LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
McCane

Medion

Ongelezen bericht door McCane »

Volgende heb ik geschreven in een brief naar Aldi.
Dit schiet echt nie op!


Een korte introductie…
In november heb ik een Medion pc 8383XL gekocht bij Aldi (oud-beijerland). 1,5 maand was ik daar beperkt tevreden over (lawaai van de ventilator was/is erg vervelend). Na 1,5 maand kreeg ik problemen met de ventilator en het geïnstalleerde besturingsssysteem.
Waarschijnlijk door onvoldoende koeling, sloeg de pc vaak af wanneer ik gewoon aan het werk was (geen uitzonderlijk hoog CPU-gebruik). Erg irritant, zeker als de pc ook niet meer aangaat. Minstens 2 uur moest ik wachten totdat de processor afgekoeld was en ik weer door kon gaan met mijn werkzaamheden.
In december heb ik gebeld naar Medion servicedienst. Na enkele telefoontjes was besloten een monteur langs te sturen om de harde schijf te vervangen.(deze gaf namelijk disbootfailures e.d. en kon niet meer opgestart worden nadat de pc was uitgevallen.)
De monteur heeft 26 januari de harde schijf vervangen, maar dit mocht niet helpen. In februari kwamen dezelfde problemen terug

4 april heb ik opnieuw gebeld naar Medion nadat ik had vernomen dat dergelijke problemen bij deze computer erg veel voorkomen, getuige van de vele fora op internet en het programma Radar op de tros.
Medion boodt aan of eenzelfde type ventilator laten plaatsen, gratis OF een nieuwe type ventilator die rustiger zou zijn voor 25 euro, omdat het een zogenaamde cosmetische ingreep zou zijn voor dit ‘luxe’ probleem. Ondanks protest van mij kant dat dit probleem onder de garantie zou vallen omdat de pc gewoonweg niet goed werkt, hield Medion voet bij stuk.
Vervolgens heb ik Aldi Roosendaal, afdeling inkoop, gebeld, die mij vertelde dat Medion geen kosten mag rekenen voor het plaatsen van een nieuwe ventilator. En als zij dit wel zouden doen, ik een brief zou moeten schrijven naar Aldi roosendaal.

Opnieuw heb ik Medion service gebeld en de uitspraken van Aldi roosendaal voorgelegd aan de medion service dienst (2 keer doorgeschakeld naar een bepaalde afdeling met meer bevoegdheden). Zij wilden echter niks anders aanbieden en bleven bij de kosten die betaald zouden moeten worden voor een nieuwe ventilator.

enil
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:05

Re: Medion

Ongelezen bericht door enil »

Aldi heeft mij aangeboden om evt rekening op te sturen, en deze direct aan mij over te maken, was ik toch niet helemaal gelukkig mee. Dus na divers heen en weer gebel met aldi kantoor ga ik toch liever mijn computer terug brengen en mijn geld terug vragen heb hiervoor een afspraak gemaakt om hem deze week bij mijn aldi terug te brengen .
DUS ALDI WIL WEL EEN GOEDE OPLOSSING , VAN MIJ KRIJGEN ZE EEN DIKKE PLUIM
GROETJES VAN EEN GELUKKIGE ALDI FAN
enil

patman1974

Re: Medion

Ongelezen bericht door patman1974 »

:D :idea: Vandaag zondag de tiende april contact gehad met Medion.
Ze gaven mij de keuze om het te laten zitten of voor €25,- een fluisterstille cooler te laten plaatsen door een monteur van hun....

Hier ben ik mee akkoord gegaan want anders had ik er zelf 1 moeten kopen en dan ben je vaak nog duurder uit dan die €25,-....

Netjes opgelost vind ik...
Warme douche zeg ik maar :P 8)

Poppedein

Re: Medion

Ongelezen bericht door Poppedein »

:D Ik kan alleen maar zeggen, dat ik GEWELDIG tevreden ben over de service van Medion.

bogond1

Re: Medion

Ongelezen bericht door bogond1 »

Heden gebeld met Medion, uiteraard kon het verholpen worden tegen de vergoeding van 25 euro.

Toen met het ALDI hoofdkantoor in Roermond, daar was ik om 14.20 u al no., vier vandaag die hierover klaagde.

Al mijn gegevens werden genoteerd en ik zou bericht krijgen, ook zij vonden dit geen goede oplossing.

Alle Medion 8383 bezitters, bel naar het hoofdkantoor in Uw regio.

Afwachten maar.

ralph!

Re: Medion

Ongelezen bericht door ralph! »

ik heb ook aldi fidiaal gebeld! en die zeiden niet dat je het terug mog brengen want je zou geen geld terug krijgen! maar ik zou de kosten voor de kooler vergoed krijgen want ik had het uit gelegt! zij het hoofd kantoor dus wij vergoeden de kosten! en ik naar aldi boxtel geweest en die wissen er niks van! maar hij zij dat het vervangen van de koeler/ repareren! als het zou geld kosten wat hij niet geloofde dan zou hij het mij vergoeden! dus ik hoop dat ze het ook echt doen!
ik vind het slecht geregeld!
want ze moeten gewoon een product leverne die aan eisen voldoen!
want ik bedoel je betaald toch ook? en is het geluktom pc terug te brengen? ik hoor het wel van jullie maar ik vind het wel tegen vallen dat het zo veel gezeik over moet komen! ik ben over het algemeen wel te sprekn vor medion! en aldi eignelijk ook altijd zeker goed!
maar vind dit toch een dikke koude douch!
dat eerst slechte comminicatie 2de belofte stop zetten dat je pc terug mocht brengen dat je geld terug zou krijgen! maar dat doen ze niet! en dat medion vrij agressief deed aan de telefoon!

