LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gegevens Argenta klanten op straat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Jack747 »

Op de website van InFinance is het volgende bericht te lezen:

http://www.infinance.nl/2514/default.as ... 1205839982
Klantgegevens Argenta korte tijd op straat

Via assurantiekantoor Van der Eijk uit Amstelveen ontving InFinanceDaily het bericht dat klanten die vanochtend via de beveiligde inlogpagina van Argenta Spaarbank hun jaaropgave bekeken, ook de jaaropgaven van andere klanten konden inzien. Klanten konden complete kopieën van verzonden jaaroverzichten bekijken, inclusief sofinummers, de saldo's op 1 januari 2007 en 2008 en de verkregen rente. Argenta meldde het assurantiekantoor, dat deze maximale transparantie wat vreemd vond, ‘de zaak te zullen oplossen, maar het direct afsluiten van de website eerst nog even intern te willen bespreken.'

Het assurantiekantoor noemt het ‘bij de wilde beesten af' dat het tijdelijk afsluiten van de privacy-gevoelige informatie niet direct geregeld kan worden. Marc de Moor van Argenta begrijpt de boosheid, maar wil de zaak graag nuanceren. 'De melding was meteen reden voor groot alarm, maar eerst moet worden vastgesteld wat er precies aan de hand is. Daarom is de website niet ogenblikkelijk uit de lucht gehaald. Uit onderzoek is gebleken dat niet de gegevens van alle 76.000 klanten op straat lagen, maar dat van slechts een heel beperkt aantal klanten de jaaropgave kon worden ingezien. Dat is door ons zeer snel opgelost.'

Volgens Edmond van Es, directeur van Argenta, heeft de storing vanaf het moment van melding 24 minuten geduurd. 'De storing had te maken met de rechten die verbonden zijn aan een abonnement.' Van Es erkent dat de website na de melding van het assurantiekantoor niet direct is afgesloten, 'maar we zijn ervan geschrokken en er zijn onmiddellijk maatregelen getroffen om de storing zo snel mogelijk op te heffen, wat ons dus na 24 minuten is gelukt.' Een ICT-team is bezig het systeem te verbeteren om het probleem voor de toekomst uit te kunnen sluiten.

Argenta heeft naar aanleiding van het gebeurde naderhand uitgebreid contact gezocht met het assurantiekantoor.
Het zal je bank of jaaropgave maar wezen...

Succes!

Jack

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door justme1 »

hmm....waar zijn alle argenta aanhangers ineens gebleven???

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Marco Polo »

@ Marco Polo: Gezien je rare reactie denk ik dat je de kern van mijn betoog mist.
@Gerborgh:
Kom d'r maar in!!!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ach justme1 je zei het zelf al in een ander topic (het is en blijft technologie.....) :lol:

esed
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:57

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door esed »

Bij deze wensen wij één en ander in zijn correcte context te plaatsen.
Het betreft in deze een uiterst beperkt incident waarvoor onze welgemeende verontschuldigingen.

Het betreft een technisch probleem.
Deze ochtend werd vastgesteld dat een zeer beperkt aantal klanten gedurende korte tijd moeilijkheden ondervonden bij het raadplegen van de hun jaaropgave met betrekking tot hun eigen rekeningen, terwijl ze in de mogelijkheid waren jaaropgaven van een uiterst beperkt aantal andere klanten te raadplegen.
Argenta heeft het probleem onmiddellijk na het ontstaan ontdekt, volledig omschreven en binnen zeer korte tijd weer verholpen.
Ons onderzoek bevestigt dat minder dan 10 klanten b]jaaropgaven zouden hebben kunnen zien van enkele 10-tallen andere klanten. Het betrof hoofdzakelijk test-rekeningen.

Wij hebben alle betrokken klanten volledig geïdentificeerd dankzij de professionele monitoring systemen van de bank.
Wij garanderen dat klanten op geen enkel ogenblik in de mogelijkheid waren overboekingen uit te voeren op rekeningen noch om actuele saldi of transacties van andere klanten te raadplegen en wensen te benadrukken dat het incident geen enkel verband houdt met de veiligheid van het internetbankieren bij Argenta.
Het beperkt aantal klanten wiens jaaropgave door andere klanten kon geraadpleegd worden zal door Argenta persoonlijk gecontacteerd worden.
Wij verontschuldigen ons nogmaals voor dit incident.
Directie Argenta

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Jack747 »

@esed,

Kun je ook aangeven wat de bron van dit bericht is? Een url zou wel handig zijn.

