LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Massaschade!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Massaschade!

Ongelezen bericht door HvdB »

Dexia doet beroep op de Wet collectieve afwikkeling massaschade.
Voor de cliënten van Leaseproces verandert er niets.
Volgens het Financieele Dagblad van 6 juli 2005 gaan Dexia en de stichting Leaseverlies een beroep doen op deze nieuwe wet, die op 1 augustus a.s. in werking treedt.

Op grond van deze wet kunnen Dexia en de stichting Leaseverlies
het gerechtshof te Amsterdam verzoeken om het Duisenberg-voorstel 'algemeen verbindend' te verklaren.

Wat betekent dit?
De gedupeerden hebben in feite drie keuzes:
1. Akkoord gaan met het schikkingsvoorstel.
2. Niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel
3. Niets doen.
Als het verzoek door het gerechtshof wordt toegewezen, geldt het Duisenberg-voorstel voor alle Dexia gedupeerden, behalve voor gedupeerden die schriftelijk te kennen geven dat zij het voorstel niet wensen te accepteren.
Het voordeel voor Dexia is, dat op deze manier alle mensen uit groep 4 automatisch aan het voorstel gebonden zijn.
Voor de mensen uit groep 2 verandert er niets.
Voor de mensen uit groep 3 betekent dit dat zij binnen een door het gerechtshof te bepalen termijn schriftelijk moeten aangeven dat zij het Duisenberg-voorstel wensen te accepteren. Zij houden dan hun recht om te gaan procederen.

Hoe moet dat nou als mijn inleg en rente terug wil krijgen?

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Massaschade!

Ongelezen bericht door willem S »

HvdB,

gewoon nog ff afwachten. Dexia geeft nu al toe dat ze schadeveroorzaker zijn. Dit is namelijk nodig als je de algemeen bindendverklarende wetgeving wilt gaan gebruiken. Zij zijn dus schadeveroorzaker en willen dat wij akkoord gaan met een schikking. Dat is fijn toch? Je kunt namelijk binnen de gestelde termijnen reageren en zeggen dat je niet akkoord gaat en om welke redenen. Er zijn er zat!

Als Dexia schade heeft veroorzaakt (wat eerst altijd werd ontkend) dan komt dit goed uit als je voor de rechter staat. Lijkt me niet verkeerd en dan wil ik nog wel eens zien wat de rechter beslist.

Gr
Willem

Gesloten