LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Mini enquête over wie naar uw mening de beste computers levert:
http://www.forbes.com/technology/2005/0 ... ujour.html

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Niemand....

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Een computer moet aan de eisen van zijn gebruiker voldoen...
aangezien iedere gebruiker andere eisen heeft, is er geen "beste computer".


Maar wat betreft stabieliteit, veiligheid en gemak...
tja, dan kom je toch bij Apple uit.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat betreft stabieliteit, veiligheid en gemak...
tja, dan kom je toch bij Apple uit.
Ik ga er niet eens meer tegenin. Je heb helemaal gelijk

tssssss

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Hihi...

En de enquete is het ook met me eens...
Van alle 13 deelnemende merken heeft Apple 55%
van de stemmen...

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

ik maak altijd nog ZELF de beste computers, nooit geen gezeik of iets dergelijks

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

En de enquete is het ook met me eens...
Van alle 13 deelnemende merken heeft Apple 55%
van de stemmen...
Dat is ook logisch, toch?
Als je de Windows OS verdeelt over 12 andere merken en slechts 1 met OS X, dan zit je al snel hoger dan de rest. Hopelijk komt daar wel snel verandering in door het vrijgeven van OS X ;)

hoffie2

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door hoffie2 »

En de enquete is het ook met me eens...
Van alle 13 deelnemende merken heeft Apple 55%
van de stemmen...

Moet je er wel even bij vermelden dat een Apple voor de meeste mensen niet te betalen is........

Als je een enquette gaat houden wat de beste auto is, zullen er ook veel zijn die Mercedes en Ferrari noemen, maar ja ze kunnen het dan nog steeds niet betalen

mr T.

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door mr T. »

Apple is inderdaad de beste. Een Apple niet te betalen? Wat een onzin. Zeker na de introductie van de Mini Mac. Bovendien: rekening ook eens de kosten van storingen, het verlies van data en de extra kosten voor beveiliging.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

mr T. schreef:rekening ook eens de kosten van storingen, het verlies van data en de extra kosten voor beveiliging.
Storingen heb je ook in een Apple, onderdelen gaan nu eenmaal kapot, ook als je een apple neemt, gaat het over het OS, dan moet ik je ook teleurstellen, XP is nagenoeg net zo stabiel als OS X, dus daar hoef je het ook niet voor te laten. verlies van data snap ik niet helemaal, tenzij je HD komt te overlijden verlies je nooit veel data, niets dat de kosten zou moeten opdrijven, dus die snap ik niet. Extra kosten voor de beveiliging? Patches worden gratis geleverd, ook aan de illegaal verkregen versies, talk about service ;) de nodige freeware in de vorm van firewalls en anti-virusprogramma's kosten dus ook niets, waar komen al die kosten vandaan?

Vroeger was de Apple wat prijziger vanwege de beperkte types:
je kon de imac nemen of kiezen uit 40 verschillende types van PC's met bijbehorende specificaties. Tegenwoordig is de Mac qua prijs gelijkwaardig aan die van de PC.

Besturingssysteem is nagenoeg gelijkwaardig, XP of OSX, beiden zijn stabiel.

software: voor de mac is nog niet zoveel programmatuur als voor de PC, helaas... zeker voor de gamers is het afzien.

tweaken: er valt iets minder te tweaken aan een mac, maar ja, de tweakers zijn een kleine groep, dus niet echt een must voor Apple om zich op die markt te storten. Er valt overigens zat te tweaken aan een Apple, maar bij lange na niet zoveel als bij de PC.

Wat kan je concluderen? Dat het een kwestie is van smaak en over smaak valt niet te twisten. Ik ben iemand die met grote regelmaat de PC uit elkaar haalt, wat nieuws erin wilt doen, eventueel wat dingetjes zelf veranderen, videokaartje uitbreiden of een nieuwe HD erbij....

Wat is wel opvallend?:
OSX is er niet voor de PC. Ik kan niet even overstappen naar een OSX als ik dat wil. De Mac heeft wel een windowsprogramma tot zijn beschikking, dus als je persé een bepaald programma wilt draaien dat alleen voor Windows geschikt is, dan kan dat. Wat dus tamelijk jammer is, want als PC gebruiker die nogal van rommelen houdt, zou ik ook wel eens de OSX op mijn PC willen zien draaien, wat benchmarks erop los laten en kijken of ik nou verhoogde prestaties kan vinden met dezelfde hardware als wanneer ik XP draai.

wat beter is?
geen idee, wat iemand beter vind hoeft niet beter te zijn, het is een eigen belevingswereld die de basis vormt voor die conclusie en verschilt dus per persoon. Vind je Apple goed? Prima toch? PC de beste? Fijn voor je, zolang je tevreden bent, en als je dat niet bent... dan doe je wat fout, want dan moet je overstappen naar de ander toe, of Linux, of open OS, of....

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Apple is inderdaad de beste. Een Apple niet te betalen? Wat een onzin. Zeker na de introductie van de Mini Mac.
Ga je mij vertellen dat een gemiddelde Apple minder dan 1000 euro kost???????????????

