LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HCC en automatische incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kees

HCC en automatische incasso

Ongelezen bericht door Kees »

Ik ben reeds jaren lid van de Hobby Computer Club (HCC) en
betaal het lidmaatschap per acceptgiro via girotel.
Op 19/11/2002 heb ik de acceptgiro voor het lidmaatschap 2003
ad EUR 39,95 betaald.
Nu op 19/03/2003 krijg ik ineens een brief van de HCC met de
mededeling dat ik nu EUR 2,50 administratiekosten voor het
jaar 2003 moet betalen. Een acceptgiro ad EUR 2,50 met de
vermelding 'Betaling voor 31 maart 2003' is alvast bijgesloten.
Wanneer ik alsnog kies om een machtiging tot automatische incasso
te verstrekken hoef ik deze kosten niet te betalen.

Kan dit nu zo maar ?

Erik

Re: HCC en automatische incasso

Ongelezen bericht door Erik »

Ik heb de HCC hierover gebeld dat ik het raar vindt omdat dit hetzelfde is dat als ik vandaag bij de slager vlees koop deze ook niet een maand later kan zeggen dat door zijn gestegen kosten ik nog maar wat extra moet betalen.
Ze vonden dit inderdaad niet eerlijk. Er is na opgave van mijn lidmaatschapnummer een notitie gemaakt dat ik dit dus niet hoef te betalen. Ik raad dus iedereen aan om de hcc te bellen of een emailtje te sturen en daarbij aan te geven dat je niet wenst te betalen. (lidmaatschapnummer wel doorgeven).
Ik denk zelfs dat als je geen aktie onderneemt ze je ook niets kunnen maken.
Het domste van dit hele verhaal is dat ze beweren dat ze voor het verwerken van 1 acceptgiro per jaar 2.50 euro aan kosten moeten maken.
Vervolgens sturen ze je een brief met daarbij een acceptgiro voor het bedrag van 2.50 euro. De kosten welke aan deze brief met acceptgiro zijn verbonden zijn dus weer 2.50 euro. Hadden ze deze niet gestuurd, dan hadden ze zich 2.50 euro bespaard waarmee ze de administratiekosten van dit jaar in iedergeval hadden kunnen bekostigen.

jacco

Re: HCC en automatische incasso

Ongelezen bericht door jacco »

Ook ik ben dus al jaren lid maar hiermee slaan ze de plank dus wel erg mis
Ze vermelden dat ze pas in januari besloten hebben tot deze actie ,dus na de betaling van het lidmaatschapsgeld.
Ze hadden dan toch minstens bij de acceptgiro een briefje kunnen doen met de keuze automatisch betalen of extra 2.50 euro betalen
De rekening is hier al in november betaald en ik ga dus niet 4 maanden later nog even extra betalen

Duke

Re: HCC en automatische incasso

Ongelezen bericht door Duke »

Het is natuurlijk raar dat sommige bedrijven "zich op maar 2 manieren laten betalen". Of via een accept-giro of via automatische incasso.

Nu hoorde ik van een collega dat de automatische incasso ze meer kost dan de accept-giro. Maar of dat waar is weet ik niet.

Zeker voor een computertijdschrift een vreemde gang van zaken. Natuurlijk zullen ze zich achter hun uitgever gaan verschuilen of met een andere smoes op de proppen komen.

Abonnenment opzeggen lijkt me het beste in dit geval. Online is er gratis zat leuks te vinden (mits je een vaste verbinding hebt natuurlijk).

Peter

Re: HCC en automatische incasso

Ongelezen bericht door Peter »

Ik ben ook helemaal boooooss
waarom
Ik heb girotel en betaal dus met GIROTEL en dus niet per acceptgiro!!!
Ik krijg die rekening van 2,50 dus ook.
Ik betaal dus niet want op mijn bankafschrift staat GT en niet AC.
Dat men mij een accept giro kaart stuurt heb ik niet om gevraagd, een rekening sturen kan ook gewoon of via email, het is toch een computerclub ?
Bij @home krijg ik ook elke maand een rekening per Email welke daarna betaald wordt.

Ik wil dus de keuze hebben
1 Auto incasso
2 Acceptgiro
3 Rekening per email

En anders zeg ik op en kopieer ik de leuke stukjes wel in de bieb.
Peter

Gesloten