LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL/ISDN modem Planet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dlmngr
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 10:53

ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dlmngr »

Op 18 augustus j.l. heb ik via de webshop van Planet Internet een draadloos ADSL modem besteld.

Bij de bestelling stond niet vermeld dat het aangeboden modem niet geschikt is voor de combinatie ADSL/ISDN. Omdat ik dit na lang zoeken en testen pas na enkele avonden ploeteren zelf uitvond en ik de verzegelingen van de diverse verpakkingen geopend had kon ik volgens de bij de zending gevoegde retour instructie niet meer zonder meer retourneren. Uit voorzorg heb ik toen gebeld met de Planet service desk met het verzoek hoe nu te handelen. Tot op heden nog alleen maar nietszeggende antwoorden en mails gehad en op een schrijven naar de directie van Planet wordt helemaal niet gereageerd. Wie heeft er ook zulke ervaringen met Planet????



Geert Hermans

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door skippy »

er moet altijd bij de aanvraag vermeld worden of er adsl over aan analoge of isdn lijn moet worden geleverd ,is er bij de aanvraag isdn
vermeld dan is er een verkeerd modem toegestuurd. zowel modem als splitter zijn verschillend

dlmngr
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 10:53

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dlmngr »

Op het bestelformulier wordt deze vraag niet gesteld.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door skippy »

een van de eerste vragen op het formulier ,,alleen voor isdn gebruikers:
ja ik heb isdn,, dit is heel belangrijk omdat het juiste adsl signaal op de lijn moet worden gezet! en het modem en splitter ook anders zijn maar daar was u al achter.

dlmngr
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 10:53

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dlmngr »

Skippy geeft mij al meer ifo dan dat ik ooit van Planet heb ontvangen.
Echter wordt er op de algemene webshop pagina wel info gegeven over de combinatie ADSL of ADSL/ISDN maar dit is op het bestelformulier niet terug te vinden en ik vind dat ik als leek daar duidelijker over geïnformeerd moet worden

Geert

Sjors41
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2005 19:29

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door Sjors41 »

In plaats van een nieuw modem te kopen kun je ook je ISDN lijn laten omzetten naar analoog. Kosten € 78.-- maar je bespaart ook € 8.- per maand. 't Is maar net wat het voordeligst is voor je.
Suc6.

Sjors

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door Lahan »

je moet bellen met kpn, die ruilen je modem om, die hebben het ook verstuurd, niet planet! 0900-0244

dlmngr
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 10:53

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dlmngr »

Bellen met KPN heeft geen zin. N.l. zij hebben het modem wel geleverd maar ik heb een koopovereenkomst met Plaet. KPN verwijst ein deze terecht naar Planet

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door Lahan »

onzin ik heb dit al eerder meegemaakt, kpn bellen en omruilen die hap!

dublin1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 13:32

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dublin1 »

Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Modem ontvangen echter onder standaard. Kontakt opgenomen met Planet en doorverwezen naar KPN. KPN gebeld en doorverbonden naar planet. Na 2 weken nog geen oplossing mail naar planet en antwoord neem kontakt op met KPN. Inmiddels 3 mails verder en het enige antwoord wat je krijgt is neem kontakt op met KPN. KPN is inderdaad leverancier maar modem gekocht bij planet, dus planet is aanspreek punt. Inmiddels klacht ingediend bij Planet over de afhandeling van de mail aldaar en na 2x infomail naar planet en na 5 weken bericht van Planet, u klacht is doorgezonden naar KPN!!!. Ik wist dat KPN de moedermaatschappij was maar dit. Stap in juni einde abonnements periode over naar XS4all. De helpdesk van planet is echt 10 keer niets

dlmngr
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 10:53

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dlmngr »

Ook ik heb mijn abonnement bij Planet per eerste vervaldatum opgezegd. Doet ze niets. Krijg zonder commentaar bevestiging. Ik denk dat ze klanten teveel hebben en daarom hun problemen niet op kunnen lossen

Geert

dlmngr
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 10:53

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dlmngr »

Probleem met modem opgelost met behulp van KPN helpdesk.
Snelle en deskundige service.
Misschien is het goed dat moeder KPN dochter planet beter opvoedt

Geert

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door queenfan »

dublin1


Geplaatst op 16 Nov 2005 13:40 door dublin1


--------------------------------------------------------------------------------

Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Modem ontvangen echter onder standaard. Kontakt opgenomen met Planet en doorverwezen naar KPN. KPN gebeld en doorverbonden naar planet. Na 2 weken nog geen oplossing mail naar planet en antwoord neem kontakt op met KPN. Inmiddels 3 mails verder en het enige antwoord wat je krijgt is neem kontakt op met KPN. KPN is inderdaad leverancier maar modem gekocht bij planet, dus planet is aanspreek punt. Inmiddels klacht ingediend bij Planet over de afhandeling van de mail aldaar en na 2x infomail naar planet en na 5 weken bericht van Planet, u klacht is doorgezonden naar KPN!!!. Ik wist dat KPN de moedermaatschappij was maar dit. Stap in juni einde abonnements periode over naar XS4all. De helpdesk van planet is echt 10 keer niets
Denk dan niet dat je van KPN af bent, XS4ALL is ook van KPN :lol:

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door Lahan »

hetnet en planet hebben dezelfde helpdesk, xs4all staat los van kpn en regelt alles zelf...

mosoog
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 13:42

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door mosoog »

Hihi, wat grappig.

Hoezo regelt XS4ALL alles zelf? ze vallen onder de KPN internetgroep.
het enige wat XS4ALL zonder KPN doet zijn de ultra abo's. De Lite Standard en Basic zitten gewoon bij KPN hoor.
Maar het is wel zo dat de Servicedesk van XS4ALL zelf is.
maar daar betaal je dan ook voor. en daar krijg je ook het beste voor.

tis wat je voorkeur heeft. kwaliteit of prijs.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door Lahan »

ze vallen niet onder kpn inet groep, ze zijn zelfstandig!

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door jvs »

Precies, kpn-internet is wat vroeger Planet Mediagroep was, Hetnet, Direct-adsl en Planet internet vallen daaronder.

XS4all maakt overigens wel gebruik van de DSL netwerken van KPN en voor technische problemen met de adsl lijn en adsl apparatuur gebruikt XS4all de installatie helpdesk van kpn (Planet gebruikt juist niet dezelfde helpdesk ;)).

dlmngr
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 10:53

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door dlmngr »

Sinds 2 weken in bezit van het juiste modem.
Zekf mijn door Planet verkeerd geleverde modem verkocht aan iemand die er wel wat aan heeft en via een zeer deskundige medewerkster van KPN het juiste modem thuis gekregen en binnen een uur geïnstalleerd.

Dank aan KPN maar voedt wel je dochter beter op!!!!!!

burp2005

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door burp2005 »

ik had het zelfde

harold
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2006 10:53

Re: ADSL/ISDN modem Planet

Ongelezen bericht door harold »

Hallo,

dit is een iets ander probleem maar valt wel onder Planet problemen.
Bij mij werkt de internetverbinding wel, maar ik kan geen enkele internetpagina oproepen, krijg steeds PAGE CANNOT BE FOUND. Alleen msn messenger werkt wel.

Volgens een (wel hulpvaardige) helpdeskmedewerker komt dit door de overname van Tiscali door Planet en dat het oude Tiscali modem de snelheid van Planet niet aan zou kunnen, wat mij zeer sterk lijkt.

Is er iemand die dit ook heeft?

Gesloten