LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
van der Zwan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2006 18:14

Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Ongelezen bericht door van der Zwan »

Ik wil jullie de volgende briefwisseling voorleggen; gewoon leuk maar anderzijds ook irritant (althans, vind ik) Wat vinden jullie?? :?

Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen zaterdag zag ik in Ikea Delft op de kinderafdeling een leuke
kindertafel staan (VIKA MANNE); het tafelblad moest ik ophalen bij de
uitgiftebalie en de pootjes kon ik uit het magazijn ophalen. Thuisgekomen bleken de tafelpoten 70 cm hoog te zijn; terwijl ze in de showroom ongeveer 40 cm waren.
De maandag daarop heb ik in IKEA Barendrecht om de kleinere pootjes
gevraagd; waren daar onbekend en de eerste medewerkster wilde niet naar IKEA Delft bellen om om opheldering te vragen; ik moest naar de klantenservice. Ook daar was er in eerste instantie weerstand om te bellen naar Delft; ik moest echt aandringen. Bij navraag bleken de tafelpoten te zijn afgezaagd.
Toen ik daar mijn verbazing over uitsprak werd er laconiek op gereageerd;ja dan kunt u toch zelf ook de poten op maat zagen?

Ik heb nu een kindertafel voor volwassenen en zie geen ander alternatief dan zelf met de decoupeerzaag vier poten op gelijke hoogte af te zagen? Of is er nog een andere optie?

In afwachting op uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Jan van der Zwan



Beste meneer van der Zwan,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij betreuren het zeer dat u een negatieve ervaring hebt opgedaan tijdens uw bezoek aan ons
woonwarenhuis. Hiervoor onze oprechte excuses.
Met behulp van onder andere trainingen en cursussen trachten wij onze
medewerkers een klantvriendelijke instelling en uitstraling mee te geven. Uit uw e-mail blijkt dat wij hier niet altijd in slagen en we zullen hier in de toekomst zeker alert op blijven.

Het klopt dat onze decoratie afdeling soms zelf een bepaalde inbreng heeft in de geshowde artikelen.
Het tafel blad VIKA MANE is niet specifiek een kindertafel en bij die tafel
horen de Vika Currypoten. Waarschijnlijk heeft de dekoratie afdeling gedacht dat het op een lager nivo ook leuk zou kunnen zijn voor kinderen.

Met vriendelijk groet
IKEA Nederland B.V klanteninformatie
M. Smit


Beste mevrouw Smit,

Uw antwoord vind ik nogal teleurstellend; het komt in elk geval niet in
aanmerking voor de warme douche van RADAR.
Wij vonden dat lage niveau ook erg leuk voor onze kinderen, alleen zijn wij niet zo handig met de zaag.... Het is toch vreemd dat de (volgens u niet specifieke kinder-)tafel in de showroom in kinderland staat en deze in die hoedanigheid niet gekocht kan worden (en dat het er niet duidelijk bij vermeld staat!). Ook de medewerkster die ons hielp bij het bestellen van het blad heeft ons hier niet op gewezen.

Met vriendeljke groet,

Jan van der Zwan


Geachte mevrouw Smit,

Wij kunnen ons uw teleurstelling inbeelden. Toch kunnen wij u niet meer
vermelden dan hetgeen onze collega reeds aan u heeft medegedeeld. Mocht u toch besluiten de poten niet te verzagen, dan kan u deze onder vertoon van de kassabon retour brengen aan de balie van de klantenservice en ontvangt u uw geld retour.

Tot slot bieden wij u nogmaals onze oprechte excuses aan voor het geleden
ongemak.

Met vriendelijke groet,

Service/MJ
Inter IKEA Systems BV


Geachte heer,mevrouw,

Een teleurstellende afloop vind ik, maar ik laat het hier maar bij. Mijn naam is trouwens van der Zwan; mevrouw Smit is een collega van u.

Met vriendelijke groet,

Jan van der Zwan

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Ongelezen bericht door mr T. »

Uw antwoord vind ik nogal teleurstellend; het komt in elk geval niet in
aanmerking voor de warme douche van RADAR.
Wij vonden dat lage niveau ook erg leuk voor onze kinderen, alleen zijn wij niet zo handig met de zaag.... Het is toch vreemd dat de (volgens u niet specifieke kinder-)tafel in de showroom in kinderland staat en deze in die hoedanigheid niet gekocht kan worden (en dat het er niet duidelijk bij vermeld staat!).
Eerlijk gezegd: gewoon niet zo zeuren. Het antwoord van Ikea lijkt me volstrekt duidelijk en was wat attenter geweest bij het uit het magazijn halen van de tafelpoten. Het lijkt me dat vanaf dat moment toch wel duidelijk had moeten zijn dat de tafelpoten langer dan 40 cm waren. Heb het trouwens nog even nagekeken op de website van Ikea en het tafelblad Vika Manne is inderdaad geen specifieke kindertafel. Het lijkt me in de gegeven omstandigheden dus maar vreemd dat uw vergissing maar in het nadeel van Ikea zou moeten worden uitgelegd.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja, ook ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met IKEA (ook met de service-afdeling) en ik vind dat ze gelijk hebben. Dat jezelf nu niet zo handig bent met een zaag is begrijpelijk (heb zelf ook 2 linkerhanden :oops: ), maar er is toch altijd wel iemand in de omgeving die wel handig is en die poten af kan zagen?

van der Zwan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2006 18:14

Re: Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Ongelezen bericht door van der Zwan »

Jajaja 't is duidelijk; zal niet meer zeuren. Vond het ook wel eens leuk om eens assertief te zijn :wink: (en het is wel een domper als je net lekker die poten eronder hebt gezet en je draait 'm om (en inderdaad kán dat wat over mijn IQ zeggen dat ik niet zag dat die poten 70 ipv 40 cm waren). Dat 'effe' poten op maat zagen gaat bij metalen poten niet op aldus mijn klusvrienden van de nieuwsgroep.....

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Ongelezen bericht door HvdB »

Die klusmaten van je lijken me niet erg handig hoor.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Ongelezen bericht door edmoor »

IKEA had ook kunnen aanbieden de afdeling die de poten korter had gemaakt dat ook voor de klant te laten doen.

Of de korte poten van het demonstratiemodel mee te geven en de betreffende afdeling er op te wijzen dat het niet de bedoeling is om een eigen inzicht aan het assortiment te geven.

DAT was service geweest.


Al wil ik niks ten nadele van IKEA zeggen.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Ikea klachtafhandeling; niet zo netjes...

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hoi,

Dit soort poten wordt ook bij de GAMMA verkocht, ook in een kortere lengte.
Ik zou zelf niet gaan zagen in deze metalen poten.
Breng ze terug en ga even langs bij de GAMMA.

Succes, Lieske

Gesloten