LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een uitzending over dell klachten

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
nendels

een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door nendels »

Er zou een uitzending moeten komen over de slechte service en afwerking van klachten van dell.

Want het moet niet kunnen dat je zo'n duur produkt koopt en dat de standaard garantie op een laptop van bijv 1800 euro maar 1 jaar is en dat je dat flink bij moet betalen om daarna nog geholpen te worden.

je mag toch wel verwachten dat deze met bijv 13 maanden kapot gaan (zoals bij ons)

En dan als een stuk vuil behandeld worden.
Dat zelf de door hun gestuurde monteur zich kapot schaamt en zijn baas belt omdat dit gewoon te gek is.
En dan nog hebben ze daar .... aan .

Schandalig

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

zeurpiet

Misja
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:12

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Misja »

Zeg 'gast', Heb je ook nog wat zinnigs te melden? De klacht van nendels is gegrond en terecht dunkt mij ...

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

De klacht van nendels is gegrond en terecht dunkt mij ...
Hoezo er staat toch niet wat er aan de hand is en hoe het afgelopen is...[/quote]

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Inter »

Er zou een uitzending moeten komen over de slechte service en afwerking van klachten van dell.
Die is er verleden jaar al geweest.En helaas is er sindsdien nog niet veel verbeterd.Er zijn zat andere bedrijven (ook met een gewone PC winkel) waar je ook online kan bestellen .
Maar daarvoor is het nu te laat.

Peter1977

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Kleine correctie.

Er is vorig jaar een uitzending geweest over individuele 2 problemen bij Dell betreffende de kwaliteit van een Dell autonavigatiesysteem voor in de auto en pixels in een Dell Monitor, maar haalt het bij lange na niet op de constante stroom van klachten van diverse aard die in dit forum over de service van Dell die totaal niet in die uitzending aan de orde zijn geweest.

Ik denk dat er meer dan voldoende materiaal is om wederom een uitzending aan Dell te besteden en de NL'se consument te beschermen tegen deze malafide praktijken van Dell.

Hoe vaak zijn bedrijven als Nuon en Aegon niet op herhaling geweest ?


Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Inter »

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP//broadcast//197
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... d=00:12:35
http://www2.trosradar.nl/mediaplayer/pl ... &mode=item

Het ging wel meer dan over die 2 onderwerpen
Ook dat klachtenafhandeling beroerd is.
Maar het zou niet zo gek zijn dat Radar weer eens aan aandacht besteed omdat alles nog steeds niet in orde is.
Bedrijven die niet willen luisteren moeten maar voelen vind ik.

P.S. Ik heb zelf ook een Dell .
Een oude uit 1999 die nog prima draait zonder ellende .Maar toen was alles nog nog veel beter met de service.

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

ter informatie:

wettelijk heb je 2 jaar garantie, dus je hebt recht.
Dell weet dit ook ondertussen na een rechtszaak vorig jaar wat hier nog ergens stond (op dit forum).

Dus bellen en anders rechtsbijstand.

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Er worden zelfs componenten gebruikt met een langere termijn recht op garantie, bijvoorbeeld Intel geeft op zijn processorren 3 jaar garantie.

Dus bij een eventueel probleem gedurende het derde gebruiksjaar, kassa voor Dell.

drewip
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2005 01:05

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door drewip »

Bijna iedereen is wel op de hoogte van het bestaan van een zwarte lijst van brokkenpiloten bij verzekeringsmaatschappijen.

Is het misschien een interessante topic voor een consumentenorganisatie om een lijst van slechte garantieverleners (op indicaties van consumenten om rechtszaken te voorkomen) aan te leggen en die op het internet te plaatsen? Je weet immers als koper/consument vaak te laat hoe het gesteld is met de service.