Succes!

Jack

esed
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:57

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door esed »

Beste Jack

Het betreft in deze een reactie op het bericht van infinance vanwege de directie van Argenta Nederland

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door sprokkel »

Klant gegevens op straat, ja slordig maar dat gebeurt zoveel.
Google even met (klantgegevens op straat) en je hebt leesvoer voor enkele dagen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Noble »

@ justme

Nou,nou, je hebt wel háást zeg.. :lol:

Dit keer ben ik het GEHEEL met je eens, zoiets als DIT mag níet gebeuren....

Al moet ik zeggen dat het verhaal wel ÉRG was opgeklopt, beetje "telegraaf" stijl.

Ik herinner mij nu weer gelijk waarom ik "de telegraaf" langgeleden wegdeed:

kop: BUSLADINGEN MEISJES ROVEN WINKEL LEEG....

feit: 3 bussen met schoolreismeisjes gingen een stad bezoeken, 2 !! meisjes hadden beide -1- !! rolletje drop "toegeëigend".... triest hé zulke koppen.

Als iedere (groot) bank na één telefoontje, ZONDER VERIFICATE z'n website dichtgooide..... :roll: :roll: :roll:
mmmm ja..., moet ik verder uitleggen?? of snap je wat ik bedoel??

Verder wil ik SPROKKEL nog even aanhalen, google even over je "eigen" bank...
en? is die lijst met tekortkomingen niet vééél langer??? :oops:

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Kwalijk dat dit heeft kunnen gebeuren, maar chapeau dat binnen 24 minuten het probleem is verholpen. Daar kunnen heel wat (bank-)instellingen nog wat van leren!

@MarcoPolo: kan jij me een bank adviseren waar dit niet zou kunnen gebeuren?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door rvkeuken »

makkelijk, eerst over het geweldige argenta blaten en daarna het gooien op foutje, kan gebeuren....

Niets, of op zijn minst niet veel tegen argenta, maar zeuren over andere banken dat ze waardeloos zijn en argenta zo geweldig en dan vervolgens dit afdoen als foutje, bedankt....

Het kan inderdaad gebeuren bij elke bank, maar als je voortaan de voordelen van argenta noemt, bedenk dan ook ff dat ze ook fouten maken.....

nimpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2006 08:48

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door nimpie »

Spannend. Als ik mijn jaaropgave bij het oud papier stop of verlies op straat of verkeerd bezorgd wordt door de postbode kunnen nog veel meer mensen het zien!

Lijkt me dus een beetje storm in een glas water.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Noble »

@ rvkeuken
makkelijk, eerst over het geweldige argenta blaten en daarna het gooien op foutje, kan gebeuren....
Nou niet zeuren hé... we geven TOE dat het niet in de haak was.... maar dit wil jij niet lezen.
Ook stellen wij(*) dat je het in 't juiste verband moet houden en niét in "telegraaf" stijl.
Niets, of op zijn minst niet veel tegen argenta, maar zeuren over andere banken dat ze waardeloos zijn en argenta zo geweldig en dan vervolgens dit afdoen als foutje, bedankt....
Waarom je in herhaling valt??? geen idee .. rede voor??
Het kan inderdaad gebeuren bij elke bank, maar als je voortaan de voordelen van argenta noemt, bedenk dan ook ff dat ze ook fouten maken.....
En?? toen jij naar jouw bank ging?? vertelde ze toen dat zij regelmatig uit de lucht gingen???

laat ff weten...



ps: proef ik iets van een jalousie?? was het te snel verholpen??

bij welke bank zit jij??? en wéét je ook wat je aan jaarkosten kwijt bent (zomaar paar vraagjes)
Laatst gewijzigd door Noble op 19 mar 2008 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door justme1 »

