LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Piet »

Aangifte tegen Dexia wegens fraude

De Stichting Platform Aandelen Lease (PAL) heeft bij het Openbaar Ministerie (O.M.) aangifte tegen Dexia gedaan wegens fraude.
Bij PAL, belangenbehartiger van duizenden aandelenlease gedupeerden, bestaan zeer sterke vermoedens dat Dexia de aandelen niet heeft gekocht hoewel deze aankopen wel in de contracten stonden vermeld.
Verder heeft Dexia strafbaar gehandeld door het gros van de contracten zonder de vereiste vergunning te verkopen.


Het persbericht is hier te lezen:
http://www.perssupport.nl/Home/Persberi ... emId=79221

Groeten,
Piet

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Jos1 »

Goede actie Piet.

Dit is een van de redenen waarom ik altijd achter je ben blijven staan
Zet door

Jos.

Martinvdm

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks...

Hopelijk gaat de beerput nu helemaal open...

Groet,
Martin

sorrrrygast
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:25

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door sorrrrygast »

petje af voor deze actie van PAL

CHAPEAU

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Ook dit zal weer een lange geschiedenis gaan worden en dus ook een dure geschiedenis, maar ik ben blij dat PAL het geld tot z'n beschikking heeft en zijn achterban niet hoeft te raadplegen wat er met de donaties gedaan wordt.
Zet 'm op PAL!

Martinvdm

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Vind dit een misselijke steek onder de gordel van je Navarre...

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Alles weer foute hoop en strohalm.

Het volgende scenario had geleid tot rijkdom:

Geld lenen voor 1000 call opties Ahold voor 50,- (toen, in zonne schijn land, was dat een normale koers)
Koers stijgt tot 70,-
Opties uitoefenen.
20.000,- winst binnenhalen.
Betaalde rente ff van de belasting aftrekken, dat kon toen nog.

En er zou geen proces gevoerd zijn.
Zeker weten had Dexia tot op de laatste cent uitgekeerd en het zou de leasers een worst geweest zijn wat gekocht was, verkocht, over de counter of eronder.

B+

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door wreker »

Tja...Belastingoplichter+ ...als

Als dat was gebeurd, was alle zwendel niet aan het licht gekomen en had Dexia nog bestaan in Nederland.
Als dat was gebeurd hadden wij nu nog gedacht dat Dexia, Fortis, enz betrouwbaar waren.
Als mij tante kl**tjes had gehad was het mijn oom geweest.

Tja....als. :roll:

Martinvdm

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Als die mensen met hun 'nieuwe' auto er niet achter gekomen waren dat de tellerstand 100.000 km terugggedraaid was, dan had die verkoper in Enschede nog steeds zijn gang kunnen gaan...

Als, Had, Misschien, Zou, Eventueel, ...zucht....

Groet,
Martin

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Martinvdm, ik begrijp niet waar je je nu plotseling zo druk over maakt, ik wens PAL sterkte toe, maar stel een paar vraagtekens bij de financiele kant van de zaak, ik meen dat vrijwel iedere belangengroep het er hier van langs heeft gehad als het om de centen ging.

Het is een wens van PAL om Dexia voor de rechter te dagen, prima, maar wie betaalt het? Het gaat tenslotte hier niet om een paar duizend euro.
Het is goed om vanaf het begin een zekere transparantie naar de achterban te geven lijkt me.
Stel nu dat het op een catastrofe uitloopt en er dus vele duizenden euro's voor niets uitgegeven zijn, dan is het toch fijn om te weten wie er nu eigenlijk toestemming heeft gegeven om al dat geld te besteden?

Het is juist goed om vanaf het begin duidelijk in bepaalde situaties te scheppen ipv achteraf weer afgeschoten te worden.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Elias »

Navarre,
je zit hier zonder enige kennis van zaken op een gemene en geniepige manier te stoken, maar dat was al eerder opgevallen en bekritiseerd.

Maar we willen je het nog wel even uitleggen:
Als je aangifte doet van een strafbaar feit, dan is dat GRATIS.
Stelt het O.M. / opsporingsinstantie vervolgens een onderzoek in dan is dat op kosten van de staat, zoals gebruikelijk.
Als de dader(s) worden aangehouden en vervolgd via de strafrechter, dan is die procedure voor de aangever ( slachtoffer ) GRATIS.

Het "kost" de belangenbehartigers en evt. gedupeerden alleen goede wil, durf en moeite. Er zijn genoeg juridisch geschoolde mensen / advocaten bereid nog eens extra gratis advies te geven en druk uit te oefenen, indien nodig.

Mijn dank en bewondering is groot dat PAL c.s. dit hebben gedaan en zij verdienen alle steun daarbij.