Ikzelf koop al een jaar of vier, vijf allerlei producten via het internet en heb helaas ook de nodige ervaring met de 'rotte' appels tussen deze internetleveranciers, die zich er o.a. met de gebruikelijke mededeling 'de garantietermijn is al verlopen' vanaf maken.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door four-eyes »

Helaas ben ik zo stom geweest om 22 maart jl via het internet een computer bij Dell te bestellen. Het was de eerste keer dat ik iets via het internet besteld heb - en betaald. Gelijk ook de laatste keer. Alles wat er mis kan gaan is ook misgegaan. Amper communicatie mogelijk met Dell. De on-line status van de bestelling deugt voor geen meter. Elke dag staat er een andere datum.
Vandaag hoorde ik van Dell - ja ja, ik kreeg ineens wat te horen van ze ! - dat de computer uit Ierland moet komen, maar helaas konden ze niet vertellen wanneer e.e.a. uiteindelijk afgeleverd gaat worden. Weken, maanden, jaren ??? Intussen zit ik zonder computer, want de mijne is kapot. Betaald heb ik ook, maar wanneer ik in het bezit zal komen van de nieuwe computer is een duistere zaak. Ik heb de bestelling geannuleerd wegens wanprestatie en ze in gebreke gesteld en natuurlijk mijn geld teruggeëist. Joost mag weten hoe dit af gaat lopen.
Ik raad iedereen af iets bij Dell te bestellen.

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook twee computers besteld bij dell. Perfecte service, snelle ahandeling en ook de orderstatus is zeer makkelijk te raadplegen en verteld ook de juiste informatie.
Hij bevalt me uitstekend en het voelt allemaal erg degelijk aan.

Cooltje

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Cooltje »

Ik heb zelf al meedere malen een computer bij Dell en via internet gekocht, maar alle keren is het goed gegaan. Levering en communicatie was ook goed. Natuurlijk baal je als het niet goed gaat, maar dat kan en heb je bij elk merk.

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

en zo is het maar net. Maar mensen moeten wat te zeuren hebben,dat is altijd zo en zal ook altijd zo blijven. Tuurlijk is het heel vervelend als er wat mis gaat,maar dat hou je toch.

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

en zo is het maar net. Maar mensen moeten wat te zeuren hebben,dat is altijd zo en zal ook altijd zo blijven. Tuurlijk is het heel vervelend als er wat mis gaat,maar dat hou je toch.
Bij ieder bedrijf kan inderdaad wat mis gaan.
Uiteraard zijn er gevallen die wel goed gaan maar het gaat om maar hoe Dell met hun klachten om gaat is gewoon schandalig.
Dat is geen zeuren als je weet hoeveel mensen doordat dit bedrijf al ellende zitten.

Het was de eerste keer dat ik iets via het internet besteld heb - en betaald. Gelijk ook de laatste keer.
Er is niks met online iets betstellen .Maar waarom moet je dat bij Dell doen .Je kan bij veel computerzaken dat ook doen .

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Zeuren? Volgens mij werken jullie voor Dell.
Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt als die van Dell. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit in zee gegaan ben met die club.
Intussen zit ik mooi met de brokken. Mijn eigen computer is kapot en het is maar de vraag wanneer Dell een computer gaat afleveren. Misleidende informatie: daar zijn ze goed in. Op het internet meedelen dat de computer 9 april afgeleverd gaat. Die datum verandert elke dag trouwens. Als ik morgen ga kijken: staat er 10 april. Zo gaat dat al dagen. Dus die on-line status van de bestelling deugt van geen kant. Ze hebben me zelf laten weten - gisteren per mail - dat de pc in productie is in Ierland en dat ze geen enkel idee hebben wanneer dat ding afgeleverd gaat worden.

Dus ik herhaal: KOOP NIKS VAN DELL !!!!

Gast

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door Gast »

Dus ik herhaal: KOOP NIKS VAN DELL !!!!
nutteloos....... niet alles hoeft slecht te zijn.

gebruiker dell

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door gebruiker dell »

Bij Dell pc gekocht, werd mij gelijk eerlijk verteld dat het wel twee weken ging duren voor de computer geleverd zou worden. Toch maar gedaan, na acht dagen is pc al gebracht. Gelukkig nog geen ervaring met garantie en hoop het ook voorlopig niet nodig te hebben.
PC bevalt overigens prima tot nu toe.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: een uitzending over dell klachten

Ongelezen bericht door magda »

Waarom kopen jullie dan ook een PC van Dell? En je moet nog vooruitbetalen ook en dan nog 89 euro bezorgkosten. Bestaan er dan geen andere leveranciers? HCCnet heeft in Radar Dell al eens beschuldigd van het niet nakomen van garantievoorwaarden. Is zelfs voor de rechter geweest. Iemand, die bij Dell koopt heeft oogkleppen voor. Het is vragen om problemen en daar kan ik geen medelijden mee hebben.

M

Gesloten