LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtzaak

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

rechtzaak

Ongelezen bericht door dido »

Ikzelf ga zeker verder procederen.
Wat er ook gebeurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben het zat, dexia denkt dat ze alles zijn, maar wacht maar!!

Wie gaan er nog meer verder??? :wink:

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door pewi »

Ikke

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door aert0001 »

en ikke,

T :wink: n

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Dido stelt
Ikzelf ga zeker verder procederen.
Dat moet je dan vooral doen. Niemand die je tegen houdt. Maar vergeet niet de komende 3 a 4 jaren wat Euro's opzij te leggen voor het betalen van de rekeningen van de advocaat. Tenzij je natuurlijk zelf voor advocaat gaat spelen.
Twee mensen uit mijn kennissenkring die rond de eeuwwisseling mijn waarschuwende woorden in de wind sloegen en toch wat zgn. Winstverdriedubbelaars aanschaften van Legio Lease, hebben in ieder geval ieder voor zich al besloten geen verzoek tot opt-out in te dienen en gebruik te maken van de Duisenberg Regeling.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Mijn advocaat draagt zorg voor het indienen van de opt-out verklaring bij de notaris.

Het is mij niet duidelijk waarom ik de "komende 3 à 4 jaren wat euro's opzij zou moeten leggen voor het betalen van de rekeningen van de advocaat" (zoals Joop (K) laat weten). Mijn advocaat behandelt mijn procedure immers tegen een vooraf overeengekomen (en betaald) totaalbedrag tot en met vonnis van de kantonrechter.

Laat Joop (K) maar eens uitleggen waarom ik niet tegen Dexia zou moeten procederen ...

Martinvdm

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Het enigste wat Joop kan bedoelen is dat er een rechtzaak in een hoger beroep zaak uitgevochten zal worden en met de extra kosten die erbij horen...

Daar zou Joop best gelijk in kunnen hebben ALS de client een erg zwakke zaak heeft tegen Dexia. In dat geval is het raadzaam om te schikken met de Duisenberg regeling.

Dat zijn 'kennissen' besloten hebben om te schikken is geen argument voor iedereen die een zaak wil aanspannen tegen Dexia.

Vooralsnog ben ik van mening dat een eegaleasezaak erg sterk staat en dat blijkt wel aan de gewonnen zaken EN aan de uitspraak in een zeldzame hoger beroepzaak in Den Bosch....

Hier komen de zaaknummers nog een keer:

LJN: AS4449/AS4446/AS4448

Uitspraak was op 1 februari 2005. Een paar maanden later werd het 'WCAM kindje' geboren wat op 1 augustus 2005 in werking is getreden.

In augustus 2006 was het nog een keer raak in Den Bosch:

zaaknummer LJN: AY5413 zegt in korte lijnen dat het Gerechtshof ‘s-Hertogenbosch geoordeeld dat een aandelenelease-contract alleen rechtsgeldig is als beide levenspartners (huwelijks- of geregistreerd partners) het contract samen hebben ondertekend. Als er een handtekening ontbreekt, kan de partner die het contract niet heeft meegetekend het contract via een brief vernietigen.

Omdat het contract niet rechtsgeldig tot stand is gekomen, veroordeelt de rechter Dexia en Aegon tot het terugbetalen van de inleg (rente) die door de gedupeerde aan Dexia of Aegon is betaald. Ook wordt dan de restschuld kwijtgescholden.

Ieder moet zelf weten wat hij of zij doet maar ik ga nog steeds doorprocederen want ik heb erg goede hoop in mijn zaak. Het bovenstaande versterkt dat gevoel alleen en het zal dus niet zo zijn dat bovenstaande zaken ineens 'niet meer meedoen omdat de WCAM nu officieel is'....

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ieder moet zelf weten wat hij of zij doet maar ik ga nog steeds doorprocederen want ik heb erg goede hoop in mijn zaak

Martin, laat me niet lachen.
Je zit voor 2000- euro en comfortabel als een koning.

Anderen zitten voor het 50-tig voudige in de problemen.
100.000 euro, oftewel de schuld van je leven.

B+

Martinvdm

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dus mag ik niet procederen...?

Wat is dat voor kulargument van je...????
Of kan je het niet verkroppen dat ik een sterke zaak heb..? Is dat het..?
Inhoudelijk op de tekst reageren doe je niet...
Anderen zitten voor het 50-tig voudige in de problemen.
100.000 euro, oftewel de schuld van je leven.
Des te meer reden om te procederen lijkt mij...

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door * »

Kijk, dit zijn nou de discussies die ik wil.
Iemand die tegen ons aan blijft zeuren, die het ons nog eens lekker in wrijft dat we belazerd zijn, iemand die ons tegen de haren in strijkt., iemand die ons prikkeld!
Belegger+, eerlijk is eerlijk: COMPLIMENTEN.
Jou aanpak staat mij wel aan. Jij weet mensen op een creatieve, vernieuwende manier wakker te schuddend en aan te sporen om in actie te komen.
Jou berichten weten de twijfelende/afwachtende gedupeerde aan te zetten om stappen te ondernemen! Het gevaar bestaat namelijk dat dit effect wegzakt, dat men gaat denken: laat maar...., dat men in doemeld.
Maar door jou niet aflatende inzet worden deze mensen wakker geschud;
Ja jullie zijn belazerd,
Ja jullie worden nog belazerd,
JA JULLIE LIETEN EN LATEN JE BELAZEREN maar blijf wakker!!!
Ga procederen.

Belegger+, ga aub zo door, mijn zegen heb je, houdt de indoemelende gedupeerden wakker zodat Dexia er niet in stilte tussen uit piept.



p.s.
ik procedeer trouwens ook door.

langerjan
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2006 11:56

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door langerjan »

sterretje plus , :lol: :lol: 8) :roll: :arrow:
Laatst gewijzigd door langerjan op 09 mar 2007 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door ad snoeren »

*Een sterretje met ster*!!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door pluutje »

Wat mij betreft *** :idea: :wink:

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Wij kunnen niet anders, en zullen alles inzetten om het recht te krijgen waar we recht op hebben als consument, en ze moeten maar vooral zo doorgaan bij Dexia, ze krijgen een flinke klap die ze niet voor mogelijk houden!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Door procederen is uw goed recht en gezien het belang hierbij met een terzake kundig advocaat zeer goed te doen. Er is zeker optie tot succes!

Dat laatste wens ik u hierbij in overvloede.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Math »

Wat moet iemand doen die geen eegaleaser is en een WvD heeft, met volledig afgeloste maandtermijnen. Duisenbergregeling gaat niet. Ik kan geen 1/3 van de restschuld betalen. Dexia heeft mij nooit gedagvaard en ik hun ook niet. Moet ik dan maar opt-outen? Wat gaat Dexia doen na 1-8-07. Wat kan ik het beste doen op dit moment? ( Ik ben een meerderjarig kind van Math. Mijn vader die meer op dit forum is heeft mij het e.e.a. bijgepraat mar ik wil de mening van meerdere horen)

Martinvdm

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Misschien heb ik het al eens gezegd tegen je maar ik zal het nog een keer doen:

Neem contact op met Piet (PAL) of Leaseproces en neem geen beslissingen op basis van uitspraken op dit forum !!

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Wanneer je ten tijden van het afsluiten van het contract nog minderjarig was en je ouders geen schriftelijke toestemming hebben verleend, kan naar mijn mening het contract alsnog worden vernietigd. Ikzelf zou zeker een opt-out verklaring insturen. Je kunt later altijd nog beslissen of je Dexia wilt dagvaarden of gewoon wilt afwachten òf en wat die rovers gaan doen. Leg je vraag ook voor aan PAL en/of aan Leaseproces!
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 01 mar 2007 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Math »

Het is niet de bedoeling om bij iedere scheet Piet te raadplegen die heeft wel wat anders te doen. Ik denk dat zo op het oog deze niet al te moeilijke vraag bij de stuurlui onder ons wel zou kunnen worden beantwoord. Maar antwoorden zoals Martinvdm geeft dat doen alleen de stuurlui die aan wal staan en dat zijn nog altijd de beste dat blijkt wel weer. Dus nogmaals een poging deze vraag beantwoord te krijgen.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Math »

Procesvoerder bedankt, onze vragen /antwoorden hebben zich gekruist. Tijdens het afsluiten was hij reeds meerderjarig. Wat ikwil zeggen is dat eegaleasers die aan alle eisen hebben voldaan er met een 100% restschuld verwijdering "van af komen" bij de DR en dat jonge mensen die nog aan het studeren zijn of net een baan hebben en proberen iets op te bouwen, worden benadeeld daar de meesten die b.v. een DR willen doen gewoon het 1/3 restschuld niet hebben. Gr. Mat zelf

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: rechtzaak

Ongelezen bericht door Belegger+ »

de stuurlui die aan wal staan
Zo, Martin. Daar kun je het mee doen. Hard hoor.

B+

Gesloten