Ach justme1 je zei het zelf al in een ander topic (het is en blijft technologie.....)
Klopt, dus vraag me nu ook even af wat ik moet doen....zal ik het gewoon zo laten en denken, tja kan gebeuren of moet ik nu van de hoogste toren gaan schreeuwen hoe waardeloos die hele bank is, want dat is wat de argenta-aanhangers doen zodra het mis gaat bij andere banken....
Al moet ik zeggen dat het verhaal wel ÉRG was opgeklopt, beetje "telegraaf" stijl.
en dit gebeurt niet als er fouten worden gemaakt bij andere banken???Alleen wanneer er iets mis gaat bij argenta, want de media is erop uit om argenta zwart te maken???
is die lijst met tekortkomingen niet vééél langer???
tja hoe lang zijn de andere banken al hier in nederland en hoe lang is argenta hier.....Zij zullen vast wel vaker fouten hebben gemaakt, maar lees daarentegen niet zoveel belgische kranten.....

In ieder geval....mijn opmerkingen zijn niet bedoeld om welke bank dan ook zwart te maken....ben wel blij dat het deze keer argenta is, zodat we allemaal kunnen zien dat een perfecte bank niet bestaat en er altijd nadelen/fouten zullen zijn....zowel in de technologie als fouten die gewoon door mensen worden gemaakt.....

prettige dag verder

justme

P.S.
Dit keer ben ik het GEHEEL met je eens, zoiets als DIT mag níet gebeuren....
Nooit gedacht dat deze dag nog zou komen :wink:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Noble »

@ justme
ben wel blij dat het deze keer argenta is, zodat we allemaal kunnen zien dat een perfecte bank niet bestaat
Tja, al is het een klein pleistertje op je wond, toch kan ik mij voorstellen dat zoiets je goed doet. :D

en inderdaad perfectie bestaat (nog?) niet.
Ook een Rolls Royce kampt wel eens met pech.... :cry:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@noble:
argenta geeft toe dat ze een fout hebben gemaakt, niet wij of wat dan ook, het is gewoon officieel bekend gemaakt, dat dat in telegraaf stijl gebeurd: dat is iets wat iedere bank overkomt en waar sommigen alleen over vallen als het hun eigen bank gebeurd.
Verder doet mijn bank er niet toe, laat ik het zo zeggen, het is een bewuste keuze en ik ben er tevreden over, wil je het weten, ik heb m vast wel eerder op het forum genoemd.

voor de rest sluit ik me aan bij justme1 en zit ik nu waarschijnlijk in 'de mensen die niets anders te doen hebben dan argenta zwart maken' lobby......

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Ach ja, de fout is niet goed te praten.

Argenta heeft de fout heel snel hersteld.

Er wordt tenmiste niet door 5 miljard euro verspeelt, door een of andere medewerker van de bank.

De Nationale veiligheidsdienst laat gegevens van onze Koningin rondslingeren. Dat vind ik pas zorgelijk.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door particulier »

Ik heb een rekening bij ABN Amro en had voordat ik een rekening nam bij Argenta een rekening bij de Postbank.

Alledrie hebben wel eens problemen met internetbankieren, de een wel meer dan de ander ;-)

Natuurlijk moet dit structureel opgelost worden, maar geen reden om nu Argenta vaarwel te zeggen.

Indalo
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 sep 2006 11:41

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Indalo »

Ik ben geruime tijd klant bij Argenta, zowel met prive-als spaarrekening en ZEER tevreden!!!
Ze zijn eerlijk, door meteen een e-mailtje te sturen als er eens iets fout gaat. Verder een goede rente zowel op prive- als spaarrekening
en ook nog alles GRATIS. :!: :D

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Gegevens Argenta klanten op straat

Ongelezen bericht door Jan1 »

en ook nog alles GRATIS.

Gratis bestaat niet, je betaalt dan via verborgen kosten. Zelf ben ik altijd een beetje huiverig voor de zogenaamde gratis aanbiedingen, je weet dat je bedrogen wordt, alleen niet waar en wanneer, dan maar liever heldere en duidelijke kosten. Word je dan ook nog bedrogen, dan mag je terecht klagen over hun wanprestatie.

Gesloten