LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met dell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
joostb
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2009 17:32

Problemen met dell

Ongelezen bericht door joostb »

Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met Dell. En ik ben het nu echt spuugzat met hun. Hopelijk kan ik hier nog wat hulp vinden in mijn strijd tegen Dell.
Het zit namelijk zo:
Ik had een Dell inspiron laptop waar van alles aan mankeerde, hij is in totaal een keer of 8 gerepareerd. Echter de laatste reparatie viel zogenaamd buiten de garantie van een jaar. En ik ben toen akkoord gegaan met het bedrag van €79,06
Ik heb er toen een half jaar niks meer over gehoord totdat ik een herinnering kreeg in Februari dit jaar. Maar het geval is dat ik mij voor de gek gehouden voel door Dell omdat ik volgens de Europese regels recht heb op een deugdelijk product dat langer mee moet gaan dan een jaar bij normaal gebruik. Dus ik heb hun dit toen laten weten per mail. Tijdens het corresponderen ontving ik ook nog eens aanmaningen, wat ik al helemaal onbeschoft vind. Toen Dell volgens hun zelf in het gelijk stonden ontving ik ook geen antwoord meer op mijn mailtjes. Nu in april ontvang ik opeens per MAIL, een ingebrekestelling uit het niets. En naar mijn mening is het nog steeds niet goed opgelost door Dell, en ben ik ook niet van plan te betalen. Nog beter gezegd ik ben pas 17 en beschik dus niet over al te veel geld en ik kan dit ook niet in 3 dagen betalen zoals Dell zou willen.
Mijn vraag is nu hoe kan ik hier fatsoenlijk uitkomen met Dell en welke rechten heb ik ? en mag Dell ingebrekestellingen per mail sturen ? stel dat ik nu een ander email adres had, dan zou ik het nooit ontvangen hebben

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Problemen met dell

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even een paar vraagjes:

Heb je van elke reparatie de papieren nog?
Dus , wat er vervangen / gerepareerd is?

Want dan is het meer dan 3x en kan je dus vragen om een vervangend apparaat.

Kijk even in andere topics over garantie en defecten - want anderen kunnen het beter uitleggen dan ik :)

Zelf heb ik eigenlijk geen issues met Dell - maar dat komt omdat ik bedrijfsmatig dingen afhandel. Werken bij een groot bedrijf heeft zo zijn voordelen.

joostb
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2009 17:32

Re: Problemen met dell

Ongelezen bericht door joostb »

Ja op de Dell site kan ik een hele waslijst tevoorschijn halen met alle defecten. Ik heb ze vanmorgen weer even gebeld of ze de ingebrekestelling per post kunnen sturen. Het probleem is echter dat ik het toen der tijd heb ondertekend dat het tegen kosten gerepareerd zou worden. Alleen had dat eigenlijk gratis moeten gebeuren vind ik. Ik betaal het denk ik maar dan ben ik van dat gezeik af. En Dell komt er hier niet meer in. Ik ben nu een tevreden gebruiker van Apple. De service vind ik daar tig keer beter

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met dell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zonder dat je aangeeft wanneer je het gekocht hebt en wanneer het ter reparatie is aangebonden kan ik je niet helpen. Misschien kun je er onder uitkomen.

Wat je eens zou kunnen onderzoeken is of je deze overeenkomst wel had mogen sluiten. Als dat het geval is dan is jouw lijn "ik ben minderjarig, Dell kan daarom geen rechten ontlenen aan deze overeenkomst en het betreft een non-conform product.". Je kan ook nog proberen dat je onder druk gezet voelde, maar ik weet niet of de rechter daar mee in zal gaan.

Als je zeker weet dat je het niet hoeft te betalen, dan laat je het gewoon voorkomen. Bij de kantonrechter geef je dan aan waarom jij vind dat je het bedrag niet hoeft te betalen en dat is het dan.
Mijn vraag is nu hoe kan ik hier fatsoenlijk uitkomen met Dell en welke rechten heb ik ? en mag Dell ingebrekestellingen per mail sturen ? stel dat ik nu een ander email adres had, dan zou ik het nooit ontvangen hebben
Ja dat mag per mail, maar zij moeten kunnen bewijzen dat jij hem ontvangen hebt. Als ze je telefoon gesprek hebben opgenomen kunnen ze dat dus nu.

joostb
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2009 17:32

Re: Problemen met dell

Ongelezen bericht door joostb »

Sorry dat was ik vergeten in alle opwinding :P
Hij is van 4-5-2006, ik kan alleen niet zien wanneer hij weg was voor reparatie dit is volgens mij ergens in augustus 2008.

We zullen zien wat het wordt, ik ga nu eens per post proberen mijn geld terug te krijgen. Per email kom ik niet ver.

ColinC
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jun 2008 13:58

Re: Problemen met dell

Ongelezen bericht door ColinC »

oei... Dit bericht geeft me geen goeie hoop..
Ik heb net een Dell Studio 1555 Laptop binnen en er mankeert van alles aan.
Van dode pixel tot systeemproblemen.
Ik probeer continu telefonisch contact te krijgen maar er is geen nummer voor de Studio serie.. Dus ik bel elke keer via Dell Inspirion die me dan netjes door verbinden..
En daar sta ik dan.. 40 MINUTEN LANG te wachten tot er iemand aan de lijn komt en nog steeds.. Heb ik niemand aan de lijn gehad..
Vreemd dat ze bij Insprion meteen opnemen en dat ik hier gewoon dik een uur sta te wachten dadelijk...

marnancy
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2009 16:43

Re: Problemen met dell

Ongelezen bericht door marnancy »

ik heb er een naam voor DELLENDE
duidelijker kan het niet.
ze interesseren zich totaal niet in de klant en willen alleen maar leveren op hun eigen voorwaarden, die ze vervolgens rekken en rekken tot de frustraties de pan uit rijzen.

Gesloten