LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belazerd met auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
snakepassion
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:58

belazerd met auto

Ongelezen bericht door snakepassion »

In mei heb ik een Golf 2 GTI gekocht bij een bedrijf vlak bij Apeldoorn.
APK gekeurd in april volgens de dealer.

Na inspectie is het niet mogelijk deze auto door de keuring heen te laten komen! Tenzij de keurmeester blind is!
De auto is levensgevaarlijk en bovendien een wrak!
een lijstje:
lekt olie uit de oliekering
distrubutie riem op springen
claxon werkt niet
achteruitrij lichten werken niet
achteruitwisser werkt niet
koplamp links voor werkte niet
knipperlichten zaten verkeerd in de bumper gemonteerd
slechte versnellingsbak
wiel ophanging zeer slecht (zo slecht dat de garage ervan schrok)
aandrijfas lekt als een vergiet
snelheidsmeter klopt niet
boardcomputer naar de filestijnen
Mistlichten niet aangesloten
rubbers zwaar versleten
Handremkabel los
Carosserie aan de onderkant rot
Linkerdeur rot

De dealer zei dat de auto in perfecte staat was, okal zag hij er lelijk uit van de buitenkant.
de garage waar ik hem na heb laten checken is ervan geschrokken en vond het een wonder dat dat ding al niet voor een ongeluk gezorgd heeft.
In hoeverre sta ik in mijn recht om mijn geld terug te krijgen?

Daarbij nog een vraagje, als ik nou een andere auto koop bij een dealer, en ik ga ermee naar een ander bedrijf en laat hem nakijken. En hij vindt een groot mankement zoals slechte wielophanging ofzo. Heb ik dan garantie bij de dealer cq kan ik hem terug brengen. (de man heeft mij gezegd dat de auto 100% goed is, hij heeft hem zelf nagekeken. Zowel in de motor als aan de onderkant)

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door Accutron »

Waarom koop je dan ook eerst een auto en laat je hem na de koop pas keuren? Verstandig zou zijn om dit andersom te doen lijkt me, dit is ook vragen om moeilijkheden.

Is het bedrijf waar je die auto hebt gekocht een officiele dealer en bij de Bovag aangesloten?

m.wil
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:10

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door m.wil »

Ik snap het niet. De lichten kun je toch gemakkelijk zelf controleren?
Ook kun je zelf de onderkant van een auto bekijken !
Een handremkabel is ook gemakkelijk zelf te controleren, evenals een achterruitenwisser en de boordcomputer.
Je hebt zelf niet goed gekeken.
Waarschijnlijk heb je heel weinig hoeven te betalen voor die 'auto' en heb je geen aanspraak op garantie of geld terug.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door DL3B »

Stel uw vraag eens bij het topic bij keurmeester Leo!
En die zal u op heel veel punten wijzen die absoluut NIETS van doen hebben met een APK.........
Verder tja, Apeldoorn, Golf 2 GTI. Zijn de auto's voor de hobbyisten & moet je helemaal geen verwachtingen van hebben.
Als je er 500 Euri voor neer hebt geteld, dan moet je het verder nergens over hebben :lol:

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door keurmeester »

Tja :(
Het is nogal een lijst met vraagtekens :?:
Ik heb maar een advies, als de auto nog niet hersteld is en je denkt dat het allemaal met de apk te maken heeft ga dan met de auto en het keuringsrapport gewoon naar de RDW.(bij een terechte afkeur zijn er geen kosten voor de eigenaar!!) en inderdaad staan er wel wat punten op je lijst die wel/niets met de APK te doen hebben.
Maar kan op afstand daar niet over oordelen :roll:
succes. Leo 8)

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door Wubo »

Na inspectie is het niet mogelijk deze auto door de keuring heen te laten komen! Tenzij de keurmeester blind is!
De auto is levensgevaarlijk en bovendien een wrak!

een lijstje:
lekt olie uit de oliekering
distrubutie riem op springen
claxon werkt niet
achteruitrij lichten werken niet
achteruitwisser werkt niet
koplamp links voor werkte niet
knipperlichten zaten verkeerd in de bumper gemonteerd
slechte versnellingsbak
wiel ophanging zeer slecht (zo slecht dat de garage ervan schrok)
aandrijfas lekt als een vergiet
snelheidsmeter klopt niet
boardcomputer naar de filestijnen
Mistlichten niet aangesloten
rubbers zwaar versleten
Handremkabel los
Carosserie aan de onderkant rot
Linkerdeur rot

= de keurmeester blind???
Blijkbaar niet alsie deze kar toch nog verkocht heeft met al die mankementen eraan, die gozert wist zeker waar die mee bezig was.

