LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten voor een gemiste afspraak

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Erik E. van Vliet

Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Erik E. van Vliet »

Laatst miste ik een tandartsafspraak. De volgende keer bracht hij mij hiervoor 84 euro in rekening! Hij zei dat ik nog blij mocht zijn dat hij mijn behandelkosten niet had verdubbeld.

Het was ook niet zo dat hij in dezelfde tijd een ander behandeld zou hebben: ik kon de volgende dag al terecht.

Ik vind de 12 euro per tien minuten die hij hanteert buitenproportioneel. Hebben meer mensen dergelijke ervaringen?

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

Is niet meer dan normaal hoor.
Voor jou had hij dus wel een ander kunnen behandelen.
Hij had die tijd nu echter voor jou vrij gehouden en jij bent zo bot om gewoon niet op te komen dagen...
Wat verwacht je dan?
Dat hij dat uit eigen zak gaat betalen?

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door pluisje »

tja ik vind dat hij in zijn recht staat anders moet je toch echt af bellen stel dat iedereen zo doet en maar niet komt op dagen.
ook denk ik dat je nu niet meer zo snel vergeet dat je naar de tandarts moet....


pluisje

Gastvrij
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jan 2005 16:21

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Je zou bij een rechtswinkel kunnen vragen of hier in de wet iets over omschreven staat.
Ben bang dat je tandarts gewoon in z'n recht staat, is hierdoor toch inkomsten misgelopen.

S.

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

Beste gastvrij,

Moet je echt naar de rechtswinkel ??? Iedereen kan toch zien dat de tandarts voleidg in zijn recht staat !

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

weet ik, weet ik.
Gaf het advies voor z'n gemoedsrust.
Zwart op wit binnen de kaders van de wet doet stellig overtuigen. 8)

S.

P@trici@
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2005 09:54

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door P@trici@ »

Hij mag zelfs tot 100% van de geplande behandeling in rekening brengen! :wink:

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

Vind het alleen lullig dat een tandarts wel binnen een uur mag afzeggen als ie ziek wordt,maar dat een klant wel gewoon volle pot moet betalen. Ik heb dat ook een keer gehad. Helemaal vrij gevraagd en bleek dat meneer ziek was geworden,mag ik dan ook mijn vrije dag terug krijgen.
Maar nee hoor dat gebeurt niet.

P@trici@
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2005 09:54

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door P@trici@ »

Maar krijg jij wel een rekening dan als jij een uur van te voren afbelt dat je ziek bent?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Tenzij je vanwege een noodgeval niet terecht kon en vanwege omstandighden niet in staat was af te zeggen vind ik dit zeer terecht.

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

ik kreeg 50 euro omdat ik de afspraak van een uur was vergeten.
ik was hem ook echt stomweg vergeten en vindt het dan ook terecht dat ik die 50 euro moet betalen.
ik zal me rot schamen als ik volgende week mijn nieuwe afspraak na ga komen.
ik voel me er opgelaten bij.

sabien

S.N. Ijtand

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door S.N. Ijtand »

De volgende keer bracht hij mij hiervoor 84 euro in rekening! Hij zei dat ik nog blij mocht zijn dat hij mijn behandelkosten niet had verdubbeld.
Hoogst merkwaardig.
Iedereen, zelfs de tandarts, denkt dat dit zomaar mag.
Maar waar staat dat. E. van Vliet had alleen een afspraak met de tandarts. En de tandarts wordt betaald voor de werkzaamheden/handelingen die hij verricht.
Of hebben jullie allemaal een overeenkomst met de tandarts afgesloten waarin vermeld staat hoe de annulering voor een afspraak geregeld is.
Daar naast weet de tandarts dat hij niet stevig in zijn schoenen staat, want hij dreigt alleen maar met 84 euro en dubbele behandel kosten.
Wat ik ook hier weer mis, nee laat ik het anders formuleren, op een verkeerd tijdstip en op de verkeerde plaats zie, is het ontbreken van assertiviteit.
Thuis achter de computer weten we het allemaal zo goed, maar als de situatie zich voor doet slaat men dicht en laat men zich in de hoek zetten als een klein kind.
Ik zou haast willen schreeuwen KOM VOOR JE ZELF OP.
GEEF DIE TANDARTS GELIJK ANTWOORD EN VRAAG WAAR HIJ DIE WIJSHEID VANDAAN HAALT.

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

Maar krijg jij wel een rekening dan als jij een uur van te voren afbelt dat je ziek bent?
Als ik een uur van tevoren afbel krijg ik wel een rekening,terwijl als ze mij een half uur vantevoren afbellen,dan gebeurt er niets.
Vind ik wel lullig.

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo kost het u geld dan??? Toch niet belangrijk dat de tandarts u afzegt en dat t u geld zou kosten.
Zal ff lekker worden dat iedereen maar z'n afspraken maakt en ze doodleuk maar afzegt en een week later weer wil komen, scheelt de tandarts mooi inkomen, zijn agenda is zijn inkomen. Dus als u niet komt mist hij inkomen, jammer voor u maar hij brengt t in rekening. Dit geintje moet je bij een notaris ook niet uithalen hoor, dikke rekening stuurt die ook. En ook velen andere bedrijfstakken doen dit, denk aan een bruiloft , dat kost ook handen vol geld natuurlijk als je t afzegd. Voor u in de plaats hadden ze een ander kunnen boeken, die wel betaald. En binnen een uur vind je geen andere patient/klant.

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

gezondheidszorg is wel wat anders dan bovenstaande gevallen!!
Waarom klaagt iedereen toch dat hij zoveel premie moet betalen voor zijn tandartsverzekering!!! moet je niet wij de verzekeraar zijn, maar bij de zorgverleners. Hoe vaak kan een tandarts wel niet op vakantie!
En een gemiste afspraak zal zijn kop niet kosten

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

nee, hij zit alleen een half uurtje duimen te draaien :roll:

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

of langer!

als ik bij een client kom, in de thuiszorg, en die client heeft niet op tijd afgebeld dus ik sta voor een gesloten deur of familie heeft al geholpen, dan wordt die tijd toch in rekening gebracht bij die client.
is het even kousen aan trekken dan maken die paar minuutjes niet veel uit, maar gaat het om een opstart met douchebeurt van 45 minuten, of om begeleiding smiddags, dan zou ik mijn tijd moeten opvullen met vakantieuren?
of de baas zou moeten betalen omdat de client niet afbeld???

afspraak is afspraak
betalen is terecht.

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Yukkie »

In de praktijkrichtlijnen van de praktijk , of op het afsprakenkaartje staat meestal zoiets vermeld. Afspraken afzeggen binnen een bepaald tijdsbestek of de kosten worden aan u doorberekend.
De tandarts mag in zo'n geval de gemiste behandeling of de gemiste tijd in rekening brengen. Kosten van de gemiste tijd liggen al gauw bij de 50 Euro per 10 minuten. Een behandeling in rekening brengen kan nog ietsie duurder uitvallen..........Als u het daar niet mee eens bent zul je heel eenvoudig een andere tandarts moeten gaan zoeken.
Dus niet zeuren , gewoon betalen

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werk maar ik moet afspraken in mijn vrije tijd moet doen.
Vaak betekent het dus vrij nemen.


Als ik een afspraak maak en ik neem daar gedeeltelijk vrij voor. Dan kost het mij ook geld. Ook als je een ondernemer bent en je hebt een afspraak met de tandarts en die belt een half uur van tevoren op dat hij ziek is of iets anders heeft,dan kost het die ondernemer toch ook geld.

Gast

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is dus zo achterlijk bedacht, ongelooflijk, dat jij vrij moet vragen voor de tandarts is toch niet zijn probleem???!!!!
Dat jij dat moet doen is JOUW probleem, belachelijk dat je dat op hem wilt afschuiven omdat jij vrij moet nemen.
Hoezo trouwens?, nergens een gaatje in je dag dat je even naar de tandarts kunt, vroeg in de morgen, laatste in de middag, lunchpauze toch al op een vrije dag...

Gesloten