LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia wil schikken!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door croosjes »

,Ikwaseenbeetjedom,onze zuiderburen(Belgíé) worden nu ook door de vereniging ondersteunt.Je bent een speciale vriend dus daarom wilde ik jouw als eerste het mededelen leuk hé.Maar niet verder vertellen hoor

Annelease

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Annelease »

croosjes en iwebd, ik geniet van jullie gekrakeel. Er groeit werkelijk iets moois inmiddels! :lol:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Paulus,

Vergis jij je niet in het schikkingsvoorstel van dexia?
Dit voorstel betekent dan je de restschuld moet betalen!
En hiervoor voer je geen rechtszaak tegen dexia.

Wat kost een advocaat: Kijk naar je totale schadebedrag, dat is
inleg + restschuld.
Kijk dan wat een advocaat je gaat kosten.

Ik denk dus dat een schikkingsvoorstel GEEN alternatief is voor die gedupeerden die een schadebedrag hebben van een paar duizend euro en zeker niet voor die gedupeerden die recht hebben op toevoeging.

Ten slotte: kijk (in de meeste gevallen) NIET naar de tussenpersoon.
Meestal zijn deze failliet en valt er geen cent meer te halen.
Conclusie: Kijk naar onderstand vonnis en ga eens rekenen.
Spaar select Rhenen wordt veroordeeld tot betaling van 75 %.
Gefeliciteerd gedupeerde die deze zaak voor 75 % gewonnen heeft.
Tevens gecondoleerd gedupeerde: SPAAR SELECT RHENEN IS FAILLIET EN JE KUNT FLUITEN NAAR JE CENTEN!!!!!!!
Dit is het zoveelste vonnis waarin de gedupeerde in het gelijk wordt gesteld maar geen cent krijgt.

Uitspraak
Rechtbank Arnhem
Sector civiel recht
Zaak-/rolnummer: 100281/ HA ZA 03-890
Datum vonnis: 21 juli 2004
Vonnis
in de zaak van
1. X,
wonende te A,
2. Y,
wonende te A,
eisers,
procureur: mr. J.R.O. Dantuma,
advocaat: mr. R. Ruissaard te Doetinchem,

tegen

1. de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid
SPAAR SELECT RHENEN B.V.,
gevestigd te Rhenen,
2. de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid
SPAAR SELECT B.V.,
gevestigd te Den Haag en kantoorhoudende te Breda,
gedaagden,
procureur: mr. J.M. Bosnak,
advocaat: mr. B.E.J.L.C. Verbunt te Rotterdam.

Eisers worden aangeduid als Y c.s., gedaagden gezamenlijk als Spaar Select c.s en afzonderlijk als Spaar Select Rhenen en Spaar Select.

De beslissing

De rechtbank:

In de zaak tegen Spaar Select Rhenen:

- veroordeelt Spaar Select Rhenen tot vergoeding aan Y c.s. van 75% van de door Y c.s. te lijden schade, nader op te maken bij staat, bestaande uit 75% van alle kosten en schulden die Y c.s. aan Dexia verschuldigd zijn, indien en op het moment dat Y c.s. de overeenkomst tot aandelenlease die zij met Dexia zijn aangegaan, direct beëindigen na ommekeer van de eerste 60 maanden van de looptijd van deze overeenkomst;

- veroordeelt Spaar Select Rhenen tot vergoeding aan Y c.s. van 75% van de door Y c.s. aan Dexia te betalen bedragen aan rente en aflossing die Y c.s. aan Dexia verschuldigd zijn uit hoofde van de met Dexia aangegane overeenkomst van aandelenlease, voor zover deze bedragen niet door Y c.s. betaald kunnen worden middels liquidatie van hun beleggingen in het Labouchere Global Aandelenfonds N.V. doch uitsluitend voor de duur van de eerste 60 maanden van de looptijd van deze overeenkomst van aandelenlease, een en ander te vermeerderen met de wettelijke rente vanaf de data van betaling en nader op te maken bij staat;

- veroordeelt Spaar Select Rhenen tot vergoeding aan Y c.s. van 75% van een bedrag gelijk aan het verschil tussen de waarde van de beleggingen van Y c.s. in het Labouchere Global Aandelenfonds N.V. en het initieel door Y c.s. gestorte bedrag van € 90.756,04, zoals dat verschil is op het moment dat de eerste zestig maanden van de door Y c.s. met Dexia gesloten overeenkomst van aandelenlease zijn verlopen of zoveel eerder indien de waarde nihil is, een en ander te vermeerderen met de wettelijke rente vanaf de beëindiging van de overeenkomst danwel – indien zulks zich eerder voordoet – vanaf de datum waarop de beleggingen in het Labouchere Global Aandelen Fonds N.V. nihil zijn, en zonodig nader op te maken bij staat;

- veroordeelt Spaar Select Rhenen in de proceskosten van Y c.s.; deze kosten worden, voor zover tot op heden aan de zijde van Y c.s. gevallen, bepaald op € 1.873,20 (€ 313,20 wegens verschotten en € 1.560,00 wegens salaris procureur).

- verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad;

- wijst het meer of anders gevorderde af.


Dit vonnis is gewezen door mr. F.M. Smit, mr. O. Nijhuis en mr F.M.A. ’t Hart, en in het openbaar uitgesproken op 21 juli 2004.

En met de groeten van Piet

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Hollander »

Tevens gecondoleerd gedupeerde: SPAAR SELECT RHENEN IS FAILLIET EN JE KUNT FLUITEN NAAR JE CENTEN!!!!!!!
Piet, jij zei in het verleden toch op dit forum dat je niet erg zou vinden als Spaarselect failliet zou gaan?

Ik vind het zwaar kl**te voor deze gedupeerde dat Spaarselect failliet is.

MarBer

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door MarBer »

Waarom lees ik zo weining over een eventueel 2e hypotheek
die in het leven geroepen is ter financiering van aandelenlease?

Hoe kom ik daar ooit weer van af?

PS ik heb een coulanceregeling (harheidsclausule) van DEXIA
"aangeboden" gekregen en NOODGEDWONGEN geaccepteerd.
Hetgeen erop neerkomt dat ik thans voor 5 jaren een vast bedrag
per maand moet betalen. Na 5 jaren ben ik welliswaar daar van af
maar niet van mijn 2e hypotheek !! Kan ik procederen?
Mijn partner heeft niet meegetekend. Durf echter niet te procederen
omdat ik (en mijn gezin) de hele incasso rompslomp en bedreigingen
van DEXIA weer over ons heen ga krijgen???

Wat is wijsheid ??

Gesloten