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ga je mij vertellen dat een gemiddelde Apple minder dan 1000 euro kost???????????????
Nee, dat gaat hij niet, hij vertelt dat er een mini mac is. 499 euro (in dollars trouwens ook 499. als ik even snel omreken is dat dus 100 euro goedkoper als je de huidige dollarkoers aanhoud. in Nederland zou de mini mac dus eigelijk 399 euro mogen kosten, maar omdat men graag geld verdient kost hij dus 100 euro meer.)

Als je gaat kijken naar de mini mac a 499 euro dan zie je meteen 2 dingen:
  1. het is erg klein, heel erg klein, 1 dvdlezer-cdbrander, 1 hd van 40 of 80 gb en een videokaartje van 32 mb.
  2. je moet zelf even voor een toetsenbord, monitor en muis zorgen. Dat komt dus ook weer boven op de prijs van de al te dure mini-mac.
Als ik dan naar de volgende optie kijk:
de E-mac: prijs vanaf 799 euro.
40 GB hd, 32 mb videokaart, dvd-brander... maar wel de monitor (kan ook niet anders, daar zit namelijk de PC in.)

Wil je echter 512 mb werkgeheugen, 80 gb HD en de speciale Apple service krijgen waarmee je 3 jaar lang verzekerd bent van service (kost je zowiezo 213,01 euro ) kom je al snel uit op het magische bedrag van 1142 euro.

dan nog maar te zwijgen over de superdrive.

Wat mij nu opvalt, en ik kan me vergissen hoor:
de service van Apple is zo enorm goed. De qualiteit is zo enorm goed. (tot zover klopt het toch wat ik zeg?) waarom moet ik dan 213 euro betalen voor service?
Apple schreef:Het AppleCare Protection Plan is een veelomvattend pakket dat bestaat uit service, ondersteuning, diagnoseprogrammatuur en internetondersteuning.
Service? Dat hoort toch bij de aankoop? De apple is toch zo goed dat die praktisch geen gebreken vertoont? Makkelijk te bedienen is? Internetondersteuning? Om mijn vraag of klacht via internet te laten behandelen moet je extra betalen? Diagnoseprogrammatje? lekkere service, als je daar 213 euro voor moet betalen....

Tot voor kort hoorde ik alleen verhalen over de goede service van Apple, tja.... als je je klanten ten eerste al een te dure computer aansmeert: dollar -> euro als 1->1 verkopen, dan 213 euro extra vraagt voor service en progje.... dan kan ik me voorstellen dat de service beter moet zijn dan van bijvoorbeeld Microsoft, die niets met de PC zelf te maken heeft maar alleen het OS levert....

Ik vind dat ronduit schandalig eigelijk: 213 euro... 470 guldens voor service? :shock:

[edit]
ik zei dat de mini-mac met een dvd-brander was uitgerust, dat is niet waar, standaard zit er een combodrive in die dvd's leest en cd's brand. meerprijs voor de dvd-brander is 100 euro. dat is dus van 499 naar 599 euro voor een minimac.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Even voor de duidelijkheid, het AppleCare pakket is een optie... het dekt voornamelijk meer types schade, waaronder ook schade door onder andere lomp gedrag, zoals laten vallen... en ze komen hem thuis ophalen en brengen hem weer terug, 3 jaar lang... maar het is een keuze. Ik heb zelf 3 Mac's, en ik heb ze geen van allen extra verzekerd. Ze doen het ook allemaal probleemloos.

En de prijzen van Apple zijn laag. Onderzoek heeft onlangs nog uitgewezen dat Apple's 30% goedkoper zijn dan PC's, omdat je minder updates qua soft- en hardware nodig hebt, geen antivirusprogramma's e.d. nodig hebt, omdat ze veel langer meegaan en in die tijd meer werk verzetten dan een PC, en na jaren van gebruik nog flink geld opleveren.

En de europrijs met de dollarprijs vergelijken is niet terecht. Europa heeft een veel hogere belasting en invoerkosten dan de VS, waardoor de computers in de EU duurder zijn dan in de VS, dit heeft niets met beleid te maken.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

en ik kan een apple makkelijk upgraden?????

erby

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door erby »

ik lust geen apples.......................maar een lekkere dell is nooit mis :wink: :wink: :wink:

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

en ik kan een apple makkelijk upgraden?
Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb zelf mijn Mac een extra harde schijf, snellere DVD brander en extra Ram gegeven, en gewoon normaal spul van de lokale PC boer. De alles-in-1 apparaten zijn weer wat lastiger, maar ook daar kun je de harde schijf, het Ram e.d. gewoon vervangen / upgraden.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

snellere processor is dus ook geen probleem???????

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Kan wel ja, maar of je het wilt is een tweede... Losse processoren zijn moeilijk te krijgen en vaak erg duur. Dus als je perse een CPU upgrade wilt doen, kost het flink geld...

En vaak is het niet nodig. Macs blijven snel. In tegenstelling tot PC's kun je ze helemaal vol gooien met software en data, ze blijven even snel, dus waar een PC trager wordt en een CPU upgrade een oplossing lijkt, gaat een Mac gewoon door. Tevens heeft een Mac geen last van fragmentatie of een vollopend register...

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Goede computers bestaan niet, het systeem is nog steeds te crashgevoelig,

Zolang dit nog niet anders wordt, blijft het een omslachtig systeem.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Windows is crashgevoelig ja...

gelukkig zijn er nog meer systemen dan alleen Windows...

Gesloten