Ik wil niet onbeleefd overkomen maar als je een van deze dingen toch niet zelf ontdekt heb, dan is er hier iemand anders blind, sna'k bdoel?
En dit zijn nog niet eens dingen die allemaal zouden zorgen voor het niet doorlaten van een APK, maar die mankementen alleen al bedoel ik dan.

claxon werkt niet
achteruitrij lichten werken niet
achteruitwisser werkt niet
koplamp links voor werkte niet
slechte versnellingsbak
wiel ophanging zeer slecht
snelheidsmeter klopt niet
boardcomputer naar de filestijnen
Mistlichten niet aangesloten
Handremkabel los
Carosserie aan de onderkant rot
Linkerdeur rot

Sorry, maar dit zijn er toch aardig wat die je iig zelf had kunnen opmerken, als je de auto uberhaubt ook bekeken had voordat je hem kocht, want krijg zo het gevoel dat dit niet gebeurt is.

jammer, maar het zijn jou centjes, en denk niet dat je ook enig iets hebt om op terug te vallen, en een andere garage zal er niet veel voor geven qua inruil.
Ik hoop dat er nog iets goed uitkomt.

Succes joh.

snakepassion
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:58

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door snakepassion »

sorry hoor, maar hij was nog geen 2 weken eerder apk gekeurd, dus ik verwachte wel dat de auto goed was.
Maar goed, het is blijkbaar ok dat iemand zo'n gevaarlijke auto verkoopt, en dat ik erin tuim is dan dus mijn eigen schuld. Zover ik weet staat er in de wet dat een dealer verplicht is een auto verkopen zoals hij zegt en mankementen moet melden..

Maar ik heb nog geen antwoord op mijn laatste vraag.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door DL3B »

Wat heb je nu eigenlijk voor dat ding moeten betalen?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Niets.....hij heeft hem geruild voor een oma fiets :lol: :lol:

snakepassion
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:58

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door snakepassion »

Hij? :evil:
Ik ga geen bedragen noemen, maar het was bij lange na niet waard

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door keurmeester »

snakepassion,
Heb je nu al bij de RDW geinformeert naar een herkeuring na goedkeur?
Ik hoorde je nogal afgeven op de keurmeester :? die deze auto mogelijk heeft :P gekeurd.
Onderneem je actie of is het alleen maar een leuk/zielig verhaal. :roll:

gr.Leo(een echte) 8)

snakepassion
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:58

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door snakepassion »

leuk/zielig verhaal? Ik wil informatie meer niet. We hebben de RDW al gebeld ja maar valt volgens hun weinig aan te doen omdat er na de keuring een hoop gebeurt kan zijn.

Ik heb, nogmaals, geen reactie gehad op mijn laatste vraag. Maar goed laat maar zitten, echt geholpen wordt ik hier niet.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door keurmeester »

snakepassion,
Het is ook zo dat er andere mensen ook vragen stellen om je te helpen, daar het verhaal een beetje warrig overkomt :roll:
Is het nu wel of niet een echte dealer, is deze bij de Bovag aangesloten
en na een keuring kan de rdw altijd aan de hand van de gereden kilometers bepalen of iets met de apk al fout moet zijn geweest.
Je moet niet luisteren naar iemand aan de telefoon daar hebben wijzelf ook slechte ervaring mee :(
Ga met die auto langs bij een RDW station of is alles al gemaakt?
nog een vraag wanneer is deze auto afgemeld?
antwoorden mag ook via een pers.mailtje met een kent. nummer erbij !!

succes.
gr.Leo 8)

snakepassion
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:58

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door snakepassion »

De dealer had een bovag plaat, maar blijkt al 3 jaar niet meer bij de Bovag lid te zijn.
De auto is niet te repareren en zal dus naar de sloop moeten.
De auto is afgemeld in Maart, en heeft sinds aankoop 1000 kilometer gereden (toen de mankementen al aanwezig waren).
Wat moet ik dan doen dan, en hoe kan ik een RDW station vinden?

en wat schiet ik er verder mee op als ik hem laat herkeuren? Ik kan er zowiezo niet meer mee rijden, volgens mijn garage is dit erg gevaarlijk.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door Snertjong »

Ik ben ,n leek maar u begint zelf al met 2 fouten.