MarcelvR

Re: Medion

Ongelezen bericht door MarcelvR »

Nieuwe fluisterstille koeling?! Mij werd, na 20 minuten wachten, geadviseerd om de beschermplaatjes van mijn lege pci-slots te verwijderen...... De computer koelt nu minder snel, maar als hij koelt maakt hij nog steeds behoorlijk veel geluid. Wat ook logisch is gezien deze "oplossing". :shock:

Zijn er nu mensen die een fluisterstille koeling hebben laten plaatsen zonder dat ze dat 25 euro heeft gekost?

ralph

Re: Medion

Ongelezen bericht door ralph »

nou iko ben vandaag gebeld en ze hadden ze nog niet binnen het ict bedrijf di ehet kwam doen! en ik kan de kosten terug halen bij de aldi! dus ik wee tniet! laat wel weten hoet het precies afloopt!

fritsb

Re: Medion

Ongelezen bericht door fritsb »

:evil: volgende week woensdag wordt de fluisterstille (zit 'toevallig' standaard in het nieuwe type 8386) bij ons geplaatst; dit nadat ik 'tig' mails en telefoontjes heb gepleegd, de monteur 3 keer is geweest en de pc 2 weken weg is geweest. Ventilator slaat nu minder vaak aan (waarschijnlijk hebben ze het plaatje weggehaald), maar het vliegtuig stijgt weer op zodra de fan weer begint te lopen.
Het is mij ook niet gelukt om het gratis gedaan te krijgen, maar zal het woensdag wel zien omdat ik nu ga zoeken naar de brief die Radar ergens op de site heeft gezet.
=> we knokken door !

mr.vishengel

Re: Medion

Ongelezen bericht door mr.vishengel »

ik vind het gewoon een vervelend streekom eerst zo moeilijk te doen! enoz en zo te zeuren en te zeuren en dan zeggen van ja is goed krijgt u geld terug!
en dan opeens trekken ze het in!
wat een losers zijn het ok afentoe he!
:evil:

Albert family

Re: Medion

Ongelezen bericht door Albert family »

Ik heb 19-11-2003 bij de Aldiwinkel aan de Weustenraedtstr. 18 in Hoensbroek een Medion Radeon computer gekocht. op de doos staat titanium MD 8080XL maar ook Medion Radeon 9800XL. Dus welk type is het nu? De ventilator van deze computer maakt ook enorm veel lawaai en opeens valt de pc uit omdat de hitte te hoog oploopt. Als ik een half uur wacht start hij weer op na afkoeling. Kan ik hierover met dezelfde brief een klacht indienen...?

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Medion

Ongelezen bericht door Rustig »

@Albert f.,

MD 8080XL is de processor en de Radeon 9800XL is de videokaart in je computer.

Groetje, R.

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

MD 8080 is het "soort" computer nummer, zeg maar type.
9800 Radeon is je videokaart . De processor is een pentium.

mr.vishengel

Re: Medion

Ongelezen bericht door mr.vishengel »

heyz dat gaat over eingelijk die computer er voor want die heeft een ati 9800 xxl in zitten als vido karaT! dus dat weet ik teovallig nee wij ik heb die versie en de versie met den lawaaige koeler! maar die 9800 ati versie zeg maar hoort het in iedergeval niet gewoon klacht in dienen

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg vishengel , jij kunt beter een klacht indienen over je toetsenbord!!!!

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Het zijn gewoon een stelletje oplichters bij Medion/Aldi/ICC. In december heb ik mijn computer al een keer opgestuurd vanwege de hoge temperaturen en de enorme herrie. Heeft uiteraard geen reet uitgehaald (ze konden zogenaamd niets vinden). Nu ben ik zo dom geweest om voor 25 euro een andere koeler te laten plaatsen. Bij een beetje surfen gaat hij alweer loeien (deed de vorige alleen bij intensiever gebruik) en als ik een foto een beetje zwaar bewerk, loopt de temperatuur van de processor op tot 80 graden. Zelfs bij Medion geven ze aan dat deze temperatuur te gek is. ICC geeft aan dat ze door hun koelers heen zijn en dat het zeker 10 werkdagen gaat duren voor ze weer nieuwe hebben. Dit gaat waarschijnlijk nooit meer goedkomen. Voor mij in ieder geval nooit geen Medion meer.

mr.vishengel

Re: Medion

Ongelezen bericht door mr.vishengel »

ben ik het niet mee eens! want het zijn opzich nieuwe pc! en ze hebben sinds kort nieuwe koelers dus wacht dat eerst ff af! ben eigenlijk goed te spreken over de pc!

Ronnie D
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2005 23:18

Re: Medion

Ongelezen bericht door Ronnie D »

Na aanschaf is het moederbord van de Medion 8383 XL vervangen na defect op het moederbord van alle onboard netwerk apparaten.
PC gaf echter veel herrie; dit was echter verholpen nadat de monteur een Bios Update had uitgevoerd
Wellicht heeft iemand hier iets aan.

Gast

Re: Medion

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt en morgen een nieuw keyboard aanschaffen.

kika

Re: Medion

Ongelezen bericht door kika »

Medion heeft gewoon geen goede spullen eerlijk gezegd (mijn mening). ook de routers met USB stikjes doen het voor geen meter!!! maar goed dat is een ander verhaal.. denk 2 keer na voordat je medion koopt!

Gesloten