LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding van Dell misleidend

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
yv

Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door yv »

Kreeg vandaag een e-mailaanbieding van DEll . Dell dimension PC2400 voor maar 299,- euro. Indiezelfde mail staat dat je geen verzendkosten (90,-) hoeft te betalen en nog eens een extra korting deze week. Voor de 2400 serie is dat 50 euro. Dus dan zou de computer maar 250 euro incl verzending, incl btw kosten. Maar helaas niets is minderwaar. Als je betreffende computer wilt bestellen betaal je wel 90 euro verzendkosten, nu opeens leveringskosten geheten en de korting van 50 euro is ook verdwenen. Dus de computer kost ineens 388 euro. Dat is een verschil van 138 euri. Dat noem ik nou nog eens misleidend. Een computer aanbieden en extra korting beloven en vervolgens er meer voor vragen!
Je kan toch niet anders concluderen dan dat Dell een oplichterszaak is.

Eloise

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door Eloise »

Prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding kunnen zonder kennisgeving gewijzigd worden. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie.

Kortom, wat Dell aanbiedt is niet gegarandeerd en kan in alle opzichten afwijken van de aanbieding zowel visueel als prijstechnisch alsook qua configuratie.

Knap dat de consument dat toch steeds maar blijft pikken he.... :twisted:

Wat betreft die aanbieding, je moet in het configuratiescherm dat je moet doorlopen om een pc te bestellen alle punten aflopen en alle voorgeprogrammeerde hardware terugschakelen naar die minderprijs- opties en dan kun je wel de aanbieding krijgen zoals die op de voorpagina vermeld staat. Die misleidende bestelmodel schakelt allerlei keuzes aan die niet volgens de aanbieding zijn en waar je heel goed op moet letten om ze niet te laten staan zoals Dell ze voorprogrammeert.

Bespaar jezelf toch een hoop (D)ellende en koop je pc toch ergens anders, maakt niet uit waar. :roll:

jhaan01

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door jhaan01 »

Koop toch nooit een Dell
Dat weet je toch well
Die Pctjes doen altijd raar
En dat vinden we maar
Ga gewoon naar meneer Sinkel
Van de computerwinkel
Hij weet echt wel hoe het moet
en je pctjes doet het dan ook goed.

Bron

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door Bron »

Wat betreft die aanbieding, je moet in het configuratiescherm dat je moet doorlopen om een pc te bestellen alle punten aflopen en alle voorgeprogrammeerde hardware terugschakelen naar die minderprijs- opties en dan kun je wel de aanbieding krijgen zoals die op de voorpagina vermeld staat.
Zelfs dat kreeg ik na drie keer opnieuw configureren niet voor elkaar. Die computer voor 299 euro BESTAAT NIET. Je klikt op de aanbieding, configureert zo goedkoop mogelijk: vijfhonderdnogwat. (ben ik achterlijk? (retorische vraag))

Eloise

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door Eloise »

Zelfs dat kreeg ik na drie keer opnieuw configureren niet voor elkaar. Die computer voor 299 euro BESTAAT NIET. Je klikt op de aanbieding, configureert zo goedkoop mogelijk: vijfhonderdnogwat. (ben ik achterlijk? (retorische vraag))
uhm... mij lukte het wel....
(alle hiervan af te leiden gevolgtrekkingen zijn niet voor mijn rekening)

Ik heb alle meerprijzen uitgezet (dat was flink zoeken trouwens) en ben tot het afrekenkarretje gegaan... want daar moest ik een profiel voor aanmaken en ik mag branden in hel voordat ik dat nog een keer doe bij Dell.. :evil:
K'weet dus niet wat er tussen het configuratiescherm (dat ik met prijsupdaten wel tot 299 Euro krijg) en de definitieve afrekening gebeurd...

yv

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door yv »

Ja, die 300 euro kreeg ik ook nog wel, dat is het punt niet, maardie 50 euro extra korting kreeg ik niet, en de leveringskosten werden mij ook nog eens in rekening gebracht, terwijl er toch duidelijk stond dat die gratis was, dat stond ook nog eens op de site, waarbij vermeld stond dat de leveringskosten op 0 zouden staan. Nou mooi niet dus. Ik had verder nooit de intentie om een Dell te kopen, was puur beroepsmatige belangstelling.


Misja
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:12

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door Misja »

De site van dell werkt niet correct. Als je een Dimension 2400 met actiepakket besteld, wordt je tijdens het configureren van het systeem gelinkt naar een url waar dezelfde pc wordt aangeboden, maar dan zonder actie. De klant - onbekend met de site van Dell - heeft dat niet door, en besteld dus zo een hetzelfde systeem, maar dan zonder acties.

Ik ben er helaas ook ingestonken, maar ben van plan om alles uit de kast te halen om mijn transportkosten vergoed te krijgen. Desnoods via de rechter.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door wolferl »

Stel je koopt een desktop bij dell, dan word ie aangeprezen voor een bedrag van 499.- ga jij hem configureren dan wordt ie bijvoorbeeld 699.-
Ga je hem congigureren en bestellen dan rekent ie de service en garantie kosten daar bij op. Je kan ook je eigen garantie termijn bepalen, klik je 90 dagen garantie aan dan gaat er 200.- van de prijs af, en dan is ie inderdaad 499.- Dell verbergt haar acties heel erg goed, daarom besel ik niks bij dell, want voor de zelfde uiteindelijke prijzen heb je een prima pc bij jou dealer naast de deur.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door NONO »

En op wat zullen ze nu weer bezuinigd hebben om die prijs te kunnen bieden?

Overigens, was bij de Media Markt en zag daar nieuwe HP computers staan.

Maakten in het geheel een heel wat betere indruk dan wat Dell tegenwoordig levert.

Als ik moest kiezen tussen deze merken, dan wist ik het wel.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik heb een paar maanden geleden verschrikkelijk geklaagd hier over de Dell computer die ik in maart had besteld en die zogenaamd binnen 7-10 dagen afgeleverd zou worden. Dat werden dus 4 weken. Op de site van Dell kreeg ik steeds te horen dat het de volgende dag zou zijn, dus ik raakte behoorlijk gestressed. Als ze nou de waarheid zeggen: dames en heren, het duurt gewoon een paar weken, dan weet je waar je aan toe bent. Voor de rest ben ik hartstikke happy met mijn computer. Ik vind dat ik value for money heb gekregen. Als mijn man een nieuwe pc nodig heeft, koopt hij hem ook bij Dell. Zeker weten!

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Aanbieding van Dell misleidend

Ongelezen bericht door Prikker »

.. en wat ga je doen als die happy Dell computer van je een probleempje krijgt ?

Lees deze draad nog maar eens na... 'ns kijken of je dan nog zo happy & content bent.

Gesloten