1) Koop nooit een auto in, of in de buurt van apeldoorn

2) Koop ook nooit een 2e hands auto Met als Type ( GTI ),denk nou toch eens na,welke personen rijden een GTI ?..juist dat zijn die
lekker willen scheuren,opvallen.en wijsdoen.

Een GTI koop je nieuw , anders koop je bijvoorbaat een afgetraptebak.

m.h
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:02

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door m.h »

de garage heeft een bovag bord aan de muur,maar is hier niet bij aangesloten? ik zou hier aangifte van doen. dit is misleiding en oplichting. er zit hier in de buurt ook zo,n ***bedrijf dat adventeerd met DEKRA en NAP terwijl ze hier niet bij zijn aangesloten.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door keurmeester »

Tja een keuring van 2 weken is nu 2 maanden geworden?
De bedoeling van de herkeuring na goedkeur bij de RDW is, het bedrijf en de (blinde?) keurmeester te wijzen op de fouten die er mogelijk gemaakt zijn, als dit zo is krijgen zij daarvoor een mogelijke terechtwijzing van de RDW.
Zie voor de adressen de volgende link, en als je, je zo druk maakt over dit geval zou ik hier zeker mee doorgaan!!!
Ook het woord dealer zal wel niet van toepassing zijn, daar een erkende dealer altijd lid is van de Bovag
Dus inderdaad evt. aangifte doen bij de Politie van oplichting al gaat het om een auto van 500? euro.

http://www.rdw.nl/nl/overrdw/contact/locaties/

succes Leo 8)

snakepassion
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:58

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door snakepassion »

Beste snertjong,

ik wil juist graag een GTI, en een GTI is niet perse een afgetrapte bak! Mijn schoonvader die gemiddeld 20 kilometer te langzaam rijdt, rijdt momenteel ook in een nieuwe GTI. Hij heeft er niks aan die extra power, maar over 3 jaar gaat die auto weer weg.
En sommige mensen hebben geen geld om even een nieuwe auto te kopen! Een leuk wagentje begint al bij de 25.000 euro. Dat heb ik nou even niet! En als ik dat zou hebben steek ik dit liever in een nieuwe keuken of badkamer :roll:

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door DL3B »

En sommige mensen hebben geen geld om even een nieuwe auto te kopen! Een leuk wagentje begint al bij de 25.000 euro.
Ik heb ook geen geld om een nieuwe te kopen, maar als je tweedehands koopt kun je nog wel uitkijken wat & voor hoeveel geld je koopt.
Je had beter naar een Toyota Starletje kunnen kijken ofzo, maar nee, je gaat voor een Golf GTI....(die ook nog duur in onderhoud zijn -als je niet zelf sleutelt- & een slokje benzine lusten). Voel toch een beetje de richting uiterlijk vertoon hoor & dit is weggegooid geld wat je nu gedaan hebt.

Een "leuk" wagentje begint al bij de 25.000 Euro; tja, het is maar wat je onder leuk verstaat, smaken verschillen, maar voor véél minder zijn er genoeg auto's te koop.(óók nieuwe)

Snakepassion, volgens mij ben jij het typetje van de Astra/Kadett GSI, BMW 3 enzo. Dat je nog geen Golf VR6 hebt genomen......(gelukkig niet, hadden we nu helemaal een tranentrekkertje gehad...)
Geeft niks dat je die auto's leuk vindt, maar er zitten nu eenmaal wel eens consequenties aan dat soort :(

snakepassion
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:58

Re: belazerd met auto

Ongelezen bericht door snakepassion »

Nee ben helemaal geen BMW of Opel fan.
Hoezo generaliseren?
Ik sleutel wel zelf, maar wat er aan deze auto mankeert is niet meer te sleutelen.
Sorry hoor maar volgens mij licht de schuld toch echt bij de dealer en niet bij mij! Ik weet dat ze duur zijn in onderhoud, maar dat is een Mercedes ook.
En een Golf GTI valt erg mee qua benzine! 1 op 13 halen ze makkelijk. En dat is beter dan de meeste nieuwe auto's met hun 1 op 11.

En nee geen Toyota Scarlet, daar past de kinderwagen niet in!

De keuringstations zijn allemaal veel te ver weg. De auto moet gesleept worden. Had gehoopt dat ze er 1 in Den Haag hadden.

Gesloten