat de datum waarop het abonnement afloopt verschilt?

Je claim van 150 euro per dag lijkt me niet redelijk, wat me wel redelijk lijkt is een vergoeding voor bijvoorbeeld inbelkosten zolang je afgesloten bent. De stap naar de rechter zou ik niet als uitgangsplunt nemen voor een probleem. Dat je boos bent snap ik best maar geef ze nog een kans je probleem op te lossen.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door movieman »

Planet Internet vindt mij zo een aardige klant... Ze willen me maar niet laten gaan. Ik heb het abonnement opgezegd en zit al maanden op de lijn van iemand anders, maarja dat boeit ze weinig. Het zijn echt schatjes daarzo bij Planet.

Gaan we nu allemaal stemmen voor de koude douche? Wel doen hè!!! :twisted:
E-mail van 16 Mrt 2006

Geachte heer ***,

Op 15-03-2006 hebben wij geprobeerd een bedrag van € *** te incasseren van uw rekening *** in verband met uw internetverbruik. Deze incasso is helaas niet gelukt. Van de (Post-)bank kregen wij de volgende melding: "NIET AKKOORD MET AFSCHRIJVING".
Ja dat zal wel, ik heb de boel geblokkeerd (snappen ze waarschijnlijk niet).

Groetjes. :wink:

Fuente
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:15

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door Fuente »

ejkoedijk, dit soort dingen gebeuren alleen wanneer je een tussentijdse wijziging hebt gedaan, zoals een up- of downgrade, een verhuizing o.i.d.
Je kan wel 150 euro per dag gaan lopen claimen, maar je hebt waarschijnlijk geen zakelijk abonnement, erg ver zul je hier dus niet mee komen. Mijn ervaring is dat Planet een zeer schappelijke organisatie is, je kan de gemaakte telefoonkosten naar de Servicelijn gewoon declareren bij de klachtenafhandeling en mocht het wel de schuld van Planet zijn zul je ongetwijfeld ook de inbeltikken terugkrijgen.
Ikzelf denk echter dat je gewoon een wijziging hebt gehad in je contract, de datum verandert echt niet vanzelf ;)

ejkoedijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:58

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ejkoedijk »

Hi all,

Heb absoluut geen wijziging gehad en heb meer dan 6 uur aan de lijn gezeten met Planet. Zelfs KPN bevestigd dat zij zonder mijn verzoek alles hebben afgesloten.

Als Planet een schappelijke organisatie was geweest hadden ze gereageerd. Ik denk dat het hier geen discussieforum moet worden of het wel dan geen punt is of ik EUR 150 per dag krijg maar dat we duidelijk kunnen maken of het falen van de administratie van Planet Internet leidt tot dit soort praktijken.

Om nog inhoudelijk in te gaan op de laatste reactie. Zoals ik heb laten zien aan Radar is er van geen kanten geprobeerd mij een oplossing te bieden. Sterker nog, men reageert niet en beloofd alleen alles via de telefoon.

Kortom, een superkoude douche.

Wie heeft er nog meer van dit soort ervaringen met Planet Internet?

thanks!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ?? »

Heb je Planet al een brief gestuurd met de klacht?

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door jvs »

Jouw derde vraag:
Daar zal de rechter denk ik over oordelen
En de rechter gebruikt daarbij de nederlandse wet (waar de advocaat van planet hem wel op zal attenderen). Heb je planet uberhaupt al officieel (schriftelijk) in gebreke gesteld en ze de kans gegeven dit binnen redelijke termijn op te lossen? Zoja, dan kan je dit als contractbreuk zien en je contract wel ontbreken.

Die "schade" die jij oploopt van 150 euro per dag, ik wens je heel veel (heeeeeel veel) sterkte bij de rechter die daar ook maar een cent aan jou gaat toewijzen, dat is echt totaal en finaal onredelijk. Je abonnementsgeld mag je terugkrijgen, en als de rechter heel lief is krijg je ook je paar centen rente en heel misschien zelfs de gemaakte telefoonkosten om de helpdesk te bereiken en wellicht zelfs je postzegelkosten :P, maar die 150 euro... Nee, ik zou niet weten welke wet (behalve het "ik vind dat in nederland..." van jezelf) je daar recht op geeft :o.

ejkoedijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:58

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ejkoedijk »

Ik verbaas me ervover, zeker met de reactie van jvs, dat velen zich drukmaken over de EUR 150 per dag. Zeker een hele helpdesk van Planet online hier of een fanclub:-)

De essentie van deze posting is niet de hoogte van de claim (nogmaals) maar om aan te geven dat Planet administratieve problemen heeft.

