LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanpakken van Essent,,daadwerkelijke stappen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
batavusfool
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2005 09:43

aanpakken van Essent,,daadwerkelijke stappen

Ongelezen bericht door batavusfool »

Hallo

ik zou graag willen weten waar ik een klacht kan indienen over handelswijze Essent en niet bij Essent zelf
Het is gewoon BELACHELIJk wat ze doen.

Ik ben net verhuisd en krijg een voorschotbedrag voor ogen geschoteld wat ik zou moeten betalen. GEbaseerd op een verbruik van vorige bewoner van 1157 kwh en 1510 m3 per jaar...

Ga ik bij de buren informeren naar hun voorschot bedrag en verbruik,,(zij wonen hoekwoning)

Zij hebben verbruik van 1060 kwh en 1370 m3 per jaar...

TOCH betalen ze 3/4 minder dan dat ik zou moeten gaan betalen!!!
Het jaar is net ingegaan,,(zij hebben net ook nieuw voorschotbedrag gekregen jaarafrekening was eind juli)

Zelfs op basis van mijn jaarverbruik van de afgelopen 6 jaar willen ze niet reageren ! En ze zeggen dat dit normaal bedrag is per maand. Aan me kont ik kan dan niet eens meer eten kopen voor mijn kids...

Als ik dubbel verbruik had (wat dus geschat is) dan de buren kon ik het me indenken,,maar waarom moet ik meer dan het dubbele betalen terwijl ik nog niet eens 1/4 meer verbruik dan de buren? (volgens schatting)

groeten Mirthe

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: aanpakken van Essent,,daadwerkelijke stappen

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik kan je niet uitleggen waarom jij nu meer moet betalen, ik kan je wel een tip geven.

Ik heb zelf ook wat meegemaakt met Essent en ze deden me het voorstel om de meterstanden door te geven en dat drie maanden later weer. Aan de hand daarvan komt er een nieuwe termijn bedrag. Wellicht dat dat lager ligt. Moet je wel drie maanden overbruggen met je huidige termijn bedrag.

Mag ik trouwens vragen wat het voorschot is dat ze voorstellen?

Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar anders hebben andere lezers misschien nog wel tips.

Suc6!

batavusfool
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2005 09:43

Re: aanpakken van Essent,,daadwerkelijke stappen

Ongelezen bericht door batavusfool »

hoi

meeer dan 200 euro..
voor een goed geisoleerde tussenwoning, met ketel van nog geen 4 jaar jong..

vorige huis was twee onder 1 kap,,
heel oud, vochtig en tochtig..
daar moest ik volgens voorschot van hen,,122 euro INCL kabel betalen.
Betaalde 165 incl kabel op eigen verzoek. Ik heb nog geen eindafrekening binnen. Met hun voorstel van nu zou ik bijna 250 euro p/mn betalen incl kabel.

aangezien ik inkomen heb van 860 euro
200 euro huur
250 euro gas en licht
20 euro water
150 euro ziekenfonds
en dan nog alle andere vaste lasten zoals kpn, verzekeringen enz enz...
dan houd ik niks over...

batavusfool
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2005 09:43

Re: aanpakken van Essent,,daadwerkelijke stappen

Ongelezen bericht door batavusfool »

foutje,mijn nieuwe huis kost 220 aan huur

m.wil
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:10

Re: aanpakken van Essent,,daadwerkelijke stappen

Ongelezen bericht door m.wil »

Ons verbruik bij Essent is geschat op 8300 Kwh en 2000 m3 gas. Wij betalen 260 euro voorschot zonder kabel.
Het bedrag van meer als 200 euro voor het geschatte verbruik bij u lijkt te hoog in vergelijking met het voorschot wat ik betaal.

Gesloten