Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
9 Januari heb ik mij aangemeld voor energie bij NextEnergie. Alles ging soepel en snel. Ik was zo aangemeld. Maar toen kwam de ellende. Ik moet zelf mijn oude contract opzeggen, dat was 1 . En of ik maar even een voorschot wilde betalen van 750 Euro. Men twijfelde of ik de rekening wel kon betalen. Als je 82 jaar bent en nog nooit van je leven schulden hebt gehad dat kan je voorstellen hoe kwaad ik was. Ik ken een aantal mensen die zo over gegaan zijn zonder zelf op te zeggen en ook geen voorschot betaalde. Dit reuk naar leeftijd discriminatie. Ik ben heel benieuwd of er nog andere mensen zijn van oudere leeftijd die dit ook hebben ondervonden. U zult begrijpen dat ik ook gelijk weer heb geannuleerd. Met zo,n bedrijf wil je toch geen zaken doen. Schandalig. De directie van NextEnergie moet zich schamen. Er zijn andere leveranciers die dit beter en netter doen. Dus mensen weg bij NextEnergie
Josvv
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jan 2023 07:22
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
ik heb 3 adressen bij nextenergy, op 1 adres verbruik ik 22m3 gas per maand en moet hiervoor 199 euro voorschot voor betalen, dat is ruim 9 euro per m3. Op het andere adres verbruik ik gemiddeld 3 m3 gas per maand, en moet hiervoor 128,85 euro per maand voor betalen, dat is ongeveer 42,95 euro per m3..
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Dit is natuurlijk een totaal nietszeggende vergelijking. Welke punt wil je maken?smeetsnext schreef: ↑23 jan 2023 07:29ik heb 3 adressen bij nextenergy, op 1 adres verbruik ik 22m3 gas per maand en moet hiervoor 199 euro voorschot voor betalen, dat is ruim 9 euro per m3. Op het andere adres verbruik ik gemiddeld 3 m3 gas per maand, en moet hiervoor 128,85 euro per maand voor betalen, dat is ongeveer 42,95 euro per m3..
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
En uw derde adres, wat moet u daar betalen ?smeetsnext schreef: ↑23 jan 2023 07:29ik heb 3 adressen bij nextenergy, op 1 adres verbruik ik 22m3 gas per maand en moet hiervoor 199 euro voorschot voor betalen, dat is ruim 9 euro per m3. Op het andere adres verbruik ik gemiddeld 3 m3 gas per maand, en moet hiervoor 128,85 euro per maand voor betalen, dat is ongeveer 42,95 euro per m3..
Geef dan wel de kale m3 prijs, dus zonder de bijkomende kosten.
-
- Berichten: 12351
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Niet elk bedrijf zegt oude contracten op. Dat sommige dat doen is een mooie service, maar geen verplicht iets.Knitto schreef: ↑14 jan 2023 16:339 Januari heb ik mij aangemeld voor energie bij NextEnergie. Alles ging soepel en snel. Ik was zo aangemeld. Maar toen kwam de ellende. Ik moet zelf mijn oude contract opzeggen, dat was 1 . En of ik maar even een voorschot wilde betalen van 750 Euro. Men twijfelde of ik de rekening wel kon betalen. Als je 82 jaar bent en nog nooit van je leven schulden hebt gehad dat kan je voorstellen hoe kwaad ik was. Ik ken een aantal mensen die zo over gegaan zijn zonder zelf op te zeggen en ook geen voorschot betaalde. Dit reuk naar leeftijd discriminatie. Ik ben heel benieuwd of er nog andere mensen zijn van oudere leeftijd die dit ook hebben ondervonden. U zult begrijpen dat ik ook gelijk weer heb geannuleerd. Met zo,n bedrijf wil je toch geen zaken doen. Schandalig. De directie van NextEnergie moet zich schamen. Er zijn andere leveranciers die dit beter en netter doen. Dus mensen weg bij NextEnergie
Het voorschot van €750,-, was dat een extra voorschot bovenop het normale voorschot, of was dat een regulier voorschot? Iedereen betaald elke maand een voorschot.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Ik zou ver weg blijven bij dit bedrijf. Ben zelf na een maand weer overgestapt. Ik las iets teveel klachten van klanten die na eindafrekening (als die al kwam) hun geld nog niet terug hebben (google even op reviews Nextenergy en kijk op hun Facebook pagina). Ook is de 2x190 euro bij velen niet uitbetaald. Ik heb zelf de machtiging van mijn bankrekening ingetrokken en vervolgens krijg ik nu een aanmaning terwijl ik geen klant meer ben. Ze hebben ook ineens de waarborgsom in het leven geroepen na een nogal vage kredietcheck via een "extern bedrijf". Ik las in een reactie hier dat iemand hier ook mee te maken kreeg. Heeft niet met leeftijd te maken zoals de meneer denkt maar er wordt bijv. gescreend op postcode. Of op iets anders vaags. Veel potentiele klanten die hun gegevens daar hebben opgevraagd kwamen erachter dat er helemaal geen negatief advies is uitgegaan. Next Energy is denk ik zelf armlastig en daarom proberen ze via deze weg geld binnen te halen om energie in te kopen.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Nou Gijs, vertel me eens, wat is er nu verbeterd aan die app? Wat een drama. De ene keer heet het "storing", daarna "update". Heb je dat zelf in elkaar geknutseld? All in prijzen is blijkbaar ook te moeilijk, of het wordt dan duidelijk dat jullie helemaal niet zo goedkoop zijn. En heb je al netjes al die klanten waar jij nog geld van hebt (2x190 euro, teveel betaalde termijnbedragen en niet te vergeten die achterlijke borg) terugbetaald? En die klantenservice, dat is toch een lachertje? Heb je daar pubers voor uit de schoolbanken getrokken ofzo?gijs.wubbe schreef: ↑16 dec 2022 15:02Beste allen,
Hartelijk dank voor alle reacties. Dit helpt ons enorm om onze service steeds te blijven verbeteren. Wij zijn ons erg bewust dat we als startend energiebedrijf te maken hebben gehad met een aantal groeispurten, inmiddels is onze klantenservice enorm opgeschaald waardoor we telefonisch en via de chat zeer goed bereikbaar zijn. Daarnaast hebben we onze applicatie behoorlijk verbeterd.
Desalniettemin blijven we kritisch op de beleving van onze klanten en proberen wij steeds meer een service gerichte energieleverancier te blijven, dat lukt alleen door het gesprek met onze klanten aan te gaan.
Hartelijke groeten,
Gijs Wubbe (oprichter)
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
NextEnergy. Op 16 mei 2023 de eindafrekening ontvangen en het teveel aan betaalde voorschotten ( 1026,91 euro ) zou terug op mijn rekening worden gestort. Inmiddels bijna twee maanden, een tiental telefoontjes, meerdere chatconversaties en vele email verder, maar geen cent terug. Inmiddels over naar een andere energie aanbieder, maar ik wil mijn geld terug. In overleg met de geschillencommissie energie een laatste poging gedaan, maar lijkt zinloos. Nu 52,50 euro betalen en dan neemt de geschillencommissie het over. Heeft iemand een beter idee ? ?
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Sinds een maand overgegaan naar Next Energy. Overgang is vlekkeloos verlopen. Zeer goede berichtgeving over verloop van de overgang
App ook zeer helder en simpel in gebruik.
En dus scherpe prijzen en makkelijk inzicht in stroomkosten per uur
App ook zeer helder en simpel in gebruik.
En dus scherpe prijzen en makkelijk inzicht in stroomkosten per uur