En antwoord op de vraag van ??? (anonieme posting), uiteraard heb ik brieven gestuurd. Ik heb wel 5 brieven en 2 faxen gestuurd, waarvan 1 aangetekende brief met bericht van ontvangst en geen reactie.

Het zou niet redelijk van mij zijn om hier op het radarforum een posting te doen wanneer ik al niet alles had geprobeerd.

Wat ik trouwens vergeten ben te vermelden is dat ik vanuit naam van hun directeur( standaard brief trouwens) 2 weken geleden een bevestiging heb gekregen dat het een foutje is en ik weer welkom wordt geleden. Het enige wat ze hebben nagelaten is mijn ADSL lijn zelf werkend laten maken door KPN. Om maar aan te geven wat een puinhoop het is bij Planet internet

Zijn er nog meer reacties/ervaringen die op mijn ervaringen lijken en please, reageer niet meer inhoudelijk op de EUR 150 per dag, dat is namelijk niet het doel van deze discussie op dit forum.

Thanks en bij voorbaat dank!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ?? »

Als je helemaal bent afgesloten is de ADSL lijn fysiek gesloopt. Er is dus iemand naar de wijkcentrale gegaan om een kaart ergens uit te trekken en wat kabels los te trekken en weg te halen. Dat wil zeggen dat ze hem weer helemaal op moeten bouwen om het DSL signaal terug te krijgen. Hoe vervelend dat ook mogen zijn, dat duurt gemiddeld 2-4 weken.

Tip: annuleer dit en vraag een *zakelike* verbinding aan met bijbehorende SLA. Dan kun je een bedrijf héél erg hard slaan als dit soort dingen voorkomen.

ejkoedijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:58

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ejkoedijk »

Hi,

Bedankt voor de tip echter dit had KPN al verteld; Planet Internet heeft zonder mijn weten kpn de opdracht gegeven de lijn te slopen. Zoals ook aangegeven ga ik verhuizen en helpt mij dit dan niet meer.

Mede aangezien je in Nederland niet *zomaar* afgesloten mag worden als je aan de betalingsverplichtingen voldoet is dit mijn oproep voor mensen die dezelfde ervaringen hebben met dezelfde administratieve rompslomp van Planet Internet. FYI: ik heb zo steeds geen enkele reactie van Planet Internet, ook mijn aangetekende brief met bericht van ontvangst is nog steeds niet beantwoord.

Zijn er mensen die ook administratieve problemen hebben met planet reageer, ik zal over 2 weken een blog openen hierover

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door Jeanne »

Wat is dus niet begrijp: je gaat verhuizen. Wil je dan op je nieuwe adres geen ADSL meer? Planet kan de aansluiting dan toch gewoon overzetten naar je nieuwe adres?

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

De pmg heeft een interne memo uitgegeven waarin zij haar medewerkers oproept naar het forum van radar te gaan en daar positieve berichten te verspreiden. Medewerkers die hier aan voldoen krijgen een leuke bonus.

U komt aan met claims van 150 euro per dag en verwacht dat andere bezoekers daar niet op in gaan. Als u niet wilt dat mensen reageren kunt u misschien beter geen berichten plaatsen. Eerst iets plaatsen en vervolgens klagen dat mensen er op reageren slaat kant nog wal.

Wat mij ook niet duidelijk is aan uw verhaal is waarom u geen gebruik maakt van mijn tip om pmg even te bellen. Het lijkt er op dat u liever investeert in dingen als klagen, zwartmakerij en het opzetten van websites met negatieve publiciteit. Dit lijkt mij geen legitieme handelswijze.

Mocht dat niet het geval zijn dan hoop ik hier binnenkort het resultaat te vinden van het gesprek met de servicedesk waarin u pmg duidelijk het probleem uitlegd en ze vraagt wat ze voor u kunnen betekenen.

Aangezien er nog geen andere gevallen bekend zijn van klanten die zomaar zijn afgesloten lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat de fout gewoon bij u ligt. Misschien wordt het tijd dat u uw fout toe geeft en open spel gaat spelen. Getallen in een database veranderen niet zomaar.

De reden dat pmg nog geen reactie op uw brief heeft kunnen geven is de volgende. Sommige mensen houden nogal van klagen en blijven bedrijven lastigvallen met brieven over elk wissewasje. Deze mensen kiezen er ook voor om indien het bedrijf niet binnen enkele dagen een reactie geeft nog een aantal brieven te sturen. De drukte en administratieve rompslomp die dit voor bedrijven meebrengt spreekt voor zich.

Tot slot nog even het door Jeanne aangesneden punt. Eigenlijk heeft u het probleem te danken aan uw eigen handelswijze. Wat u had moeten doen is de pmg melden dat u verhuist in plaats van een opzegging.

Fuente
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:15

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door Fuente »

Wat Sjoerd zegt ja :wink:

ejkoedijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:58

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ejkoedijk »

Hi,

Ik zal morgenof maandag het advies van Sjoerd opvolgen en in de middag zijn vragen voorleggen aan de helpdesk van Planet Internet.

Uiteraard is hier geen sprake van zwartmakerij, voel me alleen machteloos dat dit zomaar kan gebeuren.

Fuente
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:15

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door Fuente »

Je kan de helpdesk ook in het weekend bereiken als je het snel wilt oplossen ;)

donovanmeijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:36

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door donovanmeijer »

Als je gaat verhuizen en je bijvoorbeeld een jaarcontract bij een internetaanbieder hebt waarbij zij de diensten niet kunnen leveren doordat je geen gewone vaste aansluiting meer neemt, komt het contract te vervallen.
Dan moet je de modem terugsturen naar de aanbieder. Vergeet niet schriftelijk een verhuisbericht te sturen, kopie bewaren want
Deurwaarders zijn duur!!!

Voorbeeld:
Je hebt een auto, verzekerd bij een maatschappij. Op jouw Polis staat stilzwijgend... als Jaarcontract, je weet wel bla bla bla.
Je verkoopt de auto, je hoeft geen premie meer te betalen toch?
Je koopt hem een tijdje later terug en sluit een nieuw verzekering af bij een andere maatschappij omdat je bv boos bent op hen. (Als je het niet vertrouwd doe je tussendoor eerst een andere auto voor die verkochte) Eerlijk is het niet, maar het werkt nou eenmaal zo.
Tot ze er wat op vinden natuurlijk.

Ik wil niemand op verkeerde ideeën brengen maar je moet in elk geval niet te veel vertellen als je een abo opzegt bij internet want ze willen je HOUDEN. Maar als je te veel zegt en schrijft dan ben je het haasje.

Doei.
Vr gr, Slechte Don
Laatst gewijzigd door donovanmeijer op 05 apr 2006 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ejkoedijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:58

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door ejkoedijk »

Hoi allen,

Op advies van velen (ook onder kritische reactie naar mij toe:-)), heb ik een uitzoerig gesprek gehad maandag 27 maart met de helpdesk van Planet Internet.

Ik heb hen de situatie wederom aangegeven. Degene aan de telefoon was zeer netjes en gaf toe dat hij kon zien dat fout op fout was gemaakt. Hij kon bijvoorbeeld zien dat er opdracht was gegeven tot sloop van mijn lijn zonder enig verzoek van mijn kant en ook dat Planet Internet mij welkom heet als nieuw lid terwijl dit technisch nooit kan werken.

Hij heeft mij toegezegd actie te ondernemen; ik heb hem aangegeven hen hiertoe 14 dagen de tijd te geven. Ik zou op schrift verder vernemen.

Ik wil absoluut niet negatief doen; we zijn nu 4 dagen verder en ik heb nog niets gehoord.......

Seth_Logan
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2006 14:49

Re: Heeft Planet Internet u ook ongevraagd afgesloten?

Ongelezen bericht door Seth_Logan »

Sjoerd Heeft gelijk meneer Koedijk. Ik heb een minibar gekocht van mijn bonus :wink:

U besteed inderdaad veel tijd aan het *zeuren* over een organisatie maar schijnt niet te willen lezen wat voor waardevolle tips anderen u hier geven. Waarom vindt u het belangrijker om koppig te zijn en perse uw gelijk te willen halen terwijl zeker 3 a 4 mensen u hier op een andere gedachte willen brengen? Niet constructief lijkt me. En oh ja... dit is een forum; daarvoor is internet nodig en de kans is ongeveer 75% dat die verbinding via KPN of een van haar dochters loopt, waaronder Planet. U zult dus wel meer voorstanders van die organisatie hier vinden. Raar he?

Gesloten