In onderhavig geval is de verdachte ( Dexia c.s. ) tegen wie onderzoek dient te worden ingesteld bekend dus men kan onmiddellijk starten met de opsporing van de feiten en omstandigheden.... :wink:

Dus je .... gewoon uit je nek.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Elias, van dit alles ben ik niet zo goed op de hoogte, ik was in de veronderstelling dat wanneer je iemand aanklaagt er een rechtzaak volgt en ik dacht dat wanneer er een rechtzaak plaatsvindt, beide partijen zich laten vertegenwoordigen door een advocaat, blijkbaar is dat een verkeerde inschatting geweest, als ik jou moet geloven.

Het is overigens frapant dat juist jij zo heftig reageert, gezien de geruchten op dit forum dat jij Piet Koremans danwel *** zou zijn.
Ik mag toch hopen dat je deze geruchten ten stelligste keihard wilt ontkennen op dit forum, anders gaat dat gerucht nog eens een eigen leven leiden.

Verder hoop ik dat je je voortaan wat genuanceerder wilt uitdrukken. Ik kan me niet voorstellen dat al jouw postings een 100% score zullen hebben als het gaat om feiten en om dan iemand gelijk van gemeen en geniepig stoken te betichten geeft geen pas.
Soms is het ontbreken van een stukje kennis nu eenmaal de basis voor een posting die niet geheel juist is.
Laatst gewijzigd door Navarre op 10 mei 2006 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Elias »

Ach Navarre,
je geeft ondertussen steeds meer van je forumverleden hier prijs.... 8) hetgeen elke lezer nu wel een beetje in kan schatten. Maar dat is allemaal niet zo belangrijk hoor. Het gaat om het wezelijke aangaande het leaseschandaal wat momenteel speelt.

En wat die geruchten betreft ( die je kennelijk graag in stand wil houden ), neem de tijd om e.e.a. nog eens terug te lezen, dan weet je wat ik daar al herhaalde keren over gezegd heb.

Verder over en uit met u.

Groet.

amersvoort
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:53

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door amersvoort »

Well done Piet,

Goede actie en goed getimed.


Zeker als tegenzet voor actie Dexia verruiming Duizelingberg regeling
zo vlak voor behandeling WCAM midden in mei.
Dat houdt O.M. en politiek scherp. Zij kunnen hier niet omheen.
Let wel: komt zo weer kritiek Dexia-aanhangers.ze gaan hangen.
ALLE INLEG MOET TEROEG NAAR GEDOEPEERDEN.


Is goede zaak

Amersvoort

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Ach Elias,
Ik hoef niks prijs te geven, ik geef gewoon mijn mening, die blijkbaar af en toe in verkeerde aarde valt, niks mis mee lijkt me. Iedereen moet de mogelijkheid hebben om z'n zegje te doen, niet?

En wat die geruchten betreft....ook niet zo belangrijk, het is alleen wel jammer dat sommige mensen denken dat hier vele mensen aan het woord zijn, terwijl het er eigenlijk maar een paar zijn.

De tekst daar gaat het om en of die nu door 4 verschillende Lourensen of Pieten of Alberts geschreven worden maakt niet uit. Het zal wel voorkomen uit een soort desperaat gevoel, terwijl dat toch echt niet nodig is lijkt me.

Enige tolerantie ten opzichte van de ander zou wel een zet in de goede richting zijn, maar na herhaalde verzoeken lijkt dat ook niet mogelijk, we zullen maar op betere tijden hopen.

Fijne avond verder!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door croosjes »

Navarre, maak jij je daar maar niet druk over ik heb ook 10 euro overgemaakt aan PAL.En dat is in mijn beleving op deze manier goed besteed, want een stichting moet in beweging blijven.


Mg.Andre

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Druk maken Andre? Hoezo? Het is nobel van je dat je die 10 euro hebt overgemaakt en je mag hopen dat er iets goeds mee gedaan wordt.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 10 Mei 2006 17:23 door Navarre

Ook dit zal weer een lange geschiedenis gaan worden en dus ook een dure geschiedenis, maar ik ben blij dat PAL het geld tot z'n beschikking heeft

wat een stomme opmerking navarreke, het doen van aangifte is volgens mij gratis en nu moet het O.M. maar zien wat zij er mee doen.

Het doen van een valse aangifte, dat zou geld kunnen gaan kosten, maar daar hoor ik je niet over.. hoe zou dit nu toch komen...

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

wat een stomme opmerking navarreke
Valt wel mee hoor, maar jij als expert, vertel me eens....als het tot een rechzaak komt, wie doet dan het woord in de rechtzaal, iemand van PAL of een advocaat?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Aangifte tegen Dexia wegens fraude

Ongelezen bericht door Piet »

Het O.M.

Groeten,
Piet

Gesloten