LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Zag zojuist via Postbank.nl dat de zorgtoeslag is gestort.
Maar ...., het bedrag is € 1,- minder dan de vorige maand.
Niet alleen bij mij, ook bij m'n zusje.

Wat is hier de reden van ???

Lieske

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ik inmiddels gezien dat er onder Overig - Diversen ook al iets van is gezegd.

Lieske

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door lind@ »

ik heb 1 euro meer gekregen
snap er ook niks meer van

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik had ook 1 euro minder zal wel aan een typemiep liggen. Of is het al compensatie voor onze regering, die willen toch ook toeslagen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door SJZ »

Je krijgt een bepaald bedrag per JAAR. Als dat niet deelbaar is door 12, zul je niet elke maand hetzelfde krijgen. Hoe zou je zelf dan (bijvoorbeeld) 121 euro verdelen over 12 maanden? en hoe zou je 119 euro verdelen?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door ronald g »

Sjz. Daar kan ik mee leven zal wel bij de berekening horen. en wat is nu een euro, ik ga er niet wakker van liggen.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door solleila »

sjz. Daar kan ik mee leven zal wel bij de berekening horen. en wat is nu een euro, ik ga er niet wakker van liggen
Maar voor iemand met een bijstand betekent een euro een paar boterhammen minder in de week

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

hebben jullie dan geen beschikking ontvangen, waarop staat hoeveel de toeslag is per jaar?

Ik vind het trouwens wel erg uitgekookt, als ze structureel de eerste keer een hoger bedrag hebben uitgekeerd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door JH »

Ach mathilde, zolang jij in elk geval maar structureel krijgt waar je recht op hebt volgend je ontvangen beschikking dan is er helemaal niets aan het handje en die ene euro meer of minder, daar zal je ook geen boterham minder om eten, toch. :wink:

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

"Helaas" geen persoonlijke ervaringen met de zorgtoeslag maar misschien brengt onderstaande wat licht in de wellicht onterechte duisternis:

Als eerste zou je denken dat de belastingdienst die de zorgtoeslagen uitkeerd best met twee cijfers achter de komma kan werken dus ieder bedrag zal met hooguit 1 cent verschil maandelijks uitgekeerd worden. Vergelijk het maar met de honderden euro's die bijna iedere huizenbezitter iedere maand van de fiscus ontvangt als zijnde aftrek hypothekaire rente :twisted:

Daarbij zou je kunnen bedenken dat de ene persoon al eind december 2005 zijn toeslag ontving en de ander pas in januari 2006. Bij de enen kan het dan het totaalbedrag gedeeld door 12 zijn en bij de ander die veels te laat was met aanvragen gedeeld door 11 of 10.Hoe dan ook, niemand zal tekort gedaan worden. Inderdaad de beschikking eens bekijken en uiteindelijk vergelijken of je ook hebt gekregen waar je "recht" op hebt.

Direct "klagen" over een euro te veel of te weinig is (zelfs uit principe) echt een verschijnsel dat blijkbaar bij dit forum hoort. Direct schreeuwen als men denk dat men iets te kort komt en, daar wordt ik vast niet populair mee, hoe afhankelijker hoe harder er gelijk weer wordt geschreeuwd........... :idea:

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind direct klagen best een acceptabele reactie op een consumentenforum. Als je in plaats van 34 euro (het maximum) de maand erna plotseling 33 euro ontvangt, terwijl dat van te voren niet duidelijk was gemaakt, dan vind ik het heel terecht dat je daar wat over zegt. De belastingdienst had dit van te voren duidelijk moeten zeggen: bijv in december ontvang je 34 euro, in januari tm april ontvang je 33 euro, etc.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door SJZ »

De belastingdienst heeft je duidelijk een beschikking gestuurd waarin stond dat je 403 euro per jaar kreeg.

Dan kun je natuurlijk nooit 12 maanden lang 34 euro krijgen, want 12 x 34 = 408

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door karr-2 »

Een simpel rekensommetje is zo gemaakt, maar blijkbaar te moeilijk voor sommige mensen. Als je al wakker moet gaan liggen van 1 euro, dan ben je wel erg ver heen.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Jongens, jongens ....

Het gaat mij niet om die ene Euro.
(Al kan ik daar wel 2 broden voor bakken :wink: )
Bovendien weet ik niet of iedereen maar 1 Euro mist ...

De verklaringen zijn logisch.
Maar dan had het mij nog logischer geleken om eerst een aantal maanden het lage bedrag uit te betalen en daarna een eventueel hoger bedrag, net zoals Mathilde verteld.

Lieske

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Zorgtoeslag is € 1,- minder dan de vorige maand

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Zo heeft de ene persoon waarschijnlijk eerst een euro te veel gekregen en de ander een euro te weinig :lol:

Hoe dan ook, ik snap er niets van waarom er niet gewoon met twee cijfers achter de komma gerekend en uitgekeerd kan worden ?